Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Сабақтың тақырыбы : Мақал - мәтелдер Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік: Халқымыздың асыл қазыналарының бірі – мақал- мәтелдердің ерекшеліктерін аңғарту. 2. Дамытушылық: Оқушылардың сабақта білімі мен белсенділігін арттыру, мақал-мәтелдерді ауызекі сөйлеу тілдерінде қолдана білуде сөйлеу мәнеріне көңіл бөлу. 3. Тәрбиелік: Оқушыларды адамгершілік қасиеттерге баулу. Сабақтың көрнекілігі: кестелер, суреттер, кадаскоп, көрнекілік әдісі. Пәнаралық байланыс: орыс тілі мен әдебиеті. Сабақтың барысы: 1.Ұйымдастыру. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. 2. Жаңа сабақ түсіндіру 1. Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстыру. 2. Жаңа сөздермен таныстыру Халық даналығы –народная мудрость Көрген-білгені – все, что увидел Ереже – правила Сынайды – критикует Тәрбиелейді – воспитывает Мағына – значение (Тақтада келесі кесте) Мақал-мәтелдер Аз сөзбен көп мағына береді Халық ауыз әдебиетінің бір түрі Жақсылыққа тәрбиелейді Жамандықты сынайды Ойда тез,жеңіл сақталады Көлемі қысқа Мұғалім сөзі: Мақал-мәтелдер ұрпақтан-ұрпаққа ауыздан-ауызға тарап, біздің заманымызға жеткен. Мақал-мәтелдерде халқымыздың талап-тілегі, тұрмыс-тіршілігі, еңбегі, үміті шебер кестеленген. М: Мал баққанға бітеді деген мақалдан қазақ халқының негізгі шаруашылығы мал шаруашылығы болғанын білеміз. Мақал- мәтелдер адамды оқу-білімге, еңбек етуге, жақсы қасиеттерге тәрбиелейді. 1. Оқу – инемен құдық қазғандай 2. Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей 3. Әдепті бала – арлы бала, әдепсіз бала – сорлы бала. Сонымен қатар жаман қасиеттерді сынайды: Жаманға айтқан ақылың, далаға атқан оқпен тең. Өз елін, жерін сүюге, қорғауға насихаттайды: 1. Отан – оттан да ыстық. 2. Аққу көлін аңсайды, Адам туған жерін аңсайды. Мақал- мәтелдерде метафора, антитеза,антоним сөздер көп кездеседі: М: «Аз сөз – алтын, көп сөз – күміс» деген мақалда аз сөзді – алтынға, көп сөзді күміске балап тұр (метафора ). Келесі мақал-мәтелдерден антоним сөздерді табыңдар : 1. Ер ел үшін туады, Ел үшін өледі. 2. Дос сыртынан мақтар, Дұшпан көзіңе мақтар. Антонимдер кездесетін мақал-мәтелдерді естеріңе түсіріңдер: Сандықшадағы қиықшамен 2-ге бөлінген, мақал-мәтелдердің жалғасын табу . 1. Отансыз адам ормансыз бұлбұл 2. Денсаулық зор байлық 3. Кітап алтын қазына 4. Туған жер алтын бесік 5. Өмір үлкен мектеп 6. Мектеп – кеме білім – теңіз 7. Татулық табылмас бақыт Келесі мақал-мәтелдерді қазақ тіліне аударыңдар: 1.Любовь к Родине зарождается у семейного очага. 2. Родины тепло – огня жарче. 3.Родная земля – золотая колыбель. «Шын» немесе «Жалған» ойыны. Дұрыс және бұрыс сұрақтар қою арқылы оқушылардың сабақтағы білімдерін тексеру,өз ойларын дәлелдеу: Кадаскопта көрсетілген сөйлемдер: 1. Мақал-мәтелдер – халық ауыз әдебиетінің бір түрі 2. Мақал-мәтелдер адамды жамандыққа тәрбиелейді 3. Мақал-мәтелдер ойда тез және жеңіл сақталады 4. Мақал-мәтелдердің көлемі өте үлкен 5. Мына мақал Отан туралы : Досы көпті жау алмайды, Ақылы көпті дау алмайды. 6. Мақал-мәтелдер жамандықты сынайды. 7. Мақал-мәтелдер аз сөзбен көп мағына береді «Концептуалдық кесте» толтыру. Мақал-мәтелдер Тақырыптары 1. Денсаулық-зор байлық . . . 2. . . . Өнер - білім 3. Досы көпті жау алмайды . . . 4. . . . Еңбек 5. Ырыс алды – ынтымақ . . . Көп нүктенің орнына не мақал, не тақырыбын жазады. Сабақты қорытындылау: Мақал-мәтелдер туралы түсінгендеріңді айтыңдар Үйге тапсырма :21-22 б. мазмұндау, жаңа сөздерді жаттау :туған жер, Отан туралы өздерің мақалдар шығарып келіңдер. Бағалау. | |
Просмотров: 1387 | Комментарии: 3 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|