Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Биология

Вирустар және фагтар. ЖИТС-тің вирусы.Оның құрылысы мен тіршілігінің ерекшіліктері.
[ Скачать с сервера (302.5 Kb) · Скриншот ] 2017-12-05, 6:50 PM
Солтүстік Қазақстан облысы
Қызылжар ауданы
«Пеньково орта мектебі» КММ
Бейсембина Айгуль Хакимовна
Химия және биология мұғалімі

Сабақтың тақырыбы:. Вирустар және фагтар. ЖИТС-тің вирусы.Оның құрылысы мен тіршілігінің ерекшіліктері.
Мақсаты:
Білімділік: оқушылардың вирустар мен бактериофагтардың құрылысы туралы білімдерін толықтыра отырып, вирус арқылы таралатын аурулар түрлері туралы білімдерін қалыптастыру. ЖИТС вирустың құрылысы мен тіршілігінің ерекшіліктерімен таныстыру.
Дамытушылық: жеке бас гигиенасын сақтауға, дұрыс тамақтануға, салауатты өмір сүруге, ұжымдасып еңбек етуге үйрету және сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру.
Тәрбиелік: оқушылар мен мұғалім арасында ынтымақтастық атмосфера қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: Оқушылар тақырып мазмұнын топпен, жұппен, жеке талдаулар арқылы меңгеруге дағдыланады. Талдау, пікіралмасу арқылы сыни ойлау дағдылары қалыптасады. Негізгі идеялар: Вирустар арқылы таралатын аурулар түрлері туралы білдіре отырып, салауатты өмір сүруге дағдыландыру.
Сабақ барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасу, түгелдеу
Тынышытық сәті
Балалар, еркін отырайық. Көзімізді жұмып, бәріміз терең демалып, таңның атуын елестетейікші.
- Тіршіліктің оянуын,
- Табиғаттың сұлу, әдемі, көркемдігін сезінейікші.
Шығыс жақ сарғайып енді таңда атып келеді.
Атып кележатқантаң, шіркін қандай тамаша! Қандай керемет, әдемі, сұлу десеңші! Біз бәріміз таңның атуын күтіп, ойланып отырмыз. Жаңа ғана шыққан жасыл шөп те, жылы жел де, жұп-жұмсақ жапырақтар да бізді айналады, жақсы көреді. Күннің жаңа ұядан шыққан сәулесі мүлгіп тұрған әр гүлге бір төнеді. Жылы шуақпен желпіп, тербей оятады. Гүлдердің бәрі де ұйқыдан оянды.
Шуақ шаша алтын таң да, мөлдір таза ауа да оянды. Әлемнің бәріне жарық жайылды. Құстар да оянды. Жәндіктер қыбырлап, құмырсқалар шапқылап жүр.
Табиғат та оянған, оян сен де!
Терең демалып, көздеріңді ашыңдар. (көңіл - күйлерін) сұрау
Оқушы назарын сабаққа аудару. Топқа бөлу.

ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау:
1 - тапсырма. Семантикалық кесте
Прокариоттық және эукариоттық жасушалардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын кестеге толтыру.
Құрылымы Эукариоттық Прокариоттық
Хромосомалар
Эндоплазмалық тор
Рибосомалар
Гольджи жиынтығы
Лизосомалар
Митохондриялар
Вакуольдер

2-тапсырма. Тест.
1.Өсімдік жасушасының қабықшасы неден тұрады?
А)жасұнықтан Ә)гликогеннен Б)Крахмалдан В)нуклеин қышқылдарынан
2. Плазмалық мембрана жасушаның тіршілігі үшін қандай қызмет атқарады?
А) тасымалдау Ә) өткізгіштік Б) қорғаныштық В)бәрі дұрыс
3. Цитоплазмамен жанасып жататын жасушаның астыңғы қабаты?
А) вакуоль Ә)ядро Б) плазмалық мембрана В)қабықша
4. Қандай органикалық зат жасушада негізгі энергия көзі болып табылады?
А) нәруыз Ә)май Б)көмірсулар В)АТФ
5. Адам жасушасының ядросында қанша хромосома болады?
А)48 Ә) 36 Б) 46 В)32
6. Хромосоманың алғашқы кермесі қалай аталады?
А) хроматида Ә) центромера Б) гистон В)метацентрлі хромосома
7. . Жасушаның «асқорыту мүшесі» деп аталатын органоид?
А)Гольджи жиынтығы Ә) Лизосома Б)рибосома В)ЭПТ
8. жасушаның қандай органоидтерінде нәруыз синтезі жүреді?
А) митохондрияда Ә)рибосомада Б) ЭПТ-да В)ядрода
9. Өсімдіктер мен жануар жасушасының цитоплазмасындағы сұйықтыққа толы қуыс?
А) цитоплазма Ә) жасуша орталығы Б)вакуоль В)митохондрия
10. Вирустарды қандай ғалым ашты?
А) Д.И.Ивановский Ә)Л.Пастер Б)И.И.Мечников В)С.Н.Виноградский

ІІІ. Жаңа сабақ.
І.Қызығушылықты ояту.
«Ассоциация» әдісі. Вирустар

Вирустар — бұл "жаман жаңалықтар буып-түйілген нәруызда" Медавар.

Жигсо әдісі бойынша тапсырма: Оқушылар жаңа тақырыпты оқып шығып, жұбымен пікір алмасып, топта талқылайды.
3-тапсырма.
«Екі жақты түсіндірме күнделігі» әдісі. (Тақырыпта берілген термин сөздердің анықтамасын немесе мағынасын жазу)
1) Вирус –
2) Virus –
3) Бактериофаг –
4) Бірқалыпты фагтар –
5) Лизогенді бактериялар -
4- тапсырма. Сандар сыры.
(Тақырыпты пайдалана отырып, берілген сандардың не екенін жазу)

1. ХІХ ғасыр -
2. 1898 жыл -
3. 1915 жыл -
4. 1917 жыл –
5. 1935 жыл –
6. 20-22 нм –
7. 30-90 минут –
8. 40 нм –
9. 100º -

5-тапсырма. «Топтастыру» стратегиясы.
(Топтық жұмыс кезінде оқушылар «ЖИТС вирустың құрылысы мен тіршілігінің ерекшіліктері» тақырыбында постер жасап қорғайды)
Ұсынылатын критерийлер:1) тақырыптың нақтылығы
2) тақырыпты жеткізу шеберлігі
Рефлексиялық бағалау. Екі жұлдыз, бір ұсыныс парағын өз пікірлерін жазуға беремін. Дөңгелек белгілер таратып беремін, оқушылар таңдағанын парағына жабыстырады.
Қызыл дөңгелек – маған сабақ ұнаған жоқ, уақытым босқа өтті.
Жасыл дөңгелек – сабақ ұнады, әлі де ізденуім керек.
Сары дөңгелек – сабақ маған қатты ұнады, жақсы қатыстым деп ойлаймын.

ІҮ.Бекіту.
1. Бес жол өлең
1. Зат есім ______
2. Сын есім _____ _____
3. Етістік ____ _____ _____
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ______

2. Венн диаграмма эукариоттар мен вирустар
Қорытындылау.

Ү. Бағалау Критерий бойынша қорытынды бағалау жасау.
Кері байланыс: рефлексия. Кері байланыс жүргізу.
«Қол техникасы» әдісінде А4 қағазына саусақ іздерін салып,не үйренді,не білді,не ұнады,не ұнамады сұрақтарына жауап жазады.

ҮІ. Үйге тапсырма: 1) §21§ЖИТС вирусы тақырыбын оқу
2)«Салауатты өмір – көтеріңкі көңіл»тақырыбында эссе жазу.


Үй тапсырмасы:
1 - тапсырма.
Прокариоттық және эукариоттық жасушалардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын кестеге толтыру.
Құрылымы Эукариоттық Прокариоттық
Хромосомалар
Эндоплазмалық тор
Рибосомалар
Гольджи жиынтығы
Лизосомалар
Митохондриялар
Вакуольдер
14 дұрыс – 5
12-13 дұрыс - 4
9-11 дұрыс - 3

2-тапсырма. Тест.
1.Өсімдік жасушасының қабықшасы неден тұрады?
А)жасұнықтан Ә)гликогеннен Б)Крахмалдан В)нуклеин қышқылдарынан
2. Плазмалық мембрана жасушаның тіршілігі үшін қандай қызмет атқарады?
А) тасымалдау Ә) өткізгіштік Б) қорғаныштық В)бәрі дұрыс
3. Цитоплазмамен жанасып жататын жасушаның астыңғы қабаты?
А) вакуоль Ә)ядро Б) плазмалық мембрана В)қабықша
4. Қандай органикалық зат жасушада негізгі энергия көзі болып табылады?
А) нәруыз Ә)май Б)көмірсулар В)АТФ
5. Адам жасушасының ядросында қанша хромосома болады?
А)48 Ә) 36 Б) 46 В)32
6. Хромосоманың алғашқы кермесі қалай аталады?
А) хроматида Ә) центромера Б) гистон В)метацентрлі хромосома
7. . Жасушаның «асқорыту мүшесі» деп аталатын органоид?
А)Гольджи жиынтығы Ә) Лизосома Б)рибосома В)ЭПТ
8. жасушаның қандай органоидтерінде нәруыз синтезі жүреді?
А) митохондрияда Ә)рибосомада Б) ЭПТ-да В)ядрода
9. Өсімдіктер мен жануар жасушасының цитоплазмасындағы сұйықтыққа толы қуыс?
А) цитоплазма Ә) жасуша орталығы Б)вакуоль В)митохондрия
10. Вирустарды қандай ғалым ашты?
А) Д.И.Ивановский Ә)Л.Пастер Б)И.И.Мечников В)С.Н.Виноградский

10 сұрақ дұрыс – 5
8-9 сұрақ дұрыс - 4
6-7 сұрақ дұрыс - 3

3-тапсырма.
«Екі жақты түсіндірме күнделігі» әдісі. (Тақырыпта берілген термин сөздердің анықтамасын немесе мағынасын жазу)
1) Вирус –
2) Virus –
3) Бактериофаг –
4) Бірқалыпты фагтар –
5) Лизогенді бактериялар -
4- тапсырма. Сандар сыры.
(Тақырыпты пайдалана отырып, берілген сандардың не екенін жазу)

1. ХІХ ғасыр -
2. 1898 жыл -
3. 1915 жыл -
4. 1917 жыл –
5. 1935 жыл –
6. 20-22 нм –
7. 30-90 минут –
8. 40 нм –
9. 100º -

4- тапсырма. Сандар сыры.
(Тақырыпты пайдалана отырып, берілген сандардың не екенін жазу)

1. ХІХ ғасыр -
2. 1898 жыл -
3. 1915 жыл -
4. 1917 жыл –
5. 1935 жыл –
6. 20-22 нм –
7. 30-90 минут –
8. 40 нм –
9. 100º -

4- тапсырма. Сандар сыры.
(Тақырыпты пайдалана отырып, берілген сандардың не екенін жазу)

1. ХІХ ғасыр -
2. 1898 жыл -
3. 1915 жыл -
4. 1917 жыл –
5. 1935 жыл –
6. 20-22 нм –
7. 30-90 минут –
8. 40 нм –
9. 100º -

4- тапсырма. Сандар сыры.
(Тақырыпты пайдалана отырып, берілген сандардың не екенін жазу)

1. ХІХ ғасыр -
2. 1898 жыл -
3. 1915 жыл -
4. 1917 жыл –
5. 1935 жыл –
6. 20-22 нм –
7. 30-90 минут –
8. 40 нм –
9. 100º -

Үй тапсырм:
3-тапс.

4-тапс.
5-тапс. қорытынды баға
1 - тапс. тест
Наргуль


Үй тапсырм:
3-тапс.

4-тапс.
5-тапс. қорытынды баға
1 - тапс. тест
Жеңіс


Үй тапсырм:
3-тапс.

4-тапс.
5-тапс. қорытынды баға
1 - тапс. тест
Аргын


Үй тапсырм:
3-тапс.

4-тапс.
5-тапс. қорытынды баға
1 - тапс. тест
Анара


Үй тапсырм:
3-тапс.

4-тапс.
5-тапс. қорытынды баға
1 - тапс. тест
Сабина


14 дұрыс – 5
12-13 дұрыс - 4
9-11 дұрыс - 3

Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________

Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________



Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________

Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________

Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________

Бес жол өлең

1. Зат есім ВИРУС
2. Сын есім ______________________ ________________________
3. Етістік ______________ ______________________ ________________________
4. 2 тақырыпты байланыстыратын ортақ сөйлем ___ ___ ___ ___
5. Зат есім ________________________



Дата рождения: 28 февраля 1915
Место рождения: Петрополис, штат Рио-де-Жанейро, Бразилия
Дата смерти: 2 октября 1987 (72 года) Лондон, Англия
Страна: Великобритания
Научная сфера: зоология, иммунология
Работы Медавара посвящены росту и старению организма, его реакциям на пересадки тканей, в частности иммунореакциям, препятствующим гетеротрансплантации, трансплантационным антигенам и антилимфоцитарным сывороткам. Открыл явление приобретённой иммунотолерантности и воспроизвёл его в эксперименте.



Феликс Хьюберт Д'Эрель
Категория: Биология | Добавил: Кролик
Просмотров: 1312 | Загрузок: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Суббота, 2024-04-20, 1:09 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [338]
Математика [864]
Физика [274]
История [385]
Классному руководителю [571]
Русский язык и литература [770]
Физическая культура [246]
Английский язык [456]
Искусство [204]
Родительский совет [19]
Биология [360]
Информатика [398]
Начальная школа [2040]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [180]
Дошколенок [574]
География [142]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [642]
Химия [54]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru