Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Сабақтың тақырыбы: Мұқағали Мақатаев «Райымбек! , Райымбек!» поэмасы Сабақтың мақсаты: Ақын туралы түсініктерін кеңейту, шығармашылық мазмұнын меңгерту, тақырыбы мен идеясын ашу. Сабақтың міндеттері: 1.Оқушының сөйлеу тілін дамыту, әдеби тілде сөйлеу дағдыларын қалыптастыру. 2.Топпен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру. 3. Елін, жерін қорғауға, батыр бабаларды қадірлеуге, құрметтеуге баулу. Күтілетін нәтиже: Мұқағали мұрасы бойынша оқушыларда білім дағдылардың болуы. «Райымбек! Райымбек!» поэмасының мазмұнын игерулері тиіс. Сабақтың түрі: Жаңа білімді меңгерту. Сабақтың типі: Шығармашылықты қалыптастыру. Пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы. Сабақтың әдіс-тәсілі: іздендіру, топпен жұмыс, жұппен жұмыс, түсіндіру, баяндау, ой қозғау. Сабақтың барысы: Кезеңдер Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Нәтиже І. Ұйымдастыру кезеңі Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. а) Шаттық шеңберін құру. ә) Топқа бөлу Оқушылар бір-біріне тілек айтады. Оқушылар үш топқа гүлдің түрлерімен бөлінеді. Оқушылардың сабаққа деген қызығушылығы артады, ынталанады, көңіл-күйі көтеріледі. ІІ. Үй тапсырмасын тексеру Оқушылар үйге берілген ақын шығармашылығының басты тақырыптарына тоқталады. І топ.Ақын өлеңдерінің тақырыптары, ерекшеліктері. ІІ топ.Ақынның поэмалары. ІІІ топ.Мұқағалидің прозалық шығармалары, драмасы. Оқушылар ойланады, пікірлерін ортаға салады, Тұжырымдайды. ІІІ.Мотивация- лық кезең. Қызығушы- лығын ояту. «Ой қозғау» Мұқағали туралы пікірлермен және өлеңдермен жұмыс. Кіріспе сөз: Ақын өзінің шығармалары арқылы туған жерінің қадір-қасиетін, тарихын келешек ұрпаққа ұғындырып кетуге тырысады.Соған мысал ретінде «Райымбек, Райымбек!» поэмасын алуға болады. Жеткіз жұртқа бүгіні, өткендерін, Қысын, күзін, жазы мен көктемдерін Жадында тұтсын ұрпақ жасырмай айт Ақтабан шұбырынды өткелдерін Боз інген ботасы өлген бой жаза алмай «Елім-ай» аруана шөккен жерін Өшпесін бүгіні мен өткендерің! Оқушы ақынның бұл өлең шумақтары арқылы айтар ойын түсіндіреді. Ақын жырларын оқи отырып, әркім одан өзінің бүгіні мен өткенін, келешегі мен арманын көреді.Көреді де содан сабақ алады. Мағынаны тану «Кубмзм» стратегиясы бойынша поэмаға жан-жақты талдау жасалынады. Тақтаға жоспар ілінеді. 1. «Қаратаудың басынан көш келеді» 2. «Өзің бала болсаң да, сөзің дана, отты екен, ақ күн тусын алдыңнан, басқа айтарым жоқ екен» 3. «Дауасы жоқ жан екен, оты жанған, Лесіңдер осыған оты барларІ» Жоспар бойынша әр топ өз ойын пайымдап, тұжырымдайды. ІҮ. Пысықтау кезеңі Оқушылар бірлесе отырып шығарманың композициялық жоспарын құрады.Осы жоспарға сүйене отырып мазмұны айтылады Оқиғаның басталуы: Шапқыншылықтан күйзелген халық. Оқиғаның байланысы:Жыраудың балаға кездесуі. Оқиғаның өрбуі:Әулиеге сиынған жырау мен бала. Оқиғаның шиеленісуі:Баланың өз атын ұрандауы. Оқиғаның шарықтау шегі:Сыннан өтіп, ерлігімен танылған Райымбек. Оқиғаның шешімі:Райымбектің қолбасшылыққа қол жеткізуі. Оқушылардың шығармашылық танымдық қабілеті артады Ү. Қорытындылау кезеңі Деңгейлік тапсырмалар ІІІ деңгейдің сұрақтары. ІІ деңгейдің сұрақтары І деңгейдің сұрақтары ІІІ. Деңгей 1. «Райымбек! Райымбек!» поэмасында қандай мәселе көтерілген? 2. Жырдың басты кейіпкерлері кімдер? 3.Поэмада қай кезеңдегі оқиға суреттеледі? Қабай жырау неге күңіренеді? ІІ. Деңгей 1 Жырдағы Қабай жырау қандай адам? 3. Он сегіз жасар райымбек қандай ерлігімен танылды? 4. Үзіндідегі би кім? автор оны қандай адам ретінде суреттейді? І. Деңгей 1. Автор халық бойындағы бейқамдық, енжарлық, қамсыз-қарекетсіздік т.б жағымсыз қылықтарды қандай жолдарда суреттейді? 2. Поэма мазмұнын ашатын қандай мақал-мәтелдерді білесіңдер? 3. Жас бала неліктен қатал сынға ұшырады? Осы оқиғаның шындыққа қаншалықты қатысы бар? Райымбек батырдың ерлік істері туралы не білесіңдер? Білімділік, Шапшаңдық, белсенділік, тапқырлық қасиеттері қалыптасады. Оқушылардың танымдық, логикалық қабілеті дамиды, белсенділігі, шығармашылық қабілеті артады ҮІ. Үй тапсырмасы 1.«Хат жазу» стратегиясы бойынша авторға, поэма кейіпкерлеріне өз пікірлерін білдіріп хат жолдау 2. Поэмадан үзінді жаттау Шығармашылыққа, ізденімпаздыққа баулиды. ҮІІ. Рефлексия кезеңі Сабақ бойынша ойыңды білдір Қандай жаңа білім алдың? Алған біліміңді қолдана аласың ба? Саған қиындық тудырған түсініктер ҮІІІ. Бағалау Топ басшысы әр оқушыны бағалайды Оқушының аты-жөні Тапсырма І ІІ ІІІ ІҮ Ү | |
Просмотров: 2498 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|