Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Казахский язык и литература

Тұңғыш ғалымдар
2016-02-26, 11:20 AM
Ахмеджанова Ардак Маратовна
Бурабай ауданы
Щучинск қаласының № 8 мекетеп-гимназиясының
Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: "Тұңғыш ғалымдар"
Мақсаты:
1. Білімділік:Тұңғыш ғалымдар жөнінде алған білімдерін толықтырады, өткен тақырып бойынша әр түрлі әдістер арқылы оқушылардың сөз байлығын, ережені қолдануын тексеріледі, білімдерін жүйелеп, өз пікірін айта білуге қалыптастырады. Көптік жалғауды қайталайды.
2. Дамытушылық:Шәкірттердің ой - өрісі кеңейеді, сөздік қорлары молаяды, өзіндік талдайды, ауызша бағалайды, жазбаша сөйлеу дағдысы артады, функционалды сауаттылығын арттырады.
3. Тәрбиелік: Белгілі адамдар өмірін өнеге етіп тәрбиеленеді, оқушылардың заманға сай қазақ тіліне белсенділік оянады.
Сабақтың типі: Жаңа білім беру.
Сабақтың әдісі: ойын элементтері, сұрақ-жауап, кластер, шығармашылық жұмыс, салыстыру, зерттеу, "Балық қаңқасы",
Сабақтың көрнекілігі: оқулық, интербелсенді тақта, ғалымдардың суреттері, буклеттер, салыстыру кестесі, буклеттер, слайдтар
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: Топпен жұмыс, сұрақ-жауап, постермен жұмыс,диалогтік әдіс,
Сабақтағы жұмыс түрі: топтық, жұптық, жеке
Негізгі идеялар : Ынымақтастық атмосферасын қалыптастыру, оқыту және оқудағы жаңа тәсілдерді қолдану, оқыту үшін бағалау, сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, АКТ-ны пайдалану
Күтілетін нәтиже: Оқушылар:
1.Қазақстанның ғалымдарын біледі
2. Көптік жалғауды қайталайды
3. Жаңа сөздерді жаттап, сөздік қорларын байытады.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру:
Психологиялық ахуал: Күзгі жауын. 3 мин
-Балалар Австралия жаңбырының қандай екенін білесіңдер ме?
-Ендеше барлығымыз тыңдайық
-Ол үшін менімен бірге қайталайық.
-Австралияда жел тұрды(алақанды үйкелеу)
-Жаңбыр тамшылай бастады (саусақты соғу)
-Жаңбыр күшейе түсті (алақанды кеудеге соғу)
-Нөсер қатты төкті (алақанды санға соқты)
-Міне бұршақ жауды (аяқпен соғу)
-Дауыл басыла бастады. (алақанды санға соқты)
-Жаңбыр сейілді (алақанды кеудеге соғу)
-Жаңбыр сіркіреді(саусақты соғу)
-Жел басыла бастады (алақанды үйкелеу)
-Алақай күн шықты( қолды жоғары көтеру)
Мейірімді жүрекпен,
Ақпейілді тілекпен,
Амандасып алайық,
Бір жадырап қалайық!
II Үй жұмысын тексеру. - топтастыру арқылы ортағасыр ғұламаларын қайталап, еске түсіру. 3 минут

Фараб қаласы 1020 жыл "Ақиқат сыйы"

Дамаск

12 ғасыр "Құтты білік"
- Оқушылардың мәліметтеріне назар аударып, ұғып таңдаңыздар. Келесі тапсырмаларда ғалымдар туралы алған білімдерін керек болады.
ІІІ "Қарлы кесек" ойыны 1 мин
Қазақстан нешінші жылы егемендігін алды?
Қазақстанның алғашқы президенті?
Ел ордасы?
Фонетика саласы нені зерттейді?
Үндестік Заңы дегеніміз не?
Қазақ тілінде неше сөз табы бар?
ІV . Жаңа сабақтың мақсатымен, тақырыбымен таныстыру. Жаңа ақпаратты қабылдауына және меңгеруіне жағдай туғызу. 1 мин
Халқымның Ұлы қырандары,,
Артық туған дарындары
Атқарған істері алымды
Өзіне тартар бәріңді.
- Дұрыс балалар, Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы "Тұңғыш ғалымдар"
Сабақтың мақсаты: Қазақстанның алғашқы ғалымдары туралы мәлімет алып, көптік жалғауын қайталап, сөздік қорларыңды байыту.
V. Сөздік жұмыс. 3мин
өркениет - цивилизация
аралық - промежуток
күш-қайрат - сила
сәулет өнері - архитектурное искусство
сөз тіркестерін құрап, сөйлемдер құру.
VІ. Мәтінмен жұмыс. – "Тұңғыш ғалымдар" 2 мин (2 оқушы оқиды.)
Адамзатты өркениетке жеткізетін нәрсе ғылым. Ғылымды дамытатындар- ғалымдар. Ғалымдар өз-елін, жерін, туған халқын сүйген ойшыл, данышпан адамдар. Олар жазған ғылыми еңбектер, жаңалықтар қашан да халқына, Отанына қызмет етеді. Қазақ халқына ерте заманнан осы уақытқа дейін қаншама ғұлама ғалымдар өзінің-күш қайратын, ақыл-ойын ғылымға арнаған.
VII. Топпен жұмыс. Әр топ бір ғалым туралы мәтінді оқып, тапсырма орындайды: (6-8 минут)
Бірінші топ "Сыншылар" – Ахмет Байтұрсынұлы туралы семантикалық карта толтырады.
Екінші топ "Тарихшылар" – Ыбырай Алтынсарин хронологиялық жұмыс жүргізеді.
Жұмыстың орындау шарты: берілген сандардың қандай мағына беретінің, яғни жауабын жазады.
Жылдар Оқиғалар
1841
1850
1879
1883
1864
1889
Үшінші топ "Сарапшылар" – Шоқан Уәлиханов туралы мәліметтерді сараптап, кесте толықтырады.

Аты – жөні Туған жылы Туған жері Алған білімі Қызметі Шығармашылығы, Қайтыс болған жылы
Шоқан Уәлиханов 1835 Көкшетау өңіріндегі Сырымбет тауынын бауырында Ауыл мектебі, Омбыдағы кадет корпусы әскери қызмет «Жоңғория очеркісі», «Қырғыздар туралы жазбалар», «Ыстықкөл сапарының күнделіктері», 1865

Төртінші топ "Зерттеушілер" - Әлкей Марғұлан туралы зерттеп, Қаныш Сәтбаевпен Венн диаграммасы арқылы қорытындыласын
Бесінші топ "Тілшілер" - Қаныш Сәтбаев туралы диалог құру.
Өз өздеріне баға қояды.
Қорғап болған соң, әр топ бір-біріне «Бес саусақ» арқылы ұсыныс-пікір айтады. 3 мин
VIIІ.Сергіту сәті. Бейнеролик. 2 минут
IX. Грамматикалық жұмыс – Ал енді, ғылымдар туралы көп мәлімет алдық, түрлі жұмыс жасадық, енді сол білімдерімізді қолданып, грамматикалық тақырыбымызға көшейік.
Мәтіннен көптік жалғауы бар сөздерді теріп жазыңдар. 4 мин
дамытатындар, ғалымдар, адамдар,ғылыми еңбектер, жаңалықтар,
Лексикалық жұмыс. - Лексика нені зерттейді? Лексикаға не жатады? Синоним деген не?
- Өте жақсы. Берілген сөздердің естеріңде сақталған синоним сыңарын табыңыз. (балық қаңқасы әдісі) 5 мин
алғашқы - тұңғыш,
белгілі – атақты, көрнекті,
мұғалім - ұстаз, оқытушы
еңбек – жұмыс,
аты – есімі,
үлкен – ірі
жаңалық - хабар
Осы сөздермен сөз тіркестерін жасаңыз. Мысалы: тұңғыш ғалым, белгілі ақын, атақты жазушы, білімді ұстаз, үй жұмысы, оның есімі, ірі ғалым.
Х. Пысықтау. Дұрыс, бұрыс сөздері арқылы жаттығуды орындау
Өз өздерін бағалау.
XІ. Үй тапсырмасы. – Балалар, қазақтың тұңғыш ғалымдары көп. Тұңғыш ғалымдардың нақыл, қанатты сөздерін дәптерге жазып, жаттап келу.
XІІ. Сабақты қорыту. – Бүгінгі сабақта сендер қандай әсер алдыңдар?
Әрине, үлкен азамат болу үшін, осы ұлы адамдардан, қазақтың жұлдыздарынан үлгі алуыңыз керек.
ХІІІ. Рефлексия.

Пирамиданы толтыру арқылы тақырыпты түсінген деңгейін көрсетеді. 3 мин
ХІV. Кері байланыс:
Стикерлерге сабақтан алған әсерін жазып ілу арқылы кері байланыс жасайды. 3 мин.
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: directrissa | Теги: Тұңғыш ғалымдар, 9 сынып
Просмотров: 130 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 9:14 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [165]
Педагогика [291]
Математика [778]
Физика [242]
История [335]
Классному руководителю [518]
Русский язык и литература [697]
Физическая культура [200]
Английский язык [409]
Искусство [181]
Родительский совет [14]
Биология [319]
Информатика [365]
Начальная школа [1873]
Мой Казахстан [238]
Технология [126]
Самопознание [171]
Технология труда [49]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [40]
Профессиональное образование [155]
Дошколенок [462]
География [129]
Школьная библиотека [48]
Казахский язык и литература [544]
Химия [33]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru