Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Биология

Биология және география пәндерінде сын тұрғысынан ойлау технологиясы арқылы, оқушылардың танымдық қабілеттерін арттыру
«Үлкенбөкен мектеп-балабақша кешені»КММ
Изгуттинова А.А.
биология және география
пәндердің мұғалімі
Биология және география пәндерінде сын тұрғысынан ойлау технологиясы арқылы, оқушылардың танымдық қабілеттерін арттыру

Қазақстан Республикасының 2011 – 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасының басты стратегиясы - білім мемлекеттің интеллектуалдық және рухани ресурстарының көзі адамзат капиталының сапасын арттыру. Осыған орай, білім беру жүйесінде жасалынып жатқан реформалар орта білім деңгейін жаңашыл бастамаға бағыттайды.
Білім берудің қазіргі кезеңінде оқытудың жаңа интнесивті педагогикалық технологиясына өту, оны модернизациялаудың белсенді процестерін жүзеге асыру, дүние жүзілік білім кеңістігіне ену мүмкіндіктерін анықтау өзекті проблемаға айналып отыр. Қазіргі білім жүйесінің ерекшелігі –тек біліммен қаруландырып қана қоймай, өздігінен білім алуды дамыта отырып, үздіксіз өз бетінше өрлеуіне қажеттілік тудыру.
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың Жолдауында «Болашақта өркениетті дамыған елдердің қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет. Қазақстанды дамыған 50 елдің қатарына жеткізетін, терезесін тең ететін –білім »делінген.
Сабақты жаңашыл үрдіспен өткізу, оқушылардың білім сапасын арттырып, олардың шығармашылық және ойлау қабілеттерін дамытып отырады, ал педагогтар үшін кәсіби шеберліктерінің өсуіне жәрдемдеседі.Оқытудың жаңа технологиялық әдістерін пайдалана отырып, өздіктерінен ойлана алатын, ізденгіш, шығармашылықпен жұмыс істейтін тұлғаны тәрбиелеу.
Сын тұрғысынан ойлауды дамыту деген ұғымды кез келген жаңа идеяны сол күйінде қабылдау немесе оған түбегейлі сенім арту емес, ол идеялардың негізгі себептерін, жүзеге асыру жолдарын және нәтижесін білу, өз іс – әрекетіне лайықты кіріктіру, талдау, ой елегінен өткізу, яғни проблемаға сыни тұрғыдан қарап, өз мақсатына пайдалана білу.
Сыни тұрғыдан ойлау дегеніміз не?
« Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту » бағдарламасы бойынша:
- шыңдалған ойлау, даму деңгейіне байланысты мәселелерге сын көзбен қарау;
- күрделі мәселелерді шешуге, аса маңызды, жауапты шешім қабылдауға құштарлық;
- үйрету мен үйрену бірлігінің, үйренудің қызығушылығынан тұратын, үйренушінің сеніміне негізделген құрылым.
«Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту» технологиясы үш кезең бойынша қолданылады:
1. Қызығушылықты ояту.
2. Мағынаны тану.
3. Ой толғаныс.
«Қызығушылықты ояту» кезеңінің мақсаттары:
-оқушы өзінде қалыптасқан білімі мен түсініктерін өзектендіру;
-оқылатын тақырыпқа танымдық қызығушылықты ояту;
-жеке тұлғаның іс-әрекеті: қолдануға болатын әдістер мен тәсілдер оқылатын мәселелер бойынша не білетінін еске түсіреді, ақпаратты жүйелейді, жауап алуға қажетті сұрақтар қояды.
«Мағынаны тану»кезеңінің мақсаты:
-жаңа ақпаратпен танысу;
Жаңа ақпаратпен өз білімімен ара қатынас белгілеу.
Жеке тұлғаның іс-әрекеті:
-мұғалім ұсынған белсенді оқыту әрекеттерін қолданып, жаңа тақырып материалдарын тыңдайды, оқиды;
-жаңа ақпараттың мәнін түсіну барысында мәтін шетіне белгі қояды немесе жазып алады;
-жаңа материалды меңгеру мақсатында алдына қойған мақсаттарына жету үшін белсенді әрекет етеді.
Осы кезеңдердің ұтымды өткізілуі төмендегідей нәтижелерге жетуге мүмкіндік туғызады:
-оқушылар басқалармен қарым-қатынас жасай алады;
-басқаларды тыңдай білуге, кез келген жауапқа сыйластықпен, түсіністікпен қарауға үйренеді;
-өз ойларын топ алдында ашық айта алуға, өз пікірін қорғай білуге баулиды;
-керек кезде өз көзқарасын дұрыс өзгерте білуге үйретеді, оның дамуын қамтамасыз етеді;
-ең бастысы –өзі ізденуге ұмтылады, сабаққа қызығушылығы артып, балалардың белсенділігі жоғарылайды.
«Сын тұрғысынан ойлау»бағдарламасының түпкі мақсаты: білімге құштар, ой өрісі еркін дамыған, ашық қоғам азаматын тәрбиелеу.
Сын тұрғысынан ойлауды дамыту арқылы:
-әр оқушы сабаққа толық қатыстырылып, деңгейін анықтай алады;
-жеке тұлғаның танымдық белсенділігін арттырады;
-қызығушылығын оятады;
-сұрақ қойып, өз ойын еркін айтуға:
-мазмұнын толық түсінуге жағдай туғызады.
Сонымен қатар, жекелей жұптық, топтық жұмыстар арқылы ойын ашық айта білу, пікір айтуға үйрену, пікір таластыру, ойланып жауап беру, жолдастарының ойын тыңдау, жауаптарын бағалай білу білім деңгейлерінің артып, көпшіл болуға әсер етеді.

.
Категория: Биология | Добавил: гульнараж (2015-11-23)
Просмотров: 264 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Воскресенье, 2016-12-04, 5:19 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1473]
Школьный психолог [501]
История [694]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [246]
Английский язык [767]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1134]
Химия [373]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1761]
Краеведение [92]
Начальная школа [3901]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [350]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1477]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [279]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [6]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru