Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » Школа, как она есть

«Алпамыс батыр» жырдағы кейіпкерлер
Ақтөбе облысы Әйтеке би ауданы Милы аулы «Милы орта мектебі» мм Кайракбаева Улдай Сагындыковна Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Сабақтың тақырыбы: «Алпамыс батыр» жырдағы кейіпкерлері Сабақтың мақсаты:
а)білімділік: жырдың мазмүны мен идеясын игерте отырып, "Алпамыс батыр" жырындағы Алпамыс бейнесін сыни түрғыда талдау арқылы жан-жакты ашу, меңгерту. Ол бейненің халықтың алып қуатының, қажымас қайратының, сарқылмас күшінің көркі екендігін дәлелдеу.
ә) дамытушылық : топпен жүмыс негізінде Алпамыс бейнесіне тән қасиеттерді саралай талдата отырып, окушылардың сын түрғысынан ойлауын дамыту, олардың көркем сөйлеу мен көрксм жазу шығармашылығын арттыру.
б) тәрбиелік: оқушыларды адамгершілікке, батырлыққа тән қасиеттерге баулу. Өз Отанын, туған елін сүйіп, қүрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: талдау
Сабақта қолданылатын стратегиялар:
1) "Сын түрғысынан ойлау" бағдарламасы бойынша
а) Ой қозғау
ә)Топтау
б) Қарама-қарсы әлементтер
2) "Оқушылардың көркем сөйлеу мен жазу шығармашылығын дамыту" бағдарламасы бойынша
а) Ғылыми талдау
3) Тумалы бейне
б) Түйінді сөздер
в) Дыбыстар сөйлейді
Сабақтың жабдықталуы, көрнекілігі: "Алпамыс батыр" бейнесі салынған плакат, нақыл сөздер жазылған плакаттар, магнитофон, касета, сыбызғы, ақ қағаздар, маркерлер. Пәнаралық байланыс: тарих, әуез өнері, бейнелеу өнері.
Сабақтың барысы:
1. Үйымдастыру кезеңі.
а) Сәлемдесу.
ә) Кезекші мәлімдемесі.
б) Журнал бойынша түгелдеу.
2. Үй тапсырмасын сүрау.
а)"Алпамыс батыр" жырының жалпы мазмүны жайлы сүрау.
ә) Сүрақ қою арқылы оқушылардың білімін тексеру. 3) Жаңа сабақты түсіндіру.
Алпамыс батыр. Қазақ елі өз арманындағы ердің, батырдың образын бір Алпамысқа біріктіре сомдаған. Алпамыстың бар күш-қуаты Отанына арналады. Алпамыстың әке-шешесі оны сонша тілеп барып, аңсап көреді. Алпамыс ерекше күшті болып өседі. Оның бірінші ерлігі кемпір айтқан «Алсайшы Гүлбаршынды, қу жүгермек» деген сөзінен соң, қалың-дығын іздеп шыққанда көрінеді. Гүлбаршынды алмақ болып, Сарыбай ауылын қамап жатқан қалмақты шабады. Демек, Алпамыс—сүйгені үшін еш нәрседен шошымас, ғашықтық үшін басын тіккен жан. Гүлбаршынды алып еліне келсе, өз жүртын Тайшық хан шауып, мал-мүлкін алып кетіпті. Тайшық та Алпамыстың келерінде түс көріп, сезіп сасады. Бүдан Алпамыс атағы алыс кеткен батыр екені білінеді. «Батыр аңғал» дегендей жолда Тайшық жіберген мыстан кемпір сөзіне алданып арақ ішіп, қапыда жау қолына түседі. Осы кезде Алпамыстың айрықша қасиеттері көрінеді.
Қызығушылықты ояту:— "Ой қозғау" стратегиясы.
Ердің бағын ашпаса,
Ер мүратқа жетер ме?! Ерінің сағын сындырса,
Ел мүратка жетер ме?! - деп Әйтеке би айтқандай, елін, жерін жаудан қорғап, еліне бостандық. бірлік сыйлаған батырлардың бірі - Алпамыс.
"Топтастыру" стратегиясы бойынша Алпамыс батырға сипаттама беру.
Батыр- Нәзік жүректі жан, Арлы Алпамыс, Өнерлі, Айлалы , Аңгал
II. Мағынаны таныту
Сынып 5 топқа бөлінеді.
1) "Ғылыми талдау" стратегиясы
I топ - Алпамыстың батырлығы
II топ - Арлы батыр
III топ - Аңғалдық - батырға тән қасиеттің бірі
IV топ -Айлалы, өнерлі жан
V топ - Нәзік жүректі жан
Әр топ Алпамыска тән осы қасиеттерді пікірлесе отырып, ғылыми түрғыда талдап шығады.
2) "Тумалы бейне" стратегиясы IV топтың окушылары Алпамыстың өнерлі екендігін "Тумалы бейне" стратегиясы арқылы "Күйдің қүдіреті" атты көрініспен дәлелдеп шығады.
3) "Түйінді сөздер" стратегиясы
Ғылыми талдаудан кейін әр топ оқушыларынан өз таңдауларындағы ең түйінді сөздерді атауларын талап етемін. Мысалы:
I топ - батырлық
II топ - арлылық III топ - аңғалдық
IV топ - өнерпаздык V топ - мейірімділік
Алдымен бүл сөздерді "Топтастыру" әдісі бойынша сипаттап жазады. Кейіннен сипаттамадағы сөздерді байланыстыра отырып, (бір-екеуін қолданса да болады), сол сөздердің ой түжырымын жазады. Мысалы:
Ержүректілік, Отаншылдық, Батырлық, Намысшылдык, Ер адамға тән қасиет Мейірімділік, Батырлык - ержүректіліктен туған ер адамға тән қасиет.
4) "Қарама-қарсы әлементтер" стратегиясы
Тақтада "Алпамыс - досқа берік, жауға- мейірімсіз батыр" жазуына назар аударайық.
Жырдағы Алпамыс бейнесі ондағы кейіпксрлер істерінен өрбіп отырады. Сондықтан сол кейіпкерлерді «Қарама-қарсы әлементтер» стратегиясы аркылы бейнелейік.
Дос Жау
Гүлбаршын Мыстан кемпір
Қаракөзайым . Таймас
Кейқуат Тайшықхан
Қараман Үлтан
Байшүбар
III. Ой-толганыс "Дыбыстар сөйлейді" стратегиясы
ІҮ. Сабақтың қорытындылау
ҮІ. Оқушылар білімін бағалау.
Категория: Школа, как она есть | Добавил: Айару9167 (2016-01-14) | Автор: Улдай
Просмотров: 233 | Теги: Кайракбаева.Сагындыковна | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Воскресенье, 2016-12-04, 7:21 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Школа, как она есть [588]
Рассказ об интересных школах республики, об их опыте
Семиречье - взгляд сквозь годы [22]
История Семиречья
Великая Отечественная [166]
Личности [113]
Великие педагоги [30]
Юмор, анекдоты, школьные ляпы [17]
2007 год - год русского языка [13]
Дайджест прессы [174]
Конкурс юных сказочников [40]
Сказки, присланные на Международный конкурс юных сказочников
Клуб любителей поэзии [76]
Биографии и стихи известных поэтов
Профессиональное образование [373]
Из дальних странствий возвратясь [10]
Наш календарь [41]
Российская история
Школа: взгляд сквозь годы [41]
Многоточие. Газета для добрых и неравнодушных людей [21]
Творческая мастерская [588]
Если у Вас интересный, необычный проект - вас сюда.
Творческие проекты учащихся [192]
Пионерский клуб [16]
Истории из пионерского детства
Стихи о школе [77]
В помощь учителю [20691]
Материалы в помощь учителям-предметникам
Игротека [123]
Игры подвижные, на молодежных вечерах, на смекалку и сообразительность, словом, все, что интересны детям и взрослым.
Английский клуб [179]
Диспут-клуб [14]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru