Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Химия

Оксидтер
[ Скачать с сервера (88.4 Kb) ] 2016-01-29, 3:18 PM
Сабақтың тақырыбы: Оксидтердің жіктелуі, аталуы мен алу жолдары
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға оксидердің құрамы, қасиеттері, оксидтердің бір-бірінен айырмашылығы, қолданылуы туралы түсіндіру, оксидтерді жіктеуге, салыстыруға, химиялық реакция теңдеулерін жазып, теңестіре білуге баулу.
Тәрбиелік: Өз бетімен жұмыс істеп,өз білімін өзі тексеріп, бағалай білуге үйрету. Өздігінен талпынып,жауапкершілікпен сезінетін саналы, өнегелі ұрпақ тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушылардың іскерлігін, өз бетімен ізденуін, ой-өрісін, шығармашылық мүмкіндігін дамыту, ғылыми көзқарасын қалыптастырып дамыту.
Сабақтың типі: Аралас
Сабақтың түрі: Ізденіс
Сабақтың әдісі: тест тапсырмасы, деңгейлік тапсырмалар, тірек-сызба, сұрақ-жауап, жеке топтық, ұжымдық жұмыс.
Пәнаралық байланыс: физика, биология, математика
Көрнекі құралдар: : интерактивті тақта, бор, оқулық, жұмыс дәптері, тест тапсырмалары, деңгейлі тапсырмалар, тірек сызбалар;
Сабақтың жоспары: І. Ұйымдастыру кезеңі (2 минут)
ІІ. Үй тапсырмасы (10минут)
ІІІ. Жаңа сабақ түсіндіру (21 минут)
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10минут)
V. Бағалау (2минут)
VІ. Үйге тапсырма (1минут)
YII. Қосымаша мағлұматтар

Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасы: Оттек дегеніміз не? Оның периодтық жүйедегі орны?
ІІІ. Жаңа сабақ түсіндіру: Күннің жадын, жаңа тақырыпты даптерімізге жазамыз. Бүгін бізде жаңа тақырып «§44. Оксидтердің жіктелуі, аталуы мен алу жолдары». Тест тапсырмаларын орындап болсақ бір-бірімізге дәптерлерімізді беріп тексереміз.
Өткенді еске түсірдік енді жаңа сабағымызға көшеміз.
Заттар

Жай заттар Күрделі заттар

Металдар бейметалдар оксидтер негіздер қышқылдар тұздар
Na, Ca, K S, C, N Na2О NаОН Н2SО4 Na2SO4


негіздік оксидтер қышқылдық оксидтер
Са О Са (ОН)2 SO3 H2SO4
СuО Сu (OH)2 P2O5 H3PO4
Cr"O Cr (OH)2 СrVIO3 H2CrO4
Mn"O Mn (OH)2 MVIIn2O7 HMnO4

Жалпы бізге «Оттек» ұғымы өте таныс. Қане кім «Оттекке» сипаттама береді. Екі элементтен тұратын біреуі оттек болып келетін күрделі затты біз – оксидтер деп атаймыз. Оксидтер үшке бөлінеді: қышқылдық, негіздік, екідайлы (амфотерлі).

Оксидтердің жіктелуі

ОКСИДТЕР

Негіздік оксидттер Екідайлы оксидттер Қышқылдық оксидттер

СаО – калций оксиді AI2O3-алюминий оксиді SO3- күкірт оксиді
CиO – мыс оксиді ZnO – мырыш оксиді Р2О5- фосфор оксиді

Оксидтердің жіктелуі:

тұз түзбейтіндер түзетіндер
NO, CO CaO, СuO

Оксидттердің аталуы
MgO – магний оксиді
AI2O3 – алюминий оксиді

Сu2O – мыс (І) оксиді ауыспалы FeO – темір (ІІ) оксиді.
валентті
СuО – мыс (ІІ) оксиді Fe2O3 – темір (ІІ) оксиді.

18-кестені уйде дәптерімізге жазып алып жаттап келеміз.
Оксидтердің алынуы. Оксидтерді алудың бірнеше жолына тоқталайық: жай және күрделі заттар жанғанда, валенттіг төмен оксидтерді тотықтырғанда, ерімейтін негіздерді, оттекті қышқылдардың тұздарын одан әрі қыздырғанда, т.б. тәсілдермен алады.
1. Жай заттардың оттекпен тікелей әрекеттесуінен:

C+O2=CO2
S+O2=SO2
металдарды: 2Cu+O2=CuO
2Mg+O2=MgO
күрделі заттарды: CH4+2O2=CO2+2H2O
2H2S+3O2=2H2O+2SO2
2. Оксидтерді одан әрі тотықтырып алады:
2SO2+O2=2SO3
4FeO+O2=2Fe2O3
3. Суда ерімейтін негіздерді қыздыру арқылы оксидтер алынады:
Fe(OН)3 = 2Fe2O3 + 2H2O
4. Тұздарды қыздыру арқылы айырғанда оксидтер түзіледі:
CaCO3 = CO2+CaO
5. Күрделі заттар жанғанда оксидтер түзеді:
CH4 + 2O2 = CO2 + 2H2O
Оксидтердің қолдануы:
CO2 - тамақ өнеркәсібінде (копсытқыш ретінде); өрт сөндіруде; газдалған сусындар өндірісінде
CaО - сөндірілмеген әк, құрылыста
ZnO - мырыш бояуларын алуда
Н2О - негізгі әмбебап еріткіш
Сr2О3- жасыл бояу алуда
SiO2 - шыны өндірісінде
ІV. Жаңа сабақты бекіту.
А)Мына оксидтерді жіктеп, аттарын атаңдар
Өз бетінше жаңа тақырыпты меңгерту.
CO2, SiO2, MnO2, CrO3, BaO, NO2, AI2O3, Cr2O3, CO, Na2O
Жауабы:

Металл Бейметалл оксиді
MnO2 - марганец диоксиді CO2 – көміртек диоксиді
BaO – барий оксиді SiO2 – кремний диоксиді
Cr2O3– дихром триоксиді N2O – диазот триоксиді
AI2O3 – диалюминий триоксиді CrO3– хром триоксиді
Na2O - динатрий оксиді P2O5 – дифосфор пентаоксиді

Оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды. (тақтадағы дұрыс жауабына қарап)

Б)Екеуара жұмыс (оқушылар бірлесе отырып реакция теңдеулерін аяқ-тайды)
1) P2O5 + ...... H3PO4
2) Na2O + …… NaOH
3) K2O + …… KCI+H2O
4) PH3 +…… P2O5+H2O
5) SO3 + …… Na2SO4+H2O
6) CaO + …… CaSiO3
Жауабы: (дұрыс жауаптары арқылы білімдері тексеріліп бағаланады)
1) P2O5 +3 H2O 2 H3PO4
2) Na2O + H2O 2 NaOH
3) K2O +2Н СI 2 K СI + H2O
4) 2 PH3 +4 O2 P2O5+3 H2O
5) SO3 + 2 NaOH Na2 SO4+ H2O
6) CaO + SiO2 CaSiO3

Г) Үшдеңгейлі тапсырма (тапсырманы орындауды оқушылар бір уақыттай бастайды, әрқайсысы өз білім шыңына, өз қабілеттеріне қарай жетеді)
«3» Мына оксидтерді алыну жолдарын жаз, атаны ата.
K2O, N2O3, CaO, P2O5, Cu2O
«4» Мына химиялық реакцияны аяқтап, алынған өнімдегі тұздардың атын ата.
Fe+HCI
CaO+HCI
Fe2O3+H2SO4
Na2O+H3PO4

«5» 400 г 9% ерітінді дайындау үшін тұз бен судан қандай массасы керек
Жауабы:
Үшдеңгейлі тапсырма
«3» 4К+О2 2К2О дикалий оксиді
2 N2 + 3 O2 2N2O3 диазот триоксиді
2 Ca+O2 2 CaO калций оксиді
4Р+5 O2 2Р2О5 дифосфор пентаоксиді
2 Cu+ O2 2 CuO2 дикупрум оксиді

«4» Fe+2HCI Fe CI2+Н2 темір дихлориді
CaO+2HCI СаСI2+Н2 кальций дихлориді
Fe2O3+3H2SO4 2 Fe(S04)3+3H2O диферрум тирсульфаты
3Na2O+2H3PO4 3Na3 РО4+3H2O тринатрий ортофосфаты

«5» Бер: mcp = 400

ωcp = 6%

т/к: m/е.з/.-?
m/су)-?


m(e. з)
c = •100%
m(ep)

ω•mep 400г • 9% 3600
mep. з = = = = 36 г
100% 100% 100

400 г ер – 36г тұз = 364г су. Жауабы: m(су)=364 г m(тұз)-36г

V. Бағалау (2минут)
VІ. Үйге тапсырма: Оксидттердің қолданылуын оқу, кесте сызу. 9, 10 есептерді шығару.
YII. Қосымаша мағлұматтар. Тақырыптың соңындағы тапсырмаларды орындау, жұмыс дәптерінен есептер шығару
Категория: Химия | Добавил: zhan__94zh
Просмотров: 1443 | Загрузок: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2024-04-18, 10:07 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [338]
Математика [864]
Физика [274]
История [385]
Классному руководителю [571]
Русский язык и литература [770]
Физическая культура [246]
Английский язык [456]
Искусство [204]
Родительский совет [19]
Биология [360]
Информатика [398]
Начальная школа [2040]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [180]
Дошколенок [574]
География [142]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [642]
Химия [54]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru