Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Биология

Білім мен біліктілікті жанғыртатың жаңа бағдарлама
2014-12-01, 10:42 AM
Білім мен біліктілікті жанғыртатың жаңа бағдарлама
Елбасының тапсырмасы бойынша Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған Ұлттық жоспар қабылданды.
Бұл – Елбасының білім саласын жаңарту туралы бастамаларын іске асыруда маңызды механизмдердің бірі. Қазіргі кездегі шапшаң жүріп жатқан жаһандану үрдісі әлемдік бәсекелестікті күшейте түсуде. Адамның жалпы білімін көтеру кең ауқымды мәселе болып отыр.
Жастарды оқытуға оларға кәсіби білім беруге, мамандарды жан-жақты даярлауға қоғам мен мемлекеттің бүгінгі таңда барынша назар аударуы да сондықтан. Елімізде жүргізіліп жатқан білім саясаты әлемдік білім кеңістігімен ықпалдасуға бағдарланған.
Қазақстанда жүргізіліп жатқан білім беру жүйесін реформалау құзырлылық ұстанымына және әлемдік білім берукеңістігіндегі оқытудың озық әдістемелері мен амал-тәсілдеріне негізделген. Осыған орай оқушылардың білімін бақылау, бағалау жүйесін, ұлттық емтихандарды, алынып отыр. Ойткені құзырлылық сипатындағы тесттер, тапсырмалар оқушылардың игерген білімдері мен дағдыларың сыртқы ортадағы өзгерістерге сәйкес кіріктіре алу қабілеттерін анықтайды және дамытады.
Осы мақсатта Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Ұлттық білім сапасын бағалау орталығы 2010 жылдың тамыз айынан бастап оқушылардың жалпы қабілетін, логикалық ойлау қабілетін анықтау бағытындағы логикалық сипаттағы тесттерді құрастыру, апробациялық зерттеуден өткізу жұмыстарын жүргізіп жатыр..
Білім жетістіктерін өмірлік жағдайларда қолдана білуге арналған тест тапсырмалары, сондай-ақ халықаралық TIMSS, PISA, PIRKS зерттеулерінің бақылау-өлшеу материалдарында да кездеседі. Логикалық сипаттағы тесттерді емтихандарға (ҰБТ, ТКТ) арнайы дайындала алмайтын, бірақ жоғары оқу орындарында білім алу қабілеттері жоғары оқушылаға тең мүмкіндік беру мақсатында ұлттық емтихандарда қолдану болады. Сонымен қатар аталған зерттеу қазақстандық оқушылардың халақаралық зерттеулердегі көрсеткіштерін арттыруға негізделген. Сондай – ақ жаратылыстанудан білім беру, ғылыми-жаратылыстану сауаттылыққа түгелдей тәуелді. Ендеше жаратылыстанудан білім беру туралы әңгімені ғылыми-жаратылыстану сауатылық мәселесінен бастауымыз керек.
«Сауаттылық» термині білім, білік, дағды мазмұнын бағалаудың кеңдігін көрсетеді. Оқушы өз деңгейін табу үшін, қаншалықты білім мен білікті меңгергенін білу мақсатында құрылған бағалау жобасы үш бағытта жүргізіледі.
- Оқытудағы сауаттылық
- Математикалық сауаттылық
- Жаратылыстану ғылымдары бойынша сауаттылық.
Сауатылық мәселесі ғылыми-жаратылыстану пән мұғалімінің дайындық сапасының негізгі проблемасы. Бұл проблемалар:
- Пән мұғалімінің теориялық әдістерінің жан – жақтылығы
- Мұғалімнің кәсіби дайындық негіздері, (курстар, семинарлар т.б.)
- Пән дамуының ішкі қисындылығы, яғни логикалық ой – өрісінің жан – жақтылығы.
Менің химик, биолог ретінде өз алдыма қойған мақсатым: «Оқытудың озық ақпараттық – инновациялық технологиялар әдістерінің тиімді жағын пайдаланып, химия биология пәндерін байланыстыра отырып сапалы білім беру». Сонымен қатар ғылыми-жаратылыстану сауаттылықты қалыптастыруды да басты назарымда ұстаймын. Ол үшін:
- теорияны білу оны логикамен ұштастыру
- жаратылыстану пәндерінен сайыс сабақтар, пән кеші, апталықтарды жаратылыстану пәндерінің даму тарихымен байланыстыру
- Ақпараттық оқыту технологиясынан жаратылыстану пәндеріненің сабақтарында интерактивтік тақтаны қолдану. Интерактивті тақта арқылы оқушылар жаңа материалдарды арнаулы бағдарламалар көмегімен мүмкіндігінше меңгерумен қатар функциональдық сауаттылығы да артыру.
Қазіргі уақыт ұстаздан жаңа әдісті, шығармашылық ізденісті талап етеді. Мұғалімнің негізгі міндеті-оқушыларға терең де, тиянақты білім беру.Білім беру мазмұны жаңартылған сайын, әрбір пәнді оқытудың өзіндік ерекшеліктері туындауда.
Бүгінгі таңда білім беру жүйесін жаңалауды іске асырудың қажеттілігі күн санап арта түсуде Білімгерлердің түрлі өмірлік жағдайларда жаратылыстану саласынан пәндік білімді қолдану дағдыларын қалыптастыру оқыту үдерісі тиімділігінің қағидалық мақсаттарының негізін қалаушыларының бірі болып табылады.
15-жастағы білімгерлердің ғылыми-жаратылыстану сауаттылығы PISA халықаралық зерттеуінің басты бағыттарының бірі болды . Халықаралық PISA тесті білімгерлердің академиялық білімін - 15-жастағы оқушының ғылыми-жаратылыстану сауаттылығың меңгерген оқу курсының мазмұнын өлшемейді. Халықаралық емтихан инструментарийінің бірегейлігі оның, мектеп түлегі үлкен жастағы өмірінде өзін жеке тұлға ретінде толығымен көрсете алуына мүмкіндік туғызатын білімгерлердің қабілетін анықтайтындығында.
Осылайша, «ғылыми-жаратылыстану сауаттылық» ұғымының басты тезисі білімгерлердің:
 жаратылыстанудан тапсырмаларды шешу арқылы қоршаған ортада туындайтын мәселелерді айқындау;
 оларды химия,биолгия пәндерінен білім мен әдістерді қолданып шешу;
 қолданылған шешу әдістерін талдау;
 алынған нәтижелерді қойылған міндеттерді ескере отырып түсіндіру;
 қабылданған шешімдерді тұжырымдау қабілеттері болып табылады.
Жаратылыстану пәндерінің басты мақсаты – оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту.
Логикалық сипаттағы тесттер оқушылардың білімді жете меңгеру мен оларды өмір жағдайларында қолдана білу қабілеттерін анықтауға арналған. Логикалық ойлау қабілетін арттыруда пиза тапсырмаларының атқаратын ролі зор.
Бұл шешімдер сабақта PISA критерийлерін қолдана отырып, проблеманы талдау,
“ойлан, жүппен жұмыс істе, бөліс», «мен-сен-біз» т.б стретегияларын қолдану арқылы іске асырылады.
Талқылаудың, формальдік - логикалық сұлбасын сақтау (талдау, құру, дәлелдеу, зерттеу т.б.)
Ойдың ықшамдығы; Ойлау барысының нақтылығы;
Халықаралық білім беру принциптері негізінде құрылып жатқан еліміздегі 12- жылдық білім берудін еңгізілуі жағдайында, Қазақстанның PISA салыстырмалы зерттеуіне қатысуы білім берудің дамытуда үлкен стратегиялық мәнге ие.

СКО
Ақжар ауданы
№2 Ленинград орта мектебінің
Химия-биология пәнінің мұғалімі
Газизова Х.К.
Категория: Биология | Добавил: gulsana
Просмотров: 312 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2016-12-05, 5:33 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [165]
Педагогика [291]
Математика [775]
Физика [242]
История [335]
Классному руководителю [518]
Русский язык и литература [696]
Физическая культура [200]
Английский язык [409]
Искусство [181]
Родительский совет [14]
Биология [319]
Информатика [365]
Начальная школа [1871]
Мой Казахстан [237]
Технология [126]
Самопознание [170]
Технология труда [49]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [40]
Профессиональное образование [155]
Дошколенок [462]
География [129]
Школьная библиотека [48]
Казахский язык и литература [543]
Химия [33]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru