Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » Школа, как она есть

Генетика және медицина 9-сынып
Шығыс Қазақстан облысы
Бесқарағай ауданы
«Қоянбай орта мектебі» КММ
Амирова Жулдыз Жомартовна
Биология пәні мұғалімі

Сабақтың тақырыбы: § 30 Генетика және медицина 9-сынып
Білімділік мақсаты: Оқушыларға адам генетикасы әдістерінің ерекшелігін және гибридологиялық әдісті адамға неге қолдануға болмайтындығын түсіндіру
Дамытушылық мақсаты: Мутация мутагендік факторлардың іс-әрекетінен пайда болатын тұқым қуалау материалын дамыту

Тәрбиелік мақсаты: Сауаттылыққа, білімділікке, ұғымталдыққа тәрбиелеу
Сабақтың түрі: Сұрақ-жауап, ойын элементтері,карточкалар
Сабақтың барысы: 1.Ұйымдастыру кезеңі
2.Үй жұмысын тексеру
3. Жаңа сабақ
4.Қортындылау
5.Бағалау
6. Үйге тапсырма
І. Ұйымдастыру кезеңі
1.Оқушылармен амандасу
2.Оқушыларды түгендеу
3.Сабаққа даярлықтарын талап ету

ІІ. Үй тапсырмасы. Гендік және жолдық мутациялар
1.Сұрақтарға жауап
1 . Хромосоманың құрылысы мен санының өзгеруі кезінде пайда болатын аурулар?
2. Қандай да бір белгінің қалыптасуына жауап беретін тұқымқуалаушылық материалдың бірлігі?
3. Адам ағзасының жасушаларындағы хромосомалар саны?
4. Ағзаларға тән тұқымқуалаушылық пен өзгергіштікті зерттейтін ғылым?
5. Ағзаның өзінің белгілері, қасиеттері, даму ерекшеліктерін ұрпақтан ұрпаққа беру қабілеттілігі?
6. Ағзаның өміріне қауіп төндіретін, көп жағдайда өліміне әкелетін мутациялар?

2.«Карточка»
А – деңгейі
1. Адам генетикасы әдістерінің ерекшелігі неде?
2. Гибридологиялық әдісті адамға неге қолдануға болмайды?
В – деңгейі
1. Мутацияның пайдалылығы, сондай-ақ зияндылық мәні неде?
2. Геномдық мутацияны сипаттаңдар?

ІІІ. Жаңа сабақ
1. Генеалогиялық әдіс. Мұны шежірені талдау әдісі деп те атайды. Генеалогиялық әдістің кемшілігі ақпарат жинаудағы тапшылық болып саналады. Қазіргі заманда отбасында ұрпақ санының (1-2 бала) аздығына байланысты бұл әдістің тиімділігі төмендеп кетті.
2. Цитогенетикалық әдіс. Бұл адам хромосомасын микроскоп арқылы зерттеуге негізделген. Осы әдістің арқасында адамда 46 хромосома болатынын анықтады.
3. Егіздік әдіс. Бұл әдіс фенотиптің қалыптасыуындағы, нақтылы белгілердің немесе аурулардың дамуындағы генетикалық және орта факторларына қосқан үлесті анықтауға мүмкіндік береді.
4. Иммунологиялық әдіс. Ол қан тобы мен резус-фактордың тұқым қуалауын зерттеу негізінде пайда болды.
5. Биохимиялық әдіс. Биохимиялық талдау негізінде қандай генетикалық өзгерістерден зат алмасудың ауытқуы болғанын осы әдіспен анықтайды.
6. Популяциялық-статистикалық әдіс. Жеке адамның генотипі емес, популяциядағы қандай да бір аллельді тасымалдап жеткізушінің мөлшерін және әр алуан генотиптердің пайыздық арақатынасын айқындауды зерттейді.
Ағылшын математигі Дж.Харди және неміс дәрігері В.Вайнберг 1908 жылы қазіргі кезде Харди Вайнберг таңдеуі деп аталатын формуланы жетілдірді. Осы теңдеу бойынша популяциядағы генотиптер арақатынасын есептеуге болады.
ІҮ. Білімді қортындылау:
1. “Есеп» шығару
1-есеп: H сау адам (гемофилиямен ауырмайтын адам) , һ гемофилия гені. Есептің шарты бойынша анасы сау бірақ гемофилия генін тасымалдаушы, әкесі сау. Ұрпақтарында гемофилияның гені кімге беріледі?
Жауабы:
Р♂ ХНУ х Р♀ХНХһ
Г: ХН У ХН Хһ
F1:XHXH XHXh XHY XhY
Сау гемофилияны сау гемофилиямен
қыз тасымалдаушы ұл ауру
қыз бала
2-есеп: Қара көзділік гені доминантты, көк көзділік гені рецессивті. Әкесі де шешесі де гетерезиготалы қаракөз жұбайлардан көк көз баланың дүниеге келуі мүмкін бе?
Жауабы:
Р ♂ А а х Р♀ А а
Г: А а А а
F1 : АА Аа Аа аа
Ү. Бағалау
ҮІ. Үйге тапсырма§ 30 мазмұндау (7-кесте)


Шығыс Қазақстан облысы
Бесқарағай ауданы
«Қоянбай орта мектебі» КММ
Амирова Жулдыз Жомартовна
Биология пәні мұғалімі
Категория: Школа, как она есть | Добавил: Арайлым (2015-03-02) | Автор: Амирова Жулдыз Жомартовна E
Просмотров: 532 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 5:03 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Школа, как она есть [590]
Рассказ об интересных школах республики, об их опыте
Семиречье - взгляд сквозь годы [22]
История Семиречья
Великая Отечественная [167]
Личности [113]
Великие педагоги [30]
Юмор, анекдоты, школьные ляпы [17]
2007 год - год русского языка [13]
Дайджест прессы [174]
Конкурс юных сказочников [40]
Сказки, присланные на Международный конкурс юных сказочников
Клуб любителей поэзии [76]
Биографии и стихи известных поэтов
Профессиональное образование [373]
Из дальних странствий возвратясь [10]
Наш календарь [41]
Российская история
Школа: взгляд сквозь годы [41]
Многоточие. Газета для добрых и неравнодушных людей [21]
Творческая мастерская [589]
Если у Вас интересный, необычный проект - вас сюда.
Творческие проекты учащихся [192]
Пионерский клуб [16]
Истории из пионерского детства
Стихи о школе [77]
В помощь учителю [20734]
Материалы в помощь учителям-предметникам
Игротека [123]
Игры подвижные, на молодежных вечерах, на смекалку и сообразительность, словом, все, что интересны детям и взрослым.
Английский клуб [181]
Диспут-клуб [14]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru