Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Классному руководителю

уроки для начальных классов
[ Скачать с сервера (86.0Kb) ] 2014-01-21, 12:01 PM
«Ойын-оқушы білімін меңгерту құралы» (Жаншугурова А.С. –бастауыш сынып мұғалімнің тәжірибесінен)

Педагогика ғылымында ойын әрекетінің оқу үрдісінде алатын орны туралы зерттеліп жүрген еңбектер аз емес. Себебі, ойын-оқу, еңбек іс-әрекеттерімен бірге адамның өмір сүруінің маңызды бір түрі.Оны мынадай кесте арқылы суреттесек те болады.

Іс-әрекет


оқу әрекеті еңбек әрекеті ойын әрекеті


«Ойын» ұғымына түсініктеме берсек- бұл адамның мінез-құлқын өзі басқарумен анықталатын қоғамдық тәжірибені қалыптастыруға арналған жағдаяттар негізіндегі іс-әрекеттің бір түрі. Адамзат тәжірибесінде ойын әрекеті мынандай қызыметтерді атқарады:
- ойын-сауық ;
-коммуникативтік немесе қарым-қатынастық ;
- диагностикалық ( ойын барысында өзін-өзі тану);
-коррекциялық ( өзін-өзі түзету);
-әлеуметтендіру.
Әлде де болса ойынның адамның дамуына, қалыптасуына, тәрбиесіне байланысты функциялары анықталуда.
Ойын- адамның өміртанымының алғашқы қадамы. Сондықтан ойын арқылы балалар өмірден көптеген мәліметтер алып,білімін жетілдіреді.
Ойын- бір қарағанда қарапайым құбылыс не әрекет іспетті. Ол міндетті түрде ұжымдық әрекет. Ойынның ережелері ойнаушылардың қисынды ой қабілетінің дамуы, бір-біріне деген сыйластық қажеттілерімен санасуы әр ойыншының жеке әрекеттерінен туындайды. Ойынның басты шарты жеңіске жету болса, әр ойыншы өз қарсыласының мүмкіндігімен санасып, бір-біріне деген сенімін арттырады.
Ойын түрлері өте көп. Соның ішінде бастауыш сыныптарда пайдаланатын ойын-сабақ, ойын-жаттығу, сергіту ойындары, дидактикалық мақсаттағы ойындар, сөздік ойындар, логикалық ойын-есептер, ұлттық ойындар, т.б. Бұндай ойындар оқушыны жан-жақты дамытып, білімді толық игеруіне көмектеседі.
Оқу үрдісінде- кеңінен қолданылатын ойынның тағы бір түрі- дамытушы ойындар. Дамытушы ойындардың маңыздылығы оқушылардың ынта- ықыласын есепке ала отырып, оқуды қызықты етіп, білім, білік, дағдыны қалыптастыру. Дамытушы ойындарға қойылатын бірінші талап-оқушының танымдық әрекетің қызығушылығын дамыту.
Бұл талаптар төмендегідей сұраныстарға жауап береді:
а) балаларға өзінің қабілетін көрсете білуге мүмкіндік беру;
ә) баланы басқалармен жарыса білуге қалыптастыру;
б) білік пен дағдыны қалыптастыру үшін білімді өзі ізденуге қамтамасыз ету;
в) ойын барысында балаға жаңа білім, білік, дағдылардың қайнар көзіне жету;
г) баланың ойын барысында жеткен жеңісі оның жаңа алған білім, білік, дағдыларымен сәйкес келетіндігі.
Дамытушы ойындардың ішінде оқушылардың өздері қолдан жасап, құрастырып ойнайтын ойыншықтардың орны ерекше. Өйткені, өздері ойын барысында жаңа білім алып, олардың елестету, есте сақтау,ойлау, сөйлеу тілімен олардың түрлі қабілеттері: конструкциялық,, музыкалық,, ұйымдастырушылық т.б. қасиеттері дамиды.
Ұлы Абай : «Ойын ойнап ән салмай, өсер бала бола ма?»-деген пікірінен бала өмірінде ойынның маңыздылығын көруде болады.
Я.А. Коменский «Ұлы дидактика» деген еңбегінде 6жастан 12 жасқа дейінгі жас кезеңін өнерлі және қамқорлық тәрбие мектебі деп атайды. Бұл кезеңдерде балаларды нақты, түсінікті ана тілінде білім беру керек, сонымен қатар білім балалардың есінде қалатындай болуы тиіс. Бұл кезеңде балалар қиындықты сезінбейді, сол себептен оларға оқу әрекет жеңіл болып көрінеді.
Бастауыш сынып оқушылары еліктегіш, жаңаны жаны сүйгіш келеді. Сондықтан мен сабақ барысында ойын түрлерін пайдаланып отырамын. Сонда оқушылардың сабаққа деген ынтасы артып, алған білімдерін өмірде қолдана білу мен ізденімпаздық дағдылары жетіле түседі.
Ойын түрлерін бастауыш сынып мұғалімі сыныптан сыныпқа өткен сайын дидактикалық «деректіден дерексізге, жеңілден ауырға, жақыннан алысқа» деген принципті негізге ала отырып, бірте-бірте күрделендіре жүргізуіне болады. Мүмкіншілігіне қарай, әр тақырып бойынша ойын түрлерін қолданып сабақ жүргізу, мұғалімнің шеберлігін шындап, сабақтың сапасын арттырары сөзсіз.Мен бірінші сыныптан бастап балаларды сабақ-ойындарға, сабақ-саяхаттарға үйреттім. Ойында балалар ашылады, жауап беруге қорықпайды.
Қорыта келгенде, бастауыш сыныптың оқу үрдісінде «ойын» түрлерін пайдалану, біріншіден, оқушылардың білімін берік меңгерту құралы болса, екіншіден, балалардың сабаққа деген қызығушылығын, белсенділігін арттырып, білім сапасын көтеру болып табылады.
Құрметті ұстаздар!
Сіздердің назарларыңызға 5 сыныпта өткізген қазақ тілі сабағы (саяхат сабағы).

Қазақ тілі сабағы (5 сынып)

Тақырыбы: Фонетика елінде

Мақсаты: лексика ғылымын қайталай отырып, дыбыстарды тиянақтау, оларды ажыратқызу, буын түрлерін білгізу, балалардың сөз байлығын дамыту, сауаттылыққа үйрету.
Оқу құралдар: тақтада үлкен әріптермен жазылған «Фонетика» деген сөз, аудандардың аттары, қалалардың, ауылдардың аттары,карточкалар.
Барысы: 1 Ұйымдастыру кезеңі.
2 Сабақтың тақырыбымен және мақсаттарымен таныстыру:
- Балалар, біз бүгін «Фонетика» еліне қонаққа барамыз. Бірақ өткен айда біз «Лексика» елінде қонақта болдық. .Айтыңдаршы, лексика-не деген ел?
-Қандай сөздер осы елде тұрады?
-Сендердің алдарында карточкалар жатыр. Тапсырмаларды орындайық және «Лексика» елін еске алайық..(балалар ережелерді айтып береді)
- Тақтада сөздер жазулы. Осы сөздерге синоним келтіріңдер.
Сөздер:Әдемі, жақсы, тез, амандасу, салмақты, түр.
- Енді антоним келтіріңдер.
Сөздер:Ал, суық, жылы, ескі, қатты, жомарт, күшті.
- Ал,енді қонаққа барайық.. Алдымыздан «Фонетика» елдің ханшайымы шығады:
-Қош келіңіздер, құрметті қонақтар!
-Сәлеметсіз бе , ханшайым! Біз сіздің еліңізге қонаққа келдік.
-Сендер мен туралы білесіңдер ме?
-Әрине.Балалар, фонетика- ол не?
-Фонетика елінде нелер тұрады?
-Барлық дыбыстар қандай екі топқа бөлінеді?
-Қандай дыбыстар дауысты деп аталайды?
-Дауыссыз ше?
- Тапсырма орындаңдар:Мен сөз айтамын, сендер қай дыбыстан басталатынын айтасыңдар, дыбысты талдайсыңдар.
Сөздер:Күәгер, ай, жастық, сурет, ит, балық, ақыл, ойна.
- Міне, балалар, біздің алдарымызда жаңа аудан. Кәнеки, «Дауысты» ауданына кірейік.
-Осы ауданда қандай дыбыстар тұрады екен?(жуан, жіңішке). (ереже айту).
1 тапсырма: 1 нұсқа: бес жіңішке сөз жазыңдар.
2 нұсқа : бес жуан сөз жазыңдар.
-Біздің алдарымызда ауылдар. Олардың аттары «Ашық», «Қысаң» екен. Осы сөздерді қайда естідіңдер? Тағы қандай екі топқа дауыстылар бөлінеді?(ашық, қысаң). (ережелерді еске алу)
(2 тапсырма: бір бала тақтаға шығып, карточкадан сөйлем оқып дауыстыларды талдайды.)
1. Кеше мектепке дәрігер келді.
2 .Бәрімізді шешіндіріп қарады.
3 .Менің бір жолдасым бар.
- Ауданның ендігі қалалардың аттары: «Еріндік», «Езулік»
-Осы дауыстылар туралы не білесіңдер?
Тапсырма: Тақтаның үстіндегі сөздерге нүктенің орнына дыбыс қойып, талдау.
Сөздер: ...лан, қ...дық, т...йреугіш, мең...реу, ау...ру, мей...рім, қ...дырет, б...гін, қау...п.

- «Дауыссыз» ауданында кімдер тұрады екен? (қатаң, ұяң, үнді дыбыстар) (ережелерді айтып беру)
Тапсырма:1 қатар- үнді дыбыстардан басталатын бес сөз жазыңдар.
2 қатар- ұяң дыбыстан басталатын
3 қатар – қатаң дыбыстан басталатын.
Конкурс :Кім тез фонетикалық талдау жасайды. Тақтаға үш оқушы шығады.
Сөздер: 1 қатар: бүгін
2 қатар: ерекше
3 қатар: сәбіз
- «Буын» ауданына кіріп демалайық :
-Буын- ол не?
-Буын түрлерін атаңдар.(ережелер)
-Мен сендерге сөз көрсетемін. Сендер сөзді буынға бөліп, талдайсыңдар.
Сөздер:Тал, ат, қала, адам, жазда, өріс, доссыз, жау, ата, бірде, іздесе.
-Ал, енді біздің саяхатымыз аяқталды.
-Сендерге не ұнады?
-Қандай тақырыптарды бүгін қайталадық?

Баға қою.
Үй жұмысы: ережелер, №308 б. 127
Категория: Классному руководителю | Добавил: яркая
Просмотров: 666 | Загрузок: 757 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Суббота, 2016-12-03, 4:42 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [165]
Педагогика [291]
Математика [775]
Физика [242]
История [335]
Классному руководителю [518]
Русский язык и литература [696]
Физическая культура [200]
Английский язык [408]
Искусство [181]
Родительский совет [14]
Биология [319]
Информатика [365]
Начальная школа [1868]
Мой Казахстан [237]
Технология [126]
Самопознание [170]
Технология труда [49]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [40]
Профессиональное образование [155]
Дошколенок [461]
География [129]
Школьная библиотека [48]
Казахский язык и литература [542]
Химия [33]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru