Главная » Файлы » В помощь учителю » Психология |
[ Скачать с сервера (25.2 Kb) ] | 2015-01-14, 9:41 AM |
Солтүстік Қазақстан облысы Айыртау ауданы Имантау орта мектебі. Есболова Гүлсім Ахметқызы Психолог Өзін өзі тану мұғалімі Сыныптан тыс сайыс сабағының тақырыбы: «Салтын сүйген-халқын сүйер» . мақсаты: І. Білімділік 1.Қазақ халқының ежелден сақталып, атадан балаға мұра етіп қалдырған салт-дәстүрін, наурыз мейрамының мәнін түсіндіру, әрі дамыту және көркейту. Ұлттық салт-дәстүрді насихаттау, ұрпақ жадында жаңғырту. ІІ. Дамытушылық Қазақ халқының тілге шешен, сөзге тапқырлығын аңғарта отырып, оқушы бойына сөз өнері- нің дәмін себу сол арқылы оқушының көркем сөйлеу дағдысын қалыптастыру ІІІ Тәрбиелік Ұлттық құндылықтар – дәстүрлерімізден қазіргі таңдағы маңыздылығын меңгерте отырып, оқушыларды рухани құндылықты қадірлеуге, салт-дәстүрін сүюге тәрбиелеу; Атадан балаға қаймағы бұзылмай жеткен салт-дәстүрлерімізді саф күйінде келер ұрпақ қа жеткізуге жетелеу. Сабақтың әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, мақал-мәтел,топпен жұмыс шығармашылық т.б; көрнекілігі: интербелсенді тақта, мақал-мәтелдер,шарлар,гүлдер,асық,презентация. Сабақтың барысы: Ән-әуен ойнап тұрады. Мұғалім: Қайырлы күн, құрметті қонақтар,оқушылар! - Ұлттық салт-дәстүрді насихаттау, ұрпақ жадында қайта жаңғырту мақсатында ұйым- дастырып отырған «Салтын сүйген-халқын сүйер» атты сайыс сабағына қош келіпсіздер! Құрметті оқушылар, бүгінгі біздің сабағымыздың мақсаты - заман өзгерсе де ұлттық салт – дәс- түріміздің көнермейтіндігін еске салып, ұлттық мұраны қайта жаңғырту. Қазақ халқының әрбір тұжырымды ойы, мақал-мәтелі, тыйым сөздері - тәрбиенің мол мұрасы екендігін, оның күнделік- ті өмірде қажеттілігін ұғыну. Халқымыздың әдет - ғұрыппен дәстүрін, тарихын біліп, оны қастер- леп, бүгініміз бен келешегіміздің нәрлі қайнарына айналдыру әрқайсымыздың азаматтық борышы- мыз деуге болады. «Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні бар» демекші, салтын сүйген әр жас ұрпақ болашақта хал- қы сүйетін, еліне адал қызмет ететін, тілінің,салт - дәстүрінің жанашыры болатындығына сенімді- мін. Еліміздің жарқын болашағы сіздердің қолдарыңызда! Құрметті ұстаздар, оқушылар, қонақтар! Сайысты бастамас бұрын талапкерлердің ойынына әділ бағасын беретін сарапшылар сайлап алайық. Сарапшылар сайланады. Мұғалім: Сайысты келе бірінші болып бастайтынын анықтау үшін асық иіреміз. Кімнің асығы алшысынан түссе, ойынды сол бастайды. Ол үшін әр топтың жетекшілері асықтың түсін таңдаң- ыздар. Асық иіреді. Ән - әуен ойнауы Тақтада тақырып шығады. 1-бөлім:Таныстыру 2-бөлім; «Сөз мәйегі-мақал» бөлімі 3-бөлім Салтын сүйген-халқын сүйер,Сұрақ жауап 4-бөлім Кім тапқыр 5-бөлім.Сандар сыр шертеді.7,5,3санына байланысты сұрақтар 6.Бейне-сурет. Көрсетілген дәстүрді табу 7.Тыйым сөздер.5-сөзден айту 8. Бата-тілек айту 9.Қонақтардан сұрақ 1-бөлім.Таныстыру.Топ басшылары ортаға шығып,тобының атын және не себепті солай атаға- нын таныстыру - Ұлтымыздың ұлылығын ұлықтаушы топтарымыз өздерін таныстырып өтсін. Екі топ өздерін таныстырады. 1-топ: Біз тобымызды «Аманат» деп атадық. Себебі ғасырдан ғасырға, ұрпақтан ұрпаққа қаймағы бұзылмай келе жатқан салт-дәстүрімізді бабаларымыз бізге аманат етіп қалдырған. Аманатқа қиянат жасамай, келер ұрпаққа жеткізу-біздің басты парызымыз. 2-топ: Ал біздер тобымызға «Қырандар» деп ат қойдық. Қыран-бұл алып құс өте күшті,биікке сам ғап ұшқанда қанаты талмайды.Биік шыңға ұя салады.Елтаңбамызда да қыран құс бейнеленген. Біздің алар асуымыз қырандай күштіде,биік болсын!-деген мақсатпен «Қыран»-тобы атадық 2-бөлім «Сөз мәйегі-мақал» Мұғалім: Қазақ халқы – салт-дәстүрге бай, тілге шешен, тапқыр халық. Олар өздерінің дәстүрлеріне деген құрметті тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні – мақал-мәтелге сыйғызған. Ойынымыздың екінші кезеңі «Сөз мәйегі-мақал» бөлімін бастаймыз. Бұл бөлімде Топтар салт-дәстүрге арналған мақал-мәтелдердің ізін жалғастырады Слайд: 1. Алты жасар бала алыстан келсе,- ............................. 2. Ант бұзған оңбайды, .... ... сорлайды 3. Саналы ел........ сақтар 4. Алты жыл аш болсаң да, ........... 5.Салтын сүйген- ........... 6.Әке көрген оқ жанар, ................ 7.Құтты қонақ келсе, ........ 8.Үйіңе келгенге , үйдей ........ 9.Әдептіліктің белгісі, ............ 10.Кең болсаң, ................... 3-бөлім.Салтын сүйген-халықын сүйер.Сұрақ-жауап Мұғалім:Ендеше келесі бөліміміз «Бейне сұраққа» көшелік. Ән-әуен ойнайды.Интербелсенді тақтадан суреттер көрсетіледі , оқушылар қай салт-дәстүрлер екенін табады. 6-бөлім «Бейне сұрақ» Мұғалім: Бұл бөлімде арнайы дайындалған слайдта сұрақтары бар. Бірінші сұрақ бірінші болып бастайтын топқа арналады. 1-сұрақ.Суретте қандай ұлттық дәстүр бейнеленген 2-сұрақ. Дәстүрлі ұлттық-ойынды атаңыз 3-сұрақ.Ұлттық кәсіп 4-сұрақ.Қандай салт-дәстүр 7-бөлім.Тыйым сөздер:2-топ 5-сөзден айту керек 8-бөлім. Тобымызға келген қонақтарға сөз берейік 1-сұрақ Ерулік дегеніміз не? Жауабы: Ерулік (салт) Ауыл ортасына жаңа үй көшіп келсе, қоныстанса, сол ауылдың адамдары жаңа үйге «ерулік» деп ас пісіріп табақ тартады. Бұл-жаңа адамдарды бөтенсіретпей өз ортасына тартудың, сыйласудың үлкен белгісі. Мұның әлеуметтік, қоғамдық мәніде бар. . Міне, кең ойлап, терең ойлайтын қазақ салты мұны да ұмытпаған. 2-сұрақ. Тәбәрік дегеніміз не? Жауабы: Тәбәрік (дәстүр) Біреу ойын-тойда бәйге, жүлде алса немесе құдалық салт-дәстүрде кәде болса, одан жанындағыларға үлес беруі керек. Мұндайда жұрт одан «Тәбәрік бер» деп сұрап салады. Олжалы адам әдет бойынша тәбәрік беруге міндетті. Бермеуі ұят. Сараңдық, дәстүр сыйламағандық деп есептеледі. 9-бөлім. бата,тілек айту | |
Просмотров: 1584 | Загрузок: 28 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|