Главная » Статьи » Школа, как она есть |
«Шығыс Қазақстан облысы семей қаласының білім бөлімі» ММ «№11 жалпы орта білім беретін мектеп» КММ Ибраева Сауле Дуйсенгазыновна математика пәні мұғалімі «Кездейсоқ заңдылықтар әлемінде» таңдау курсының бағдарламасы 11 сынып Түсінік хат Бізді қоршаған орта әр түрлі кездейсоқтықтарға толы. Олар жер сілкінісі, дауылдар, экономикалық дамудың өсуі мен түсуі, соғыстар, аурулар, кездейсоқ кездесулер және т.б. Сондықтан оқушылардың заманауи дүниетанымдық көзқарасын қалыптастыру қажеттілігі туындайды. Ықтималдықтар теориясы мен статистика тәсілдері мен ұғымдарын білмей бәсекеге қабілетті өндірістерді тиімді жолмен ұйымдастыру, жаңа дәрілерді енгізу және медицинада емдеу тәсілдерін, адамдарды кездейсоқ жағдайлардан қорғау, сақтандырумен қамтамасыз ету, әлеуметік саясатты жүргізу мүмкін емес. Статистика мен ықтималдықтар теориясын оқу барысында әлемнің заманауи суреті және оны зерттеу тәсілдері туралы ұғымдар қалыптасады, статистиканың әсері ең қажет ақпарат көзі болып табылады. Бұл таңдау курсы нақты өмірде статистиканың заңдылықтары туралы түсініктер алуға және оны оқудың әр түрлі тәсілдерін оқып үйренуге мүмкіндік береді. Курстың қызықты материалдары функционалды сауаттылықты қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Сонымен қатар әр түрлі формада берілген ақпаратты қабылдау және сараптау біліктіліктерін жетілдіруге, көптеген нақты тәуелділіктердің ықтималдық мінездемесін түсінуге, қарапайым ықтималдық есептеулерді жүргізуге мүмкіндік береді. Осы курстың ерекшелігі компьютерді әмбебап құрылғы ретінде қолдану мүмкіндігі. Санаулы уақытта миллиондаған кездейсоқ эксперименттерді жүргізуге және ықтималдыққа нақты статистикалық баға беруге көмектеседі. Курс 34 сағатқа негізделген. Қорытынды ретінде оқушылардың жобалық жұмыстарды орындауы және оны қорғауы. Курс мақсаты: ықтималдық ойлау қабілетін дамыту; ғылыми-техникалық прогресс үшін математиканың қажеттілігі туралы түсініктерді қалыптастыру. Міндеттер: қоршаған ортада ықтималды-статистикалық заңдылықтар туралы ұғымдарды дамыту; логикалық ойлау қабілетін дамыту; математикалық тілді дамыту жолы арқылы сөйлеу және интелектуалдық біліктіліктерін нығайту. Оқушылардың дайындалу деңгейіне қойылатын талаптар; Оқушылар білуі тиіс: қоршаған ортадағы әр түрлі жағдайлардың ықтималдық мінездемесін түсіну; кездейсоқ шамаға берілетін анықтаманың әр түрлі тәсілдерін қолданып кездейсоқ шаманың ықтималдығын есептей білу; кесте, диаграмма, графиктер арқылы берілген нақты сандық берілгендерді сараптау. Қолданылатын тәсілдер: көрнеклік, сөздік, ппроблемалық, практикалық. Бағдарлама мазмұны. 1-тақырып. Ақпаратты көрнекі түрде сипаттау. Наглядное представление информации (2 сағат) Диаграмма салу мен статистикалық берілгендер бойынша ұғымдарды қалыптастыру үшін кестелік процессорды қолдану. Диаграмма түрлері. Оқу нәтижесі: -керекті ақпаратты ажырату арқылы дайын дмаграммаларды оқи білу; - белгілі статистикалық мәліметтер арқылы кесте мен диаграмма салу; -көрсетілген берілгендерге жақын келетін диаграмма типін өз бетімен таңдап алу; -ақпаратты көрнекі түрде түсіндіруге кестелі процессорды қолдану. 2-тақырып. Суреттеу статистикасы (3 сағат) Арифметикалық орта, медиана, мода, сандық қатардың ауытқуы. Оқу нәтижесі: -знать характеристики числового ряда; - арифметикалық орта, медиана, мода, сандық қатардың ауытқуын есептей білу; -сандық қатарларға берілген түсініктемелердә қолдана білу. 3-тақырып. Комбинаторика (1 сағат) Алмастыру, , Перестановки, сочетания, размещения. Оқу нәтижесі: - комбинаторика формулаларын білу; -есеп шығаруда формулаларды қолдана білу. 3-тақырып. Кездейсоқ шамалардың математикалық түсініктемесі (12 сағат) Кездейсоқ тәжірибелер. Статистикалық ықтималдық. Қарама-қарсы шамалар. Ықтималдықтың классикалық анықтамасы. Эйлер диаграммасы. Ықтималдықтарды қосу ережесі. Бернули формуласы. Оқу нәтижесі: -элементар оқиға туралы түсініктерді білу, -тең қабілетті оқиғалармен жасалған тәжірибеден элементар оқиғаның ықтималдығын есептей білу: -әр түрлі оқиғалар арасында өзара байланысты графикалық түрде көрсету үшін Эйлер диаграммасын қолдана білу; - ықтималдықтың классикалық, статистикалық, геометриялықанықтамасын білу; -ықтималдықтарды көбейту және қосу ережелерін қолдана білу; -Бернулли формуласын білу және оны есеп шығаруда қолдана білу. 5-тақырып. Кездейсоқ шамалар (6 сағат) Кездейсоқ шамаларға мысалдар келтіру, кездейсоқ шамалардың ықтималдығы. Кездейсоқ шамалардың сандық сипаттамалары: математикалық күту, дисперсия. Оқу нәтижесі: -кездейсоқ шамаларға мысалдар келтіре білу; -әр түрлі шамалар жиынынан дискреттік шамаларды ажырата білу: -кездейсоқ шамаларды тарату ұғымын білу, кездейсоқ шамаларды тарату кестесін құра білу; -соңғы кездейсоқ шаманың математикалық күтуін анықтай білу; - кездейсоқ шаманың математикалық күтуін есептей білу; -математикалық күтудің қасиеттерін білу және оны есеп шығаруда қолдана білу; -кездейсоқ шамалардың стандартты ауытқуын және дисперсиясын есептей білу; 6-тақырып. Статистикадағы кездейсоқ шамалар (3сағат) Теру тәсілі. Үлкен сан заңдылығы. Оқу нәтижесі: -оқушыларды генералды бірігу туралы ұғымдармен таныстыру; -әдіс-тәсілдерін қарастыру; -үлкен сан заңдылыңымен таныстыру және оны қолдануды қажет ететін есептерді қарастыру. 7-тақырып. Жобалар жасау (5 сағат) Оқушылардың өз бетімен жұмысы және мұғалімдердің консультациясы. Оқу нәтижесі: -жағдайларды зерттеу және жоспарлау біліктіліктерін дамыту. 8-тақырып. Жобаларды қорғау (1 сағат) Оқу нәтижесі: -өзіңнің еңбек нәтижесін елестете білу. Бағалау. Таңдау курсы бойынша оқушылардың білімдері жарты жылдық сынақ тапсыру арқылы бағаланады. Курсты оқу оқушылардың жобаларын жоспарлау мен оларды қорғаумен аяқталады. Мұғалімдерге арналған әдебиеттер: 1. В.Н. Студенецкая и др. Математика. 10-11 классы: элективный курс «В мире закономерностей». Волгоград: Учитель, 2007 г. 2. В.Н. Студенецкая Решение задач по статистике, комбинаторике и теории вероятностей. 7-9 классы. Волгоград: Учитель, 2005 г. 3. Макарычев Ю.Н., Миндюк Н.Г. Алгебра: элементы статистики и теории вероятностей: учебное пособие для 7-9 классов общеобразовательных учреждений / под ред. С.А. Теляковского. – М., Просвещение, 2003 г. Оқушыларға арналған әдебиеттер: 1. В.Н. Студенецкая Решение задач по статистике, комбинаторике и теории вероятностей. 7-9 классы. Волгоград: Учитель, 2005 г. 2. Интернет | |
Просмотров: 1558 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|