Главная » Статьи » В помощь учителю » Химия |
Сабақтың тақырыбы: «Оттек, оксидтер. Жану» Сабақтың мақсаты: Оқушылардың «Оттек, Оксидтер. Жану» тақырыбы бойынша алған білімдерін тереңдету, қорытындылау және бекіту. Міндеттері: 1. оттегінің химиялық және физикалық қасиеттерін үйретуде халықтық педагогика элементтерін пайдалана отырып оқушылардың білім - біліктерін қалыптастыру. Химиялық формула жаза білуін, теңдеу құру дағдыларын, есеп шығару дағдыларын жетілдіру; 2.Реакция теңдеулерін құра білу және үйрету, есеп шығару және шығармашылық қабілеттерін дамыту; 3.Ұйымшылдыққа, жауапкершілікке және қоршаған ортаны қорғауға тәрбиелеу. Сабақтың түрі: Қорытынды - қайталау Көрнекілігі: Сызбалар, дидактикалық материалдар, Менделеевтің периодтық жүйесі,интерактивтік тақта,құралдар мен реактивтер Пәнаралық байланыс: Биология, экология, математика. Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі. Сынып оқушылары 2 топқа бөлініп отырғызылады: І топ:металл оксидтері,ІІ топ:бейметалл оксидтері .Жұбынды тап ойыны. І - Бөлім - «Бой сергіту» Әр топқа 6 сұрақтан беріледі. «Металл оксидтері» тобына. 1. Жер қыртысында неше пайыз оттек бар?. 2. Оттектің физикалық қасиеттері қандай?. 3. Өнеркәсіпте оттекті қалай алады? 4. Қандай реакцияны тотығу реакциясы деп атайды?. 5. Қандай заттар оксидтер деп аталады? 6. Табиғатта оттекті бөліп шығаратын реакция. «Бейметалдар » тобына 1. Атмосферада неше пайыз оттек бар? 2. Озонның физикалық қасиеті қандай? 3. Зертханада оттекті қандай заттардан алады? 4. Қандай реакция жану реакциясы деп аталады?. 5. Өршіткі дегеніміз не? 6. Оттек қайда қолданылады? ІІ - Бөлім. «Қызығушылықты ояту» а) «Оттегі туралы ертегі» (Ертегіні оқу барысында әр топтан оқушылар кезекпен шығып реакция теңдеулерін жазады) Оттек көп қабатты үйдің (периодтық жүйе) 2 – қабатында тұрады. Ол бірде өзін сынамақ болып «Мен қандаймын, көршілеріме барсам, мені қалай сыйлар екен?» деп көршілерін араламақ болады. Ол бірінші қабаттағы көршісіне барып, ондағы элементпен қосылып айдын көлге айналады: 2Н2 + О2 = 2Н2О Тоңып қалған оттек жылыну үшін екінші қабаттағы № 6 пәтердің есігін қағады. Оттек осы пәтердің иесімен қосылып жанып, жарық бөледі: С + О2 = СО2 Көміртектің үйінен шығып, сол жақ көршісіне соғып кетпекші болады. Осы пәтерге кірген бойда найзағай ойнап, аспан айналып жерге түскендей болады: N2 + О2 = 2NО – Q Қатты дауыстан қорқып, үшінші қабатқа шығады. Алдында № 15 пәтердің есігі ашық тұр екен, оттек осында кіреді. Бөлме іші кенеттен жап - жарық болып, ашық жалынмен жанып, бөлме іші ақ түтінге толады: 4Р + 5О2 = 2Р2О5 Бұдан соң оттек № 14пәтерге келіп, екеуі қосылып топырақ пен сазға айналды: Si + О2 = SiО2 Оттек өзінің осындай қасиетіне маңғаздана түседі. Ол енді металдар орналасқан қабаттарды аралап көрмекші болады. Сырт көзге жанбайтын деп есептелетін заттар да оттекте жанады. Мысалы, бойында мықтылық, беріктік қасиеті бар №26 пәтер иесі металл – темір. Ол жалын және түтін шығармай шатырлап жанып, темір қағын түзеді: 4Ғе + 3О2 = 2Ғе2О3 Оттек осылай бірнеше пәтер иелерімен қосылып, өзінің «оксидтер» деп аталатын қосылыстарының көп екеніне қуанады.. Галогендермен, криптон, ксенон, алтынмен жанама жолмен әрекеттесіп қосылыстары болатынына риза болды. Оттек өзінің белсенді элемент екенін осылай дәлелдеді. («от» туралы, «оттың құдіреті, қасиеті» туралы халықтық ұғымдар) «от» деген сөзді қалай түсінесіздер? От өмірімізге қуат беріп, бойымызды жылытады. От –өмір сәні. Отсыз тіршілік жоқ. От жағылмаса тамақ піспейді, үй жылымайды.От қалай пайда болды? Ерте заманда алғашқы адамдар отты пайдалануды найзағайдан түскен оттан үйренді. Сол найзағайдан түскен отты сөндірмей пайдаланды. Барлығы аң аулауға кеткенде, бір адам от басында қалатын болған. Тамақты пісіріп жеуді де найзағай отының астында қалған еттен байқаған.От астында қалған ет шикі еттен дәмдірек екенін байқап, асты пісіріп жеуді үйренген. Сол заманнан –ақ оттың өте маңызды екенін аңғарамыз.От –өрісі кең түбір. Енді осы «от» түбіріне байланысты сөздерді терсек: отағасы, отау,отарба. Яғни мұннан шығатын нәрсе –«от» сөзі жылылықтың белгісі іспеттес. ІІІ. Бөлім. «Кім көп біледі?» деңгейлік тапсырмалар. 1. Төменде көрсетілген заттардың ішінен оксидтерді теріп жаз: H2 SO4; SO2; NaOH; CuO; MgCL2; SO3; H3PO4; AL2O3; Ca(OH)2; PьO; Жауабы: SO2, CuO; SO3; AL2O3; PьO; 2.Химиялық теңдеулерді теңестіріп, өнімнің аттарын атау керек І ТОП Са + О2 = СаО ll ТОП Cu + O2 = CuO C + O2 = CO2 Р + О2 = Р2О5 3.Оксидтердің аталуы: Оксидтердің химиялық формуласы Тұрмыстық аталуы Халықаралық аттары H2O CO2 Көмірқышқыл газы CO Иіс газы Көміртек монооксиді CaO Кальций моноксиді Fe2O3 Дитемір триоксиді SO2 Күкіртті газ SO3 Күкірт газы SiO2 Құм IV. Бөлім «Ғажайып тәжірибе» Тәжірибе: «Алма неге қараяды?» Тәжірибе мақсаты: алмаға оттектің әсерін көрсету Керекті құрал - жабдықтар: алма, С дәруменінің таблеткасы. Тәжірибенің орындалуы: 1. Алманы екіге бөлу. 2. Таблетканы ұнтақтап, алманың бір жартысының кесілген жеріне себу. 3. Алманың екі бөлігін де ашық күйінде біраз уақытқа қалдыру. 4. Екі бөліктің түстерін салыстыру. Нәтиже: С дәрумені себілген алманың түсі өзгермейді, ал екінші бөлік қоңыр түске енеді. Себебін оқушылардың өздері шешуге тырысады. V. Бөлім «Кім математик». № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар. «Металл оксидтері» тобы «Бейметалл оксидтері» тобы CaO MgO № 2. «Металл оксидтері»тобы 16 г көміртек отсидін алу үшін қажетті көміртектің массасын есептеңдер. «Металл оксидтері»тобы Массасы 8 г кальций оттекпен әрекеттескенде қанша грамм кальций оксиді түзіледі? VI. Үшіншісі артық ойыны. CaO HCI Al2O3 SO3 SiO2 KCl Na2O P2O3 H2SO4 AgCI Li2O CO2 NaCI MgO N2O3 CuO PьO NaOH; 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен.... білдім. Енді мен....... білемін. Енді........ қателеспеймін. 6. Оқушыларды бағалау 7. Үйге тапсырма: «Егер мен......» (химик, эколог болсам, ауаны таза ұстау үшін не істер едім?): ІІІ. Бөлім. «Кім көп біледі?» деңгейлік тапсырмалар. 1. Төменде көрсетілген заттардың ішінен оксидтерді теріп жаз: H2 SO4; SO2; NaOH; CuO; MgCL2; SO3; H3PO4; AL2O3; Ca(OH)2; PьO; 2.Химиялық теңдеулерді теңестіріп, өнімнің аттарын атау керек І ТОП Са + О2 = СаО C + O2 = CO2 2.Химиялық теңдеулерді теңестіріп, өнімнің аттарын атау керек ll ТОП Cu + O2 = CuO Р + О2 = Р2О5 3.Оксидтердің аталуы: Оксидтердің химиялық формуласы Тұрмыстық аталуы Халықаралық аттары H2O CO2 Көмірқышқыл газы CO Иіс газы Көміртек монооксиді CaO Кальций моноксиді Fe2O3 Дитемір триоксиді SO2 Күкіртті газ SO3 Күкірт газы SiO2 Құм 3.Оксидтердің аталуы: Оксидтердің химиялық формуласы Тұрмыстық аталуы Халықаралық аттары H2O CO2 Көмірқышқыл газы CO Иіс газы Көміртек монооксиді CaO Кальций моноксиді Fe2O3 Дитемір триоксиді SO2 Күкіртті газ SO3 Күкірт газы SiO2 Құм V. Бөлім «Кім математик». № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар. «Металл оксидтері» тобы CaO № 2. «Металл оксидтері»тобы 16 г көміртек отсидін алу үшін қажетті сөміртектің массасын есептеңдер. № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар «Бейметалл оксидтері» тобы MgO №2.«Бейметалл оксидтері»тобы Массасы 8 г кальций оттекпен әрекеттескенде қанша грамм кальций оксиді түзіледі? V. Бөлім «Кім математик». № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар. «Металл оксидтері» тобы CaO № 2. «Металл оксидтері»тобы 16 г көміртек отсидін алу үшін қажетті сөміртектің массасын есептеңдер. № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар «Бейметалл оксидтері» тобы MgO №2.«Бейметалл оксидтері»тобы Массасы 8 г кальций оттекпен әрекеттескенде қанша грамм кальций оксиді түзіледі? IV. Бөлім «Ғажайып тәжірибе» Тәжірибе: «Алма неге қараяды?» Тәжірибе мақсаты: алмаға оттектің әсерін көрсету Керекті құрал - жабдықтар: алма, С дәруменінің таблеткасы. Тәжірибенің орындалуы: 1. Алманы екіге бөлу. 2. Таблетканы ұнтақтап, алманың бір жартысының кесілген жеріне себу. 3. Алманың екі бөлігін де ашық күйінде біраз уақытқа қалдыру. 4. Екі бөліктің түстерін салыстыру. Нәтиже: С дәрумені себілген алманың түсі өзгермейді, ал екінші бөлік қоңыр түске енеді. Себебін оқушылардың өздері шешуге тырысады. V. Бөлім «Кім математик». № 1. Оттектің массалық үлесін табыңдар. «Металл оксидтері» тобы «Бейметалл оксидтері» тобы CaO MgO № 2. «Металл оксидтері»тобы 16 г көміртек отсидін алу үшін қажетті сөміртектің массасын есептеңдер. «Металл оксидтері»тобы Массасы 8 г кальций оттекпен әрекеттескенде қанша грамм кальций оксиді түзіледі? VI. «Орман – планета тынысы» Шығармашылық жұмыс 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен......................................білдім. Енді мен.................................................... білемін. Енді........ ........................................қателеспеймін. 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен......................................білдім. Енді мен.................................................... білемін. Енді........ ........................................қателеспеймін. 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен......................................білдім. Енді мен.................................................... білемін. Енді........ ........................................қателеспеймін. 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен......................................білдім. Енді мен.................................................... білемін. Енді........ ........................................қателеспеймін. 5. Рефлексия Сөйлемдерді аяқтаңдар: Бүгін сабақта мен......................................білдім. Енді мен.................................................... білемін. Енді........ ........................................қателеспеймін. VI. Үшіншісі артық ойыны. CaO HCI Al2O3 Na2O P2O3 H2SO4 NaCI MgO N2O3 VI. Үшіншісі артық ойыны. SO3 SiO2 KCl AgCI Li2O CO2 CuO PьO NaOH | |
Просмотров: 1783 | Комментарии: 1 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|