Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык

“ A journey round Australian cities” / “ Путешествие по городам Австралии”.
Тема: “ A journey round Australian cities” / “ Путешествие по городам Австралии”.
Цель урока: формирование развития навыков и умений иноязычной речевой деятельности, чтения и письма у учащихся на тему “ A journey round Australian cities ”.
Задачи урока:
Образовательный аспект: ознакомить учащихся со страноведческими сведениями об основных городах Австралии, практиковать учащихся в поисковой работе с текстом, , в составлении краткого конспекта по прочитанному, в языковой догадке, формировать лексико-грамматические знания и навыки, необходимые для умения вести диалог культур;
Воспитательный аспект: укрепить интереса к предмету, воспитывать у учащихся уважение к культуре и толерантное отношение к языку, традициям и обычаям, жителям другого государства;
Развивающий аспект:организовать учебный процесс как речемыслительный поиск, в котором идет развитие творческой деятельности, памяти, догадки, воображения, способности логически излагать, работать в группах и самостоятельно; развивать фоновые знания учащихся по страноведению.
Тип урока: комбинированный
Форма урока:урок-путешествие
Лексический материал: capital, populous, population, establish, sightseeing, skyscraper, powerful, industrial, illuminate, memorial, harbor, surrounded by, multi-cultural, etc.
Оснащение урока: Компьютер, мультимедийный проектор, презентация Power Point, географическая карта Австралии, дидактический материал: картинки, схемы, раздаточный материал.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент начала урока.
1. Приветствие:
T: Good morning, pupils!
Pupils: Good morning, teacher!
T.: I am glad to see you! How are you for today? (Учащиеся отвечают)
2. Целеполагание:
Т.: Today we are talking about the main Australian cities and towns. Our lesson will have an unusual form – you are going to work in groups. We will have three groups of pupils.
1. Речевая зарядка. “Let’s introduce each other!”.
T.: Для начала нам нужно разбиться на три группы. Наш урок сегодня будет проходить в виде туристической поездки по главным городам Австралии и поэтому вы, ребята, будете представлять собой туристов из трех стран. Названия стран и определить из какой страны вы приехали вы должны будете назвать сами по следующему заданию.
Задание: учащиеся по очереди вытягивают листочки с традиционными символами каждой из стран, их задача – определить страну, найти туристов-соотечественников и образовать группу.
Вопросы для общения:
- Where are you from?
- What country do you represent?
- What country have you come from?
Три страны:
Japan - suchi, sakura, geisha, Sun.
Italy - spaghetti, Coliseum, pizza, fashion, gondola.
Brazil - football, Capoeira, coffee, carnaval, serials.

2. Опрос домашнего задания:
Т.: - Вашим домашним заданием было повторить основные факты об Австралии. Взгляните на доску.
Задание: В таблице отображены основные слова и выражения, характеризующие Австралию. Учащимся нужно составить и записать как можно больше предложений с этими словами.
deserts and semi-arid AUD 7 times Hugh Jackman
aborigines boomerang kangaroo 8 million km2
6th place in the world surfing Upside-Down World Golden wattle
Advance Australia Fair Cattle-breeding Queen Elizabeth II
over 22 million

Пример: Boomerang was firstly invented in Australia.
II. Основной этап урока.
1. Работа с текстом “Australia: geography, climate, nature”. Read the text and discuss.
T.: - А сейчас перейдем к основной части урока:
Задание: Каждой из трех групп раздаются листочки с текстами и таблица для заполнения основных фактов об этих городах (Canberra, Sydney, Melbourne). Одна команда - один текст. На заполнение таблиц по каждому тексту дается по 5 минут, затем группы меняются текстами до того момента пока не будут заполнены все три таблицы. Далее идет обсуждение проделанной работы по данному заданию.

Таблица
Fill the table with the necessary information from texts.
City Established Population Key features Sightseeing


2. Лексическое задание: “How do you say it in Russian?”
На электронном слайде отображена сравнительная таблица британского (British English) и австралийского (Australian English) английского. Учащиеся должны перевести данные слова на русский язык.
British Australian
barbecue barbie
kangaroo roo
mosquito mozzie
chicken chook
candy lollie
slippers thongs
TV tellie
girl sheila
form year
sheep jumbuck
cinema pictures
postbox letterbox
trainers runners
freeway main road

III. Закрепление.
Устный фронтальный опрос по заданной теме урока.
IV. Подведение итогов урока
1. Рефлексия:
- Что вы сегодня узнали на уроке?
- Что вы можете сказать об Австралии? Какую новую информацию вы сегодня узнали на уроке?
- Какие основные факты о городах Австралии вы могли бы назвать?
2. Hometask:
1) подготовить информацию на тему “Australian aborigines”.
- The lesson is over. Goodbye, children!

ПРИЛОЖЕНИЕ
Australian cities and towns
Canberra
Canberra is the capital city of Australia. With a population of 381,488, it is Australia's largest inland city and the eighth-largest city overall. The city is located at the northern end of the Australian Capital Territory (ACT), A resident of Canberra is known as a "Canberran". The word “Canberra” from aboriginal means “meeting place”.
The capital of Australia, Canberra, is a young and comparatively small city. It was founded in the 20th century, established on 20 March, 1913.
The centre of Canberra is a small hill. Several streets run from that hill. Special charm is given to Canberra by an artificial lake in the centre of the city. A fountain more than 100 metres high is in the western part of the lake. At night powerful lights illuminate the water. It is the Captain Cook Fountain, one of the main places of interest in Canberra. Another one is a memorial military museum. The building of the Australian Academy of Sciences is quite unusual in form — it is like a huge overturned bowl.
Canberra is home to many national monuments and institutions such as the Australian War Memorial, the National Gallery of Australia, the National Portrait Gallery, the National Library, the National Archives, the Australian Academy of Science, the National Film and Sound Archive and the National Museum. Many Commonwealth government buildings in Canberra are open to the public, including Parliament House, the High Court and the Royal Australian Mint.

Sydney
Sydney is Australia’s oldest and largest city, home of about 3.7 million people. It is Australia's most important industrial city and the capital of New South Wales. Sydney’s harbour is one of the most beautiful in the world. Harbour Bridge and the Opera House are among the famous tourist attractions.
Sydney was at first, a prison colony back in 1788. At that time many nations sent criminals to far away places. The first prisoners were farmers and started raising sheep. In 1848 Great Britain stopped sending prisoners to Australia and a few years later gold was discovered. Sydney started to grow very quickly. By 1890 the population was about 400,000. During the 20th century many European immigrants arrived and turned Sydney into a multi-cultural city.
Downtown Sydney has many skyscrapers and office buildings, but there are also many historic buildings and parks , in which Sydneysiders can spend their free time. Many people like outdoor activities because the city has a mild climate. Sydney offers its people long beaches that attract swimmers, surfers and sunbathers
Sydney has the oldest in the country botanical gardens and the Zoo. One of the main places of interest of the city is the famous bridge over the Bay of Port Jackson. Another one is the Opera House, which resembles large white shells in form. It is surrounded by the sea on three sides. Sydney is the city of three universities.

Melbourne
Melbourne is the second largest city in Australia. The name "Melbourne" refers to an urban agglomeration area. Melbourne is the capital in the state of Victoria, It was established on 30 August, 1835. The population is 4,442,918 people. It was the capital of the country till 1927 and now is the centre of Australian business world. It is also one of the largest ports in the country. It is a leading financial centre in Australia, as well as the Asia-Pacific region, and has been ranked the world's most livable city since 2011 according the Economist Intelligence Unit(EIU). In 2013 the EIU also ranked Melbourne the fourth most expensive city in the world, tying with Oslo, Norway. Melbourne is rated highly in the areas of education, entertainment, healthcare, research and development, tourism and sports. An international centre for performing and visual arts, Melbourne is often referred to as Australia's cultural capital. It is the birthplace of Australian dance styles; the Melbourne Shuffle and New Vogue, the Australian film industry (including the world's first feature film), Australian impressionist art (known as the Heidelberg School), Australian rules football, and the Australian television industry.Melbourne is a beautiful city with numerous skyscrapers, straight boulevards and large parks and gardens. One of Melbourne’s places of interest is the house of Captain Cook, the famous British navigator.
Категория: Английский язык | Добавил: anivass408 (2015-05-31) | Автор: Васина Анастасия Сергеевна E
Просмотров: 250 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2016-12-05, 7:28 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1473]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [769]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1134]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3903]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [352]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1477]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [6]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru