Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Физика

«Білімділер керуені» атты физикалық танымдық кеш.
2016-12-13, 4:17 PM
Ақтөбе қаласы.Благодар орта мектебі
Өткізген: физика пәні мұғалімдері
Коянбаева А.Ж .Куспакова Р.Т.
2016жыл. 22 қаңтар.
«Білімділер керуені» атты физикалық танымдық кеш.
Физический вечере «Караван знаний »
«Мен тек қиялдан ғана туған мың пікірден гөрі бір тәжірибені жоғары қоямын» М.В.Ломоносов
Без сомнения, все наше знание начинается с опытов.(Кант Эммануил. Немецкий философ 1724-1804г.г)
Мақсаты : Оқушылардың теориялық білімдерін шыңдау және физика мен техникаға қызығушылығын арттыру. Өз беттерінше тәжірибелер, бақылаулар жүргізуге баулу

І жүргізуші : Құрметті ұстаздар мен оқушылар. Мектебімізде өтіп жатқан физика ,математика,информатика апталығы аясында физика пәнінен «Білімділер керуені» атты физикалық танымдық кешке қош келдіңіздер.
« Біз өмір бойына жететін білім алу» моделіне көшуге тиіспіз. Болашаққа біліммен қадам басып , лайықты қолтаңбамызды қалдырайық» деді Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев
Олай болас білімнің басқалдағы мектеп партасында.
ІІ жүргізуші : Добрый день дорогие учителя и ученики ! В нашей школе проходит неделя МИФ-Математики,Физики ,Информатики и мы рады приветствовать Вас на нашем физическом вечере «Караван знаний »
Роль эксперимента в науке физика
О том, что физика наука молодая
Сказать определённо, здесь нельзя
И в древности науку познавая,
Стремились постигать её всегда.
Цель обучения физики конкретна,
Уметь на практике все знания применять.
И важно помнить – роль эксперимента
Должна на первом месте устоять.
Уметь планировать эксперимент и выполнять.
Анализировать и к жизни приобщать.
Строить модель, гипотезу выдвинуть,
Новых вершин стремиться достигнуть
І жүргізуші : Кешіміз 3-бөлімнен тұрады:
І бөлім: Физикалық көрніс
ІІ бөлім: Физикалық эксперименттер
ІІІ бөлім: Мен жасаған құралдар.
ІІ жүргізуші : Наш вечер состоит из трёх частей:
І часть : Физическое представление
ІІ часть : Физический эксперимент.
ІІІ часть : Мои поделки
І жүргізуші : «Физика –тек қана техникаға алғашқы қадам емес, сондай-ақ азамат ойының түкпіріне жол»,-деген екен неміс физик-теоретигі,кванттық физика саласы бойынша Нобель сыйлығының иегері Макс Борн .
І бөлім: Физикалық көрніс ортаға 9ә класс оқушыларын шақырамыз.
ІІ жүргізуші : Приглашаем на сцену учеников 9ә класса.
Сахнада үтік пен плитка өзара артықшылықтарын айтып мақтанып жатады.
Плитка: Менің адамдарға тигізетін пайдам өте көп.Менің қызуымда олар тамақ пісіреді,шай,кофе қайнатады.
Үтік:Менің де пайдам өте көп.Менсіз ешкімнің де киімдері үтіктелмейді,Әне,сен өзіннің үсті-басына қарашы,костюм-шалбарыңның қырын көрдің бе?!Бұл менің арқам.

Плитка: Сең таңертең хош иісті күрең шаймен ұйқыңды ашып,сабақта сергек жүресің,ол да менің арқам.Киім үтіктегеннен басқа не білесің?!
Үтік: Кейде плитка бұзылып қалған кезде адамдар мені төңкеріп қойды да шәй шығарады.
Ток көзі:Әй таласпаңдар,екеуіңе не болған? Мен сендерге ток беріп тұрмасам, сендердің керектерін қанша?!Қазір өшіп қалайыншы,екеуіңнің де денелердің мұздап, керексіз болып қаласыңдар.Кішкене жан-жақтарына қарасаңдаршы. Отырмыз ғой үндемей. Қазір мен мына екі шамды жағамын.

Бірінші шам:Ой менің температурам көтеріліп барады.
Екінші шам:Кедергі реостаттар қайда?Ұйықтап қалған ба?
Реостат:Мен кедергіні жасап тұрмын. (Мен электр желісіндегі кернеуді немесе токты тежейтін және реттейтін электр құрылғысымын)
Амперметр: Қазір мен тоқты өлшеп жіберейін. Тоқ бірқалыпты.
Вольтметр: Мен де кернеуді өлшеп жіберейін. Ия, екеуіңде де кернеу бірқалыпты екен.
Амперметр: Сен бір шамды жағып жібердің. (Амперметр-тоқ күшін өлшейтін құрылғы)
Вольтметр: Менің қандай кінәм бар, мұны істеген реостат қой.(Вольтметр-өткізгіштің ұштарындағы кернеуді өлшеуге арналған құрал.)
Реостат: Сендерге не болған, кедергіні мен дұрыс жасадым. Білсем, кінә сақтандырғыштарда ғой деймін.
Сақтандырғыш: Вольтметр сен ылғи кернеуді дұрыс өлшемейсің барлық салмақ маған түседі. Міне, тағы да жанып кеттім. Сендер үшін күніне бір өліп, бір тірілемін.(Сақтандырғыш- электр тізбектерін ток күшінің рұқсат етілген мөлшерден асып кетуінен қорғауға арналған тетік)
Ток көзі: Тынышталыңдар, тынышталыңдар. Қожайынымыз келе жатыр.
Плитка: Шай қайнаған жоқ, ұят болды- ау.
Үтік: Киімдерін де үтіктей алмайтын болды.
Шам: Қап – қараңғы болып көзі де көрмей қалатын болды- ау.
Сақтандырғыш: Көрдіңдер ме менің қызметім қандай екенін?
Автор:Қожайын келіп шамды жағады. Плитканы қосады, үтік ті де қосады. Ешқайсысы да қосылмайды. «е, е сақтандырғыш жанып кеткен екен ғой» - деп оны жөндеп қосады. Плитка ысып шай қайнайды.
Қожайын: Ей, электр құралдары, сендер жеке- дара жан – жаққа тартпаңдар. Бәріміз бірігіп қызмет етейік. Адамдарды бір қажетіне жарайық. Келіңдер, бәріміз тізбектей қосылып, көңілді ән айтайық.
Барлығы: «Әнші балапан» әнімен қол ұстасып жүріп мына әнді айтады.
Электрдей ғажайып,
Шештім ғажап теңдеуді
Сақтандарғыш бәріңді
Реттегіштің кернеуді
Қайырмасы:Амперметр,реостаттарым
Адам үшін ән бастап бердім
Үтік,плитка билеп бер,қанекей
Қол соғады адам әнекей.
Үтіктеймін шалбарды,
Киімдерді жайнатам
Хош иісті шайыңды
Қызуменен қайнатам.
Қайырмасы.
Қол ұстасып қанекей
Тізбек құрып көрейік
Қызмет етіп адамға
Тек игілік берейік.
І жүргізуші : «Эксперимент-физикалық құбылыстардың сырын ашудың негізгі құралы» Г.Галилей. Олай болас алған білімдерін тәжірибемен жалғастырып жүрген білімді оқушыларымызды ортаға шақырамыз. Құрметті көрермендер оқушылардың жасаған жұмыстарын мұқият көңіл қойып қарап қолдау жасап отыруларыңызды сұраймын.
ІІ бөлім: Физикалық эксперименттер
Тәжірибені жасау үшін 10а класс оқушыларын шақырамыз.
№1 тәжірибе : Керекті –құрал жабдықтар: су құйылған шар, бос банкі, ыстық су, бос ыдыс .
Жұмыстың жасалуы: Ыстық суды банкіге құйып шайқап-шайқап төгемізде, банкінің ауызына ішінде суы бар шарды қоямыз. Біршама уақыттан кейін шар банкінің ішіне түседі.
Себебі: Жылы ауа суығанда өзінің көлемін азайтады.Сондықтан ыстық ауа шарды өзіне тартады.
№2 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: 2-бос стакан, суы бар тарелка.стаканның ауызына сәйкестендіріп қиылған ортасы ашық дөңгелек газит қиындысы.май шам, шырпы.
Жұмыстың жасалуы:Стаканның біреуінің ішіне май шамды салып тұтатамыз.Шамалы уақыттан кейін тарелкідегі суға салынған дөңгелек газит қиындысын от жанып жатқан стаканның ауызына қоямыз да,екінші бос стаканды төңкереміз. Біраз уақыт өткенде шам сөнеді.Шамалы күтіп стаканда көтерсек екеуі жабысқан күйінде көтеріледі.
Себебі: Стаканның ішінде ауа аз,сыртында атмосфералық қысым көп.
№3 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: Батарея,фалга қиындысы, мақта.
Жұмыстың жасалуы: Фалга қиындысын алып батареяның екі жағына жалғап мақтаға тақасақ.шамалы уақыттан кейін мақта жанады.
Себебі: Фалганың құрамында алюминий,темір, қалайы бар.Ал бұлар токты жақсы өткізеді.
ІІ жүргізуші : Приглашаем на сцену учеников 10 «Б» класса.
Разложение белого света в спектр, без призмы - с помощью зеркала и корытца с водой...
1.Наполните неглубокий сосуд водой и поставьте его возле стены. На дно сосуда поместите плоское зеркало. Зеркало должно быть целиком погружено в воду. Направьте на него пучок света - на стене появится солнечный зайчик. Внимательно рассмотреть и описать явление.
Если пучок падает сквозь воду не перпендикулярно дну, а под некоторым углом. то вода будет выполнять роль призмы, которая разлагает белый пучок на спектр (полоска), состоящий из блока плавно переходящих из одного в другой цветных участков.
Исаак Ньютон, исследовавший явление дисперсии (разложение белого света на составляющие его цвета) выделял 7 цветов ( Как Однажды Жак Звонарь Головой Сломал Фонарь - красный, жёлтый. зелёный, оранжевый, голубой, синий, фиолетовый -сравни начальные буквы слов обеих фраз - это придумано для лучшего запоминания), сейчас принято считать основными 3 цвета - красный, зелёный, синий. Так вот, отражённый от зеркала спектр выходит из воды и на стене появится цветной зайчик. Если белый пучок был широким, то на стене будет белый зайчик с цветными кромками На второй кратко - если быстро крутить диск с тремя названными секторами, то диск будет выглядеть белым (на самом деле серым. так как подобрать пропорции цветов трудно) это противоположно первому опыту - там белый цвет разлагали. а здесь разные цвета в результате наложения дают белый. Эти знания используются очень широко в жизни -например в цветном телевизоре со станции получаем три картинки разного цвета а на экране они складываются в разных пропорциях и получаем многоцветье в изображении.
из такой трехгранной призмы (неважно, стеклянная она или водяная, как в нашем опыте) свет выходит разложенным на все цвета радуги.
Если опыт проходит с настольной лампой, тогда щели нет, сама лампочка должна создавать радужный зайчик. Держите лампу на расстоянии примерно одного метра от зеркальца. Обратите внимание, чтобы потолок лампой не освещался, был в тени. Радужное отражение от зеркальца появится на затененном потолке. Двигая лампу, можно добиться на потолке, как на экране, появления красивого спектра.
При других углах между зеркальцем и поверхностью воды радуга может появиться не на потолке, а на стене. Если стена покрыта обоями, нужно на то место, куда попала радуга, повесить лист белой бумаги.
Этот опыт можно успешно провести и днем, используя, если у вас солнечная сторона, лучи солнца. В комнате надо создать темноту, завесив окна. В одном из окон оставьте щель для солнечных лучей. У каждого из вас условия могут быть разные, поэтому вам самим надо подумать, как в этих условиях проделать опыт.
В качестве источника света используйте, например, фонарь для фотографических работ, заменив красный светофильтр картонкой и сделав в ней прорезь длиной немного уже картонки и шириной один сантиметр. Важно только, чтобы прорезь не была на уровне нити лампочки.
Если у вас такого фонаря нет, можно воспользоваться и настольной лампой с абажуром, который не пропускает свет вверх. Результаты опытов будут несколько отличаться друг от друга, поэтому описываем их отдельно.
В случае, когда вы пользуетесь фонарем, направьте свет щели на зеркальце, находящееся в воде, с той стороны, где зеркальце погружено глубже (см. рисунок). Если вы теперь будете смотреть сверху на зеркальце, то увидите радужную полоску с яркими цветами спектра. Свет от щели прошел через воду, преломился в ней, попал на зеркальце, отразился от него и вышел из воды пучком цветных лучей.
Тәжірибені жасау үшін 9 класс оқушыларын шақырамыз.
№4 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: Алма, таяқша, жіп, штатив, магнит.
Жұмыстың жасалуы: Алманы екіге бөлеміз де,таяқшаның екі жағына түйрейміз.Сосын ағаштың ортасынан жіпті байлап штативке іліп қоямыз.Магнитті алып алмаға жақындатсақ алма магнитке тартылып айналады.
Себебі: Алманың құрамында темір бар.
ІІ жүргізуші : Приглашаем на сцену учеников 9 «Б» класса.
Опыт Парафиновый мотор
Приборы и материалы: свеча, спица, 2 стакана, 2 тарелки, спички.
Чтобы сделать это мотор, нам не нужно ни электричества, ни бензина. Нам нужно для этого только… свеча.
Раскалить спицу и воткнуть её их головками в свечку. Это будет ось нашего двигателя.
Положить свечу спицей на края двух стаканов и уравновесить.
Зажечь свечу с обоих концов.
Объяснение опыта
Капля парафина упадёт в одну из тарелок, подставленных под концы свечи. Равновесие нарушится, другой конец свечи перетянет и опустится; при этом с него стечёт несколько капель парафина, и он станет легче первого конца; он поднимается к верху, первый конец опустится, уронит каплю, станет легче, и наш мотор начнёт работать вовсю; постепенно колебания свечи будут увеличиваться всё больше и больше
№5 тәжірибе: Тәжірибені жасау үшін 8 класс оқушыларын шақырамыз.
Керекті –құрал жабдықтар: Сорғыш қағаз, жіп, екі суы бар стакан ,кесілген баклашканың жоғарғы бөлігі, әр түрлі марекрлер,қайшы.
Жұмыстың жасалуы: Сорғыш қағаздың бір бөлігін ұзыншалап кесіп аламыз.Оған маркерлермен қатарластырып нүктелер қоямыз. Жіпке де марекрмен ара қашықтықты сақтай отырып бояулар жағамыз.сосын бір стаканға боялған нүктелер салынған қағазды.екінші стаканның үстіне баклашканың жоғарғы бөлігін кигізіп жіпті салып аз уақыт күтсек судың жоғары көтерілгенін көреміз.
Себебі: Су барлық уақытта жоғары көтеріледі.Ішкі диаметрі шаштың диаметрімен шамалас, не оданда кіші болатын түтіктерді капиллярлар деп атайды. Жұғатын сұйықтар капиллярларда жақсы көтеріледі.Су жұғатын сұық.
№6 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: Шар,кағаздан қиылған адамдар, жүн мата.
Жұмыстың жасалуы:Шарды үрлеп жүн матаға үйкеймізде стол үстінде жатқан қағаздан қиылған адамдарға жақындатамыз. Қағаздан қиылған адамдар билей бастайды.
Себебі:Сол кезде шардың теріс электрондары қағазға беріледі.Шар оң зарядталған, ал қағаздан қиылған адамдар теріс зарядталған олар бір-біріне тартылып адамдар билеген сияқты болады
№7 тәжірибе:
Керекті –құрал жабдықтар:А4 қағаз,шырпы, жіп , таяқша, штатив.
Жұмыстың жасалуы: А4 қағазын спираль қылып қиямыз да, жіпке байлап таяқшаға ілеміз. Астына от жағамыз сол кезде қағаз спираль айналады.
Себебі: Төменен келетін жылы ауа қағаздан жасалған спираль тәрізді фигураны айналдырады.
ІІ жүргізуші : Приглашаем на сцену учеников 8 «Б» класса.
опыт называется «обмен местами масла и воды» масло меняется местами с водой ... Это происходит, потому что плотность масла больше и поэтому оно поднимается.
№8 тәжірибе: Тәжірибені жасау үшін 7 класс оқушыларын шақырамыз.
Керекті –құрал жабдықтар:Кока-кола, сүт,тамызғыш.
Жұмыстың жасалуы: Кока-коланың қақпағын ашып сүтті тамызғышпен тамызамыз бірнеше рет.Қақпағын жауып күтеміз.Біраз уақыттан кейін түбіне тұнған тұнбаны көреміз.
Себебі: Кока-колаға әр түрлі қоспалар қосылған олардың тығыздығы әр түрлі.Олар тығыздығына байланысты орналасады.
№9 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: Бір рет пайдаланатын шай, шырпы,тарелка,қайшы.
Жұмыстың жасалуы:Шайдың пакеттерін қайшымен қиып ашып тарелкаға төгеміз.
Босаған шай пакеттерін қатарластырып қойып шырпымен жағамыз.Жанған пакеттер жоғары көтеріледі.
Себебі: Жылы ауа жоғары көтеріледі де, сонымен бірге шай пакеттері де көтеріледі
№10 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: бос кесе,қағаз,тиындар,су құйылған стакан,скрипка.
Жұмыстың жасалуы: Бос стаканның үстіне қағазды таразы сияқты бүктеп бір жағына тиын,скрипка т.б заттарды саламыз қағаз көтермей түсіп кетеді. Стаканға су толтырып таразы қағазды қайтадан қойып манағы заттарды салсақ енді көтереді.
Себебі: Судың көмегімен қағаз өзінен бірнеше есе ауыр денелерді көтерді.
№11 тәжірибе: Керекті –құрал жабдықтар: Екі шар, су құйылған стакан, май шам, шырпы.
Жұмыстың жасалуы: Май шамды жағып, шарды үрлеп май шамға жақындатамыз шар жарылады. Екінші шарға су құйып май шамға жақындатсақ енді шар жарылмайды.
Себебі:Бірінші шар жарылады.Шар резенкадан жасалған сондықтан балқып кетеді.Екінші шардың ішінде су болғандықтан ол жарылмайды. Шар жарылу үшін су қайнаған болуы мүмкін
ІІжүргізуші : Приглашаем на сцену учеников 7 «Б» класса.
ОПЫТ"Маленький насос"
Для проведения опыта нам понадобится: блюдце, банка стеклянная(0.5 или 1 литр)-по размеру блюдца, тетрадный листок, пластмассовая крышка от пластиковой бутылки или деревянная пробка, вода обыкновенная(50-150мл),спички.
Берем блюдце, наливаем в него воду(почти до краев).Берем кусочек листа, фиксируем его на нашей крышке(пробке).И аккуратно ставим крышку с бумажкой на воду. Поджигаем лист бумаги, ждем 1-5 секунд чтобы немного разгорелось. Закрываем крышку с горящей бумажкой нашей банкой.
И наблюдаем...
Вода которая была в блюдце оказалась в банке!
Опыт-костёр с помощью батарейки.
І жүргізуші : «Табиғатты танудың ең сенімді құралы бақылау мен тәжірибе»Г.Галилей.
ІІІ бөлім: Мен жасаған құралдар.
ІІІ часть : Мои поделки
Тәжірибе жасау үшін кейде оқушылар құралдарды өздері жасайды.Ортаға өздері жасған құралдарын таныстыру үшін талантты оқушыларды шақырамыз.
Приглашаем учеников для показа поделок,сделанных своими руками
Муканова Айсара өзі жасаған фонтанмен таныстырды
Ибрагимова Агалтын өзі жасаған түнде жағатын шамын көрсетті.
Қамшыбаев Бекарыс сұйықтардағы қысымның тереңдікке байланысты өзгерісін көрсетті.
Дәулет өзі жасаған Паскаль шарының жұмысын түсіндірді
Дадин Айдар батерйка арқылы жүретін өзі жасған машинасымен таныстырды.
Осымен кешіміз аяқталды. Қатысқандарыңызға көп-көп рахмет!
На это наш физический вечер окончен.Большое спасибо за участие !
Сау болыңыздар!
Досвидания!
Категория: Физика | Добавил: АйАЛ
Просмотров: 157 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вторник, 2017-11-21, 5:22 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [183]
Педагогика [311]
Математика [825]
Физика [264]
История [362]
Классному руководителю [540]
Русский язык и литература [727]
Физическая культура [224]
Английский язык [433]
Искусство [196]
Родительский совет [19]
Биология [337]
Информатика [383]
Начальная школа [1959]
Мой Казахстан [250]
Технология [139]
Самопознание [182]
Технология труда [61]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [46]
Профессиональное образование [168]
Дошколенок [512]
География [138]
Школьная библиотека [54]
Казахский язык и литература [589]
Химия [41]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • /li>
  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru