Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Начальная школа

Жанғыш пайдалы қазбалар.
[ Скачать с сервера (37.7 Kb) ] 2015-12-23, 9:14 PM
Дүниетану Уақыты: Кабинет: 29 Аманегльдиева Ш.Х
Сабақтың тақырыбы: Жанғыш пайдалы қазбалар.
Жалпы мақсаты
Жанғыш пайдалы қазбалардың түрлерімен таныстыру.
Күтілетін нәтижесі:
Жанғыш пайдалы қазбалардың түрлерімен танысады.
Оның адам өміріндегі маңызын, алыну жолдарын анықтай алады.
Мұғалімнің әрекеті Оқушының әрекеті

Психологиялық дайындық «Көңілді күн»
Балалардың көңіл күйлерін көтеру мақсатында психологиялық дайындық жүргізу.
Табиғат – біздің анамыз
Табиғатқа баламыз
Табиғатты қорғайтын,
Біз әдепті баламыз.
Жер байлығы көп екен,
Меңгеруді қалайды,
Осының меңгертер
Дүниетану сабағы.

Топқа бөлу Оқушылар шардағы таңбалар бойынша топқа бөлінеді.
- Балалар біз сіздермен бүгін елді –мекендерді аралауға саяхатқа аттанбақпыз. Біздің керуеніміз егер оның қоржынын толтырсақ қана сапарға шықпақ. Ол үшін қоржынымызға өткен тақырып бойынша білімімізді есімізге түсірейік.
Үй тапсырмасын тексеру:
1топ: «Ия, жоқ » деп жауап беру керек.

2 топ
Түсті металлдарды тауып байланыстыр

3 топ:
Алтын,мыс шығатын жерлердің атауларымен байланыстыр.

4 топ:
Полиметалл шығатын жерлердің атауларымен байланыстыр.
-Қоржынымызға өткен сабақтың қорытындысын салдық. Енді сапарға аттанамыз. Алдарыңызда тұрған шаһарға тоқталу үшін оның атын білуіміз керек. Ол үшін бүгінгі сабақтың тақырыбын ашайық.
Тақырыпты анықтау жаңа сабақтың тақырыбын, міндеттерін оқушылармен бірге шығару. Зертханалық жұмыс көрсету арқылы. (көмір, ағаш, мата, бензин немес керосинді жағып көрсету.)
- Енді балалар осылардың ішінен пайдалы қазбаларға не жатады?

- Ағаш, қағаз, мата оларда жанды. Неге олар пайдалы қазбаларға жатпайды?
- Темір, алюминий жанды ма? Бұлар да пайдалы қазбалар ғой?
- Яғни шаһарымыздың аты «Жанғыш пайдалы қазбалар әлемі» екен.

- Сонымен біз бүгінгі сабақта қандай пайдалы қазбалармен танысамыз?
Ал келесі шаһарымыз не болмақ?
Кітаптың суреті шығады.
Бұл шаһармен танысу үшін сіздер кітаптағы мәтінмен танысып алуларыңыз керек.
Мағынаны ажырату. Оқулықпен жұмыс
4 топқа мәтінді толық тізбектеп оқыту. Берілген мәтінді оқып шығып жұппен, топпен талдайды да ортаға өз ойларын салады.
1топ, 2 топ – тас көмір
3топ, 4 топ – мұнай

Мәтінге байланысты сұрақтар:
1топ, 2 топ: Тас көмір

- Тас көмірдің неше түрі бар?

- Тас көмірлердің бір-бірінен айырмашылығы қандай?

3 топ, 4 топ: мұнай.
- Мұнай қайдан пайда болған?

- Мұнай қалай өндіріледі?

Біздің бұл шаһарымыз «Білімдер шаһары » деп аталады екен. Саяхатымызды одан әрі жалғастырайық.
Сідер бұл жерде әрбір топ өздері оқыған бөлімдерін қарсы топқа жағым жақтарымен таныстырып өтіңіздер.
(қарсы топ пікір алмасады)
Қорытындылау.
Картамен жұмыс:Қазақстан картасынан тас көмір, қоңыр көмір, мұнай, табиғи газ өндірілетін жерлерді тауып белгісін қою.

Шығармашылық жұмыс.

Рефлексия
Ағашқа өз пікірлерін жазады.
Бүгінгі сабақта мен не үйрендім?
Сабақта маған не түсініксіз болды?
Сабақ қызықты болды ма? Неліктен?
Бірге тұрып өлеңді айтады

Тас көмір, қоңыр көмір, мұнай, табиғи газ таңбаларына қарай төрт топқа отыру. Топ ережесін естеріне түсіру.
Дәптерге тақырыпты жазады.
Таратпа материалдардағы тапсырманы орныдайды және өзін-өзі және бірін-бірі бағалау.

Сұрағы : ия жоқ
Кенді пайдалы қазбалар екіге бөлінеді. +
Қорғасын қызғылт түсті +
Алюминийдің басқа металлдармен қоспасы өте құнды +
Алюминий бокситтен алынады +
Мыс электр тогын өткізбейді +
Мырыш ылғалға төзімсіз +

Түсті металлдар: алтын, күміс, алюминий, мыс, қорғасын, мырыш т.б

Алтын: Степняк, Екібастұз, Зырян.
Мыс: Жезқазған, Бозшакөл, Қоңырат, Саяқ.

Полиметалл: Жезқазған, Риддер, Зырян, Талдықорған, Текелі, Ащысай.

- Көмір, газ жатады.

- Олар жер қойнауынан қазып табиғи түрде өндірілмеген. Ағаш тірі табиғат. Жер бетінде өседі. Ал қалғандары қолдан жасалған заттар.
- Олар түсті металдар. Ал көмір, керосин жанды яғни «Жанғыш пайдалы қазба»
Сабақтың тақырыбы: Жанғыш пайдалы қазбалар.


Бөлінген бөлім бойына өздері оқып, жұппен, топпен талдап сұрақтарға жауап береді.

Топта қалған сөйлеуші келген басқа топтағы оқушыларға өз бөлімін түсіндіріп береді.Олар сұрақтарына өз ойларын қосады. Өз жанұяларын келгенде түсінгендерін ортаға салады.
Сұрақтарды жеке оқиды, жұппен, топпен талқылайды

- Таскөмірдің жер қойнауында үш түрі тар. Антрацит, тас көмір, қоңыр көмір.
- Антрацит- шымқай қара, қолға жұқпайды, жалтырап тұрады, қызуы күшті.
- Тас көмір-қара түсті, антроциттей жалт-жұлт етпейді. Қызуы да одан кемірек.
- Қоңыр көмір- мүлде жалтырамайды, солғын қоңыр түсті, жылуды аз бөледі, оңай үгіледі.

- Түрлі ағзалардың қалдықтарынан, теңіздермен мұхиттарда тіршілік еткен жәндіктер мен өсімдіктердің шірінділерінен жиналып түзіледі.
- Мұнайлы қабатқа дейін бұрғылайды. Бұрғылаудан пайда болған жіңішке құдыққа құбыр салынады. Жоғарғы қабаттардың қысымымен мұнай жылжып құбырға келеді. Мұнайды зауытқа жіберіп оны қыздырып одан бензин т.ббағалы заттар алынады.

Көмір, мұнай, газдың оң және теріс жақтарын атап өтіп пікір алмасады.

Үшбұрыш шаршы, ашық шаршы ашық үшбұрыш белгілерін қояды.
тас көмір: Қарағанды,
қоңыр көмір: Сарыбай,Екібастұз, Майқайың, Кендірлік, Ленгер.
Мұнай:Қарашығанақ, Қосшағұл, Құмкөл, Прорва, Каспий теңізі, Қаламқас, Жетібай Өзен.
табиғи газ: Атасу, Өзен, Қарашығанақ

Жанғыш пайдалы қазбалар,
Пайдасы зор адамға.
Қазақстаным кеге бай,
Танылған бүкіл ғаламға.

Сабақ туралы пікірлерін жазып іледі.


Дереккөздер және жабдықтар: шарлар, Қазақстан картасының сұлбасы, таратпа материалдар, стикерлер, рефлексия, түйе, қоржын, ағаш т.б
Үй тапсырма беру Жанғыш пайдалы қазбаларға 5жолды өлең жазу. Ақ бетке.

Сабақты бағалау

Бағалау парақшасы. Формативті, суммативті бағалау

Мәтінге байланысты сұрақтар:
1топ, 2 топ: Тас көмір

- Тас көмірдің неше түрі бар?
- Тас көмірлердің бір-бірінен
айырмашылығы қандай?

3 топ, 4 топ: мұнай.
- Мұнай қайдан пайда болған?
- Мұнай қалай өндіріледі?

Тест
1.Кенді пайдалы қазбалар қасиеті бойынша нешеге бөлінеді?
А) 3
Ә) 2
Б) 4
2. Пайдалы қазба дегеніміз не?
А) Табиғи күйінде немесе жер қойнауында кездесетін табиғи минералдық заттар.
Ә) Қолдан жасалған заттар
Б) Сатып алған бұйымдар
3. Қара металл кендеріне не жатады?
А) алтын, мыс.
Ә) қола, алюминий, көмір
Б) Болат, темір шойын, магнитті темір тас т.б
4. Ашық әдіспен кенді өндіру жолын ата?
А) Қопарғыш дәрі құйып бұзады, экскаватормен машинаға немесе вагондарға тиейді.
Ә) күрекпен қазып алады.
Б) қолмен теріп алады.
5. Кенді байыту дегеніміз не?
А)Металдарды жуу
Ә)Домна пешінде балқыту
Б) металл алу үшін кенді тау жыныстарынан бөліп алады.
6. Жабық әдіспен өндіру жолын ата?
А) қолмен қазу.
Ә) Шахталық әдіспен қазады.
Б) теріп алу
7. Темір кені картада қандай таңбамен белгіленеді?
А) төртбұрыш
Ә) үшбұрыш
Б) домалақ
8. Домна пеші дегеніміз не?
А)металдарды жуады
Ә)металдарды тазалайды
Б) Өндірілген кен металдарды қорытады.
9. Пайдалы қазбаларды кімдер зерттейді?
А) геологтар
Ә) бақылаушылар
Б) тәжірибешілер
10. темір кені көбінесе қандай болады?
А) қатты
Ә) жұмсақ
Б) иілгіш

Семантикалық карта

ақ Қыз-ғылт сұғылт Көкшіл сұр Оңай иіледі жұмсақ ауыр Жеңіл Тоттан-байды Оңай өңделе-ді Тоқ өткізгіш Ренген сәулесін өткізбейді
Мыс + + + +
алюминий + + + +
қорғасын + + +
Мырш + +

ақ Қыз-ғылт сұғылт Көкшіл сұр Оңай иіледі жұмсақ ауыр Жеңіл Тоттан-байды Оңай өңделе-ді Тоқ өткізгіш Ренген сәулесін өткізбейді
Мыс + + + +
алюминий + + + +
қорғасын + + +
Мырш + +

ақ Қыз-ғылт сұғылт Көкшіл сұр Оңай иіледі жұмсақ ауыр Жеңіл Тоттан-байды Оңай өңделе-ді Тоқ өткізгіш Ренген сәулесін өткізбейді
мыс + + + +
алюминий + + + +
қорғасын + + +
мырш + +

ақ Қыз-ғылт сұғылт Көкшіл сұр Оңай иіледі жұмсақ ауыр Жеңіл Тоттан-байды Оңай өңделе-ді Тоқ өткізгіш Ренген сәулесін өткізбейді
мыс + + + +
алюминий + + + +
қорғасын + + +
мырш + +

ақ Қыз-ғылт сұғылт Көкшіл сұр Оңай иіледі жұмсақ ауыр Жеңіл Тоттан-байды Оңай өңделе-ді Тоқ өткізгіш Ренген сәулесін өткізбейді
мыс + + + +
алюминий + + + +
қорғасын + + +
мырш + +
Категория: Начальная школа | Добавил: amangeldievashynar
Просмотров: 1143 | Загрузок: 5 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2024-04-18, 10:30 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [338]
Математика [864]
Физика [274]
История [385]
Классному руководителю [571]
Русский язык и литература [770]
Физическая культура [246]
Английский язык [456]
Искусство [204]
Родительский совет [19]
Биология [360]
Информатика [398]
Начальная школа [2040]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [180]
Дошколенок [574]
География [142]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [642]
Химия [54]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru