Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык

разработка урока на тему модального глагола "can" для 2 класса
Open lesson. 2 grade
Date: 24.12.2014
Teacher: Utyupova Adija Maratovna
Theme: modal verb “CAN”

Проблема: как работает глагол «can»?
How does the verb «can» work?
Introduction.
- Good morning, good morning, good morning to you,
Good morning, good morning, I’m glad to see you!

Today we’ll have unusual lesson. We’ll do a lot of things such as: asking and answering for inquiring, we’ll reflect “how do I understand” the whole lesson and do other different tasks…
We’ll do 4 tasks and they’ll help us to answer the question “How does the verb «can» work?”
We will mark every task with snows.
I listen to the tape (прослушай запись)
II make up sentences (составь предложения)
III ask and answer (спроси и ответь)
IV check yourself (проверь себя)

Task
I. Задание
listen to the tape
прослушай запись

PRINCESS -A bird can fly. DUCK- I can fly.
-A fish can swim -I can swim, too.
-Children can sing. -I can sing, too.
-No, you can’t. -Yes, I can, listen!..
 Listen to the tape
 Translate the sentences (together)
 Read the dialog. (2 groups)
 Conclusion (N\P +can\can’t+V),

(10 min)
We finished the 1st task; can we mark this task with the snow? Yes.
Мы закончили 1 задание, можем отметить снежинкой? Да.

II. задание

make up sentences
составь предложения

 make up sentences(work in pairs) you’ll have 5min
 read one by one

A bird
A fish
Children
I
Nick
Mr. Macaroni
Sue
Miss Bell

Can
Can’t fly
swim
play tennis
sing
watch TV
have breakfast
run
work

Ok, you have done this task, now we’ll work with the text
You should:
 read the text in you group
 make up sentences with CAN as more as possible , you have 10 min
 Let’s check.
The text

Mr. Macaroni is a singer. He sleeps in the morning. He gets up at 10 o’clock and has breakfast. In the afternoon he sings. He sings loudly. At 5.30 (half past 5) he goes to work. He goes to work by taxi. He works in the evening. He comes home at 12 o’clock. First he has dinner, then he watches TV and then he goes to bed.

Conclusion

We finished the 1st task; can we mark this task with the snow? Yes.
Мы закончили 1 задание, можем отметить снежинкой? Да.
(20min)

III task
Ask and answer
Спроси и ответь

 Ask and answer your classmates, you’ll have 10min
 Answer on the questions (how many pupils in your class CAN\CAN’T…)

What can you do? Write V or X

Play football
Swim

Draw

Ride a horse
Speak English
Sing

Play the piano
Fly

Ask and answer

How many pupils in your class CAN(Play football, swim, draw…).

___________ pupils in our class CAN _______________________________________.

How many pupils in your class CAN’T (Play football, swim, draw…).

___________pupils in our class CAN’T ______________________________________.

We finished the 3rd task; can we mark this task with the snow? Yes.
Мы закончили 3 задание, можем отметить снежинкой? Да.

(20min)

IV task
check yourself
проверь себя

1. I … open the window. (can, play)

2. We … the children. (can’t, see)

3. They … skate on the ice. (drink, can’t)

4. She … (can, draw) smell the flower.

5. A dog … an animal. (is, can)

6. You … run and jump. (have, can)

7. I … play the piano. (can, have)

8. Ann … a lot of flowers. (can’t, has)

Conclusion: как работает глагол «can»?
“How does the verb «can» work?”

Let’s think, how did you understand the theme?

Put your snow where necessary:
Категория: Английский язык | Добавил: Маратовна5460 (2015-01-26) | Автор: Утюпова Адия Маратовна E
Просмотров: 384 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2016-12-05, 7:31 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1473]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [769]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1134]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3903]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [352]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1477]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [6]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru