Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык

"Закрепление образования степеней сравнения прилагательных. Активизация лексики по теме «Одежда»"
Tемa: "Закрепление образования степеней сравнения прилагательных. Активизация лексики по теме «Одежда»"

Задачи урока:
• образовательная – активизировать лексику по теме “Одежда” в речи учащихся, создать условия для формирования грамматических навыков по теме “Степени сравнения прилагательных”
• развивающая – развить навыки монологической и диалогической речи, развивать мышления, память, логику, цельность высказывания, формировать навыки общения
• воспитательная – научить учащихся задавать допустимые этикетом вопросы в магазине.
Тип урока: урок-закрепление
Оснащение урока: мультимедиа проектор, игрушки, одежда, карточки со словами, тетради, учебники, мел.
ПЛАН УРОКА
I. Организационный момент
а) приветствие
T – Good morning, dear boys and girls!
P –
Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, good morning
We are glad to see you!
T – I’m glad to see you too.
б) беседа с классом
T – How are you?
How are you getting on?
How is life?
P – Not bad.
There is nothing to complain of.
There is nothing to boast of.
Life is going its usual way.
в) беседа с дежурным
- So who is on duty today?
- What day is it today?
- What day of the week is it today?
- Who is absent?
г) объявление целей урока
II. Речевая зарядка.
1) T – Tell me please, what season is it now? (It’s autumn now)
Let’s remember our poem about autumn.
Autumn, autumn, autumn,
The summer is over,
The trees are bare,
There is mist in the garden
And frost in the air.
2) вопросы об осени и о ноябре
T – Students, Who can tell me what month is it now?
P – It’s November now.
T – That’s right. You can see a text about November on the board.
November is the third autumn month. November is dull. It brings the blast. Cold wind is blowing. The leaves are whirling fast and the trees are bare. The sky is often grey and cloudy. There is frost in the air. Sometimes it snows and there is often snow on the ground. Winter is coming.
• Which are autumn months?
• What sort of month is November?
• What does it bring?
• The wind is blowing, isn’t it?
• Why are the trees bare?
• What color is the sky?
• Winter is coming, isn’t it?
• Is there frost in the are?
• Is there often snow on the ground/
3) рассказ об осени “November” - по цепочке
Now you will tell us about November one by one.
4) рассказ о ноябре индивидуально
Now one of you will tell us about November and add if he/she likes or doesn’t like autumn and why?
As for me, I like autumn because …
I don’t like autumn because ...
III. Активизация лексики и указательных местоимений в речи учащихся.
a) T – Students, it’s rather cold outside and we should wear warm clothes, shouldn’t we?
So, look at this table and find out the names of clothes, show them and write down to the board.
s u w y a c g i k n
r t r e t a e w s q
j i r k l m j n o p
i g c o a t a g g h
a h b c u d c e l f
t t v x z s k d o l
b s s q o j e x v p
h f g c u b t r e y
r t k e c d w v s a
f s c a r f c m z o
1. свитер
2. перчатки
3. шарф
4. носки
5. пальто
6. колготки
7. брюки
8. куртка
b) Memory Game.(orally)
На слайде:
What would you like to buy in the shop?
I would like to buy …
(Выигрывает тот ряд, который назовет больше слов по теме. Один называет, а остальные помогают. Книги закрыты.)
c) Make up the words from these letters and translate:
anpst
ppiersl
cajtek
tha
kerhicfendah
1. pants - трусы
2. slippers – домашние тапочки
3. jacket- куртка
4. hat- шляпа
5. handkerchief- носовой платок
d) Now you’ll get small cards where you are to put the missing letters and translate the word from English into Russian.
Card №1
__________________(Name/Surname)
s _ _ _ _ _ s - __________________
s _ _ _ _ _ r - ____________________
d_ _ _ s - _______________________
h _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ f - ____________
p _ _ _ s - _______________
Card №2
__________________(Name/Surname)
p _ _ _ s - _______________
h – t -___________________
j _ _ _ s - __________________
d_ _ _ s - _______________________
j _ _ _ _ _ t - _____________________
IV. Физкультминутка.
Hands up, hands down,
Hands on hips, sit down,
Stand up,
Hands to the sides,
Bend left, bend right,
Hands on hips.
One, two, three, hop,
One, two, three, stop,
Stand still.
Развитие навыков диалогической речи. Повторение употребления указательных местоимений.
а) Повторение употребления указательных местоимений:
- We have revised the words, the names of clothes. And now you can go to any English shop and ask anything you like, of course if you have money.
- So, imagine that you came to shop. Let’s ask some questions:
Не можете ли вы мне показать:
• эти белые ботинки
• эти рубашки
• это пальто
• те перчатки
• ту коричневую юбку
• те колготки и носки
Can you show me
• these white shoes
• these shirts
• this coat
• those gloves
• that brown skirt
• those tights and socks
б) How would you say in English?
• Могу я вам помочь? (Can I help you?)
• Да, пожалуйста (Yes, please)
• Не могли бы вы мне показать ту юбку? ( Can you show me that skirt, please)
• Какой размер? (What size?)
• Это самая дешевая. (It’s the cheapest)
• Она довольно таки маленькая. (It’s rather small)
• Померьте эту.(Try this on)
• Сколько она стоит? (how much is it?)
• Я думаю, она великолепна. (I think, it’s great)
в) Составление диалога “В магазине”
We said it is autumn and cold now. You should go to the shop and buy warm clothes. You have got 2-3 minutes to get ready. One of you will be a shop-assistant, another will be a customer.
• Hello!
• Good afternoon!
• Can I help you?
• Yes, please.
• Can you show me that sweater?
• What size?
• Size 38, please.
• It is the cheapest, the warmest.
• It’s rather small.
• Try this on. It’s bigger.
• How much is it?
• 10 pounds.
• I think it’s great.
Well done! You did it! You are very good shop assistants. You can sell clothes well.
V. Развитие грамматических навыков по теме “Степени сравнения прилагательных”
Boys and girls, I think you are very clever and you can advise me to buy these or those things.
(подхожу к “прилавке” и спрашиваю учеников)
• Which is warmer? A t-shirt or a shirt?
• Which are warmer? Socks or tights?
• Which are warmer? Boots or shoes?
• Which is warmer? A tie or a scarf?
- Какое прилагательное я употребила в вопросе? (warmer) Как переводится слово warmer?
А как будет теплый? (warm), а самый теплый (the warmest).
Итак, какое правило мы знаем?
К прилагательным в положительной степени, состоящим из одного или двух слогов, прибавляется в сравнительной степени -er и в превосходной степени -est .
Положительная степень Сравнительная степень Превосходная степень
cold colder the coldest
Now open your exercise books and write the degrees of comparison of the next adjectives:
• warm
• hot
• big
• nice
В односложных прилагательных с кратким звуком + одна согласная буква - эта согласная буква удваивается.
• hot – hotter – the hottest
Буква у на конце прилагательных после согласных меняется на i.
• happy – happier - the happiest
Буква e на конце прилагательных выпадает
• nice – nicer – the nicest
Let’s do some exercises:
Exercise 1
What do you think? Answer the questions.



Exercise 2
Complete the sentences:
Example: In the city houses are smaller than in the country (small).
1. In the city houses are … than in the country. (tall)
2. In the city rivers are … than in the country. (dirty)
3. In the country gardens are … than in the city. (big)
- Thanks a lot. We have done a lot of work. But let’s check again if you have understood or not. (conclusion)
VI. Итоги урока.
1) - Чем мы сегодня занимались на уроке?
- Что вы запомнили об образовании степеней сравнения прилагательных?
2) Домашнее задание
Слова с 11-19 на странице 155 выучить на диктант.
Выполнить грамматическое упражнение на карточках.
3) Оценки за урок
- The bell has gone. Thanks for your attention.
The lesson is over.
Goodbye!!!

Конспект урока английского языка по теме: "Family", 6 класс / Категория: Иностранный язык » 6 класс» Конспекты

План-конспект урока в 6 классе "Family" по учебнику М. З. Биболетовой "Enjoy English"

План-конспект открытого урока

английского языка в 6 классе

3 февраля 2007 г.

Тема урока: «Family»

Цель урока: Систематизировать знания учащихся по теме «Семья»

Задачи урока: 1. Тренировать учащихся в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях.

2. Активизировать лексико-грамматические навыки (притяжательный падеж существительных, использование Present Perfect Tense).

3. Актуализировать лексику по теме.

4. Совершенствовать навыки диалогической и монологической речи по теме.

5. Воспитать чувство любви и уважения к самым близким и дорогим людям.

Ход урока

I. Организационный момент

- Good morning, children!

- I’m glad to see you.

- Who is absent today?

- Today we shall talk about families: yours and William’s. The aim of our lesson is to learn to describe our families with Family trees. You had to draw them as your homework. We shall also talk about the British royal family. You see it on the blackboard.

II. Фонетическая зарядка

- It’s time to practise today’s vocabulary. Look at the blackboard and read the words. Find the words with the sound [æ] (family, grandfather, grandmother); the sound [f] (father, grandfather, family, wife); the sound [l] (older, elder, uncle, male, relative, family); the sound [d] (older, elder, grandfather, grandmother, husband); the sound [a:] (aunt, grandfather, father). Find and read the names of members of the family.

Слова на доске:

mother

older

nephew

grandfather

sister

husband

cousin

father

grandmother

son

uncle

wife

family

younger

elder

niece

brother

daughter

aunt

male

relative

III. Речевая разминка (диалогическая речь)

- Now we’ll speak a bit. Make up 3 groups. Answer my questions, please. Speak loudly and be active.

- How many members are there in your family?

- Who are they?

- Have you got a mother (father, grandfather…)?

- Is your mother elder than your father?

- Have you got a sister (a brother)?

- How many sisters (brothers) have you got?

- How old is your sister (brother)?

- Have you got a nephew?

- What is his name?

- Is your brother younger than you?

- Have you got an aunt?

- How old is your grandmother?

- Who are parents?

Etc.

IV. Тренировка навыков монологической речи

1. на основе прослушанного текста (и на основе генеалогического древа английской королевской семьи)

- Meet William’s family. It is an English royal family. Now I’ll tell you about this family. Listen to the information and look at Family tree.

William’s grandmother is Queen of England and his grandfather is Duke of Edinburgh. His brother and his cousins are princes and princesses. His mother is famous Lady Diana. Unfortunately she died. William’s father Charles is Prince of Wales.

Now try to tell about William’s family. Following questions will help you.

Who are his grandparents?

What are their names?

Who are William’s parents?

What are their names?

How many uncles and aunts does William have?

Does he have sisters and brothers?

What is his brother’s name?

How many cousins does William have?

What are their names?

How old is his brother?

Is his brother younger than he?

Who is William’s youngest cousin?

2. проверка домашнего задания.

Pupils retell about their families using their family trees.

- What is a family? (чтение стихотворений о семье)

V. Закрепление Present Perfect Tense

Выполнение упражнений по учебнику и рабочей тетради.

VI. Итог урока

Подведение итогов учителем, выставление оценок.

- What have you learned from today’s lesson?

- We have spoken, read about your families. I’m pleased with your work. Thank you. Your marks are …

- Your homework for the next lesson will be to write a composition about your families.

- The lesson is over. Good-bye.
Категория: Английский язык | Добавил: koygeldina (2016-01-03)
Просмотров: 180 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пятница, 2016-12-09, 12:36 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1475]
Школьный психолог [501]
История [696]
Опыт [473]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [219]
Мастер-класс [206]
Семья и школа [174]
Компьютер-бум [248]
Английский язык [771]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1140]
Химия [375]
Классному руководителю [626]
Биология [579]
Думаем, размышляем, спорим [92]
Казахский язык и литература [1763]
Краеведение [92]
Начальная школа [3910]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [355]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [290]
Экология [180]
Дошколенок [1492]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [441]
Мой Казахстан [228]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1158]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [517]
Немецкий язык [51]
Технология [281]
Самопознание [381]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [12]
Педагогические программы [4]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru