Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
Тақырыбы: Ана тілі Тема: Сабақтың тақырыбы: Ашық сабақ. Қазақ тілі - көне тіл. Вид урока: Сабақ мақсаты: Оқушыларға өткен тақырыптардан түйген білімдерінің нәтижесін бағалау. Цели урока:қайталау, өздік сабағын жүргізу Білімділік: барлық тақырыптарды қамти отырып, Обучающая: оқушылардың білімдерін нығайту. Дамытушылық: жадына түйген білімдерін толық жеткізе білуге дамыту. Тәрбиелік: адамгершілік, жауапкершілікке, инабаттылыққа, мейірімділікке, Развивающая: тіл құдіретін бағалай , талпындыра тәрбиелеу. Воспитательная: мінездерін қалыптастырып тәрбиелеу Сабақтың әдісі: сұрақ – жауап, үлестірме парақшалармен жұмыс, жеке, топпен жұмыс, жазбаша, ауызша жұмыс. Пәнаралық байланыс: әдебиет, математика Көрнекі құралдар: үлестірме парақшалар, мәтіндер. Наглядные пособия,оборудование,раздаточный материал: Өтетін орны:қазақ тілі кабинеті. Сабақ барысы-Ход урока 1.Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу 1) Организационная часть Оқушыларды тізімдеу,сабаққа дайындық 2.Өткен тақырыпты қайталау және тексеру. Опрос и проверка пройденного материала 1) күн тәртібіңді күделікті құрасыңдар ма? 2) Күн тәртібін ұстанған өздеріңе ұнай ма? 3)Бүгін қандай күн, ауа рай қандай? 3. Жаңа тақырыпты зерделеу ІІ. Қазақстан Республиксындағы тіл туралы заңы – ҚР 1997 жылғы 11 шілдедегі № 151 Заңы 2. Тіл туралы нақыл сөздерді оқып мазмұнын айтып беріңдер. Көрнекті ақын – жазушылардың тіл туралы айтқан нақыл сөздері: Көзіңді аш, оян қазақ, көтер басты, Өткізбей қараңғыда бекер жасты. Жер кетті, дін нашар боп, хал қараң боп, Қазағым енді жату жарамас – ты. М.Дулатов. «Ана тілі – қанның, қиналған жанның, толғантқан көңілдің, лүпілдеген жүректің сығындысы, онда дәм де, мән де болуы керек.» С.Торайғыров. ІІІ. 1. Өлеңдерді мәнерлеп оқып, мазмұнын айтып беріңдер 2. Өлеңдерді оқып сұрақтар құрастырыңдар. Тіл туралы мақал – мәтелдер 1. Ана тілі –асыл мұра. 2.Төл тілің – күре тамырың. 3.Тіл – халықтың жаны. 4.Ана тілім байлығым. 5.Тілді қорғау – ұлтты қорғау. 6. Тіл – жұтамас байлық, жойылмас қазына. ОҚЫЛЫМ 1-тапсырма. Мәтінді аударып, мазмұнда. Қазақ тілі – мемлекеттік тіл. Қазақ тілі түркі тектес тілдерге, соның ішінде қыпшақ тобындағы тілге жатады. Түрік тілінде сөйлейтін халықтар: қазақ, қырғыз, өзбек, ұйғыр, қарақалпақ, татар, башқұрт, қарашай, балқар, әзірбайжан, түрікмен, чуваш, саха, тува, хакас, алтай, құмық, гагауз, т.б. Жер шарының бірсыпыра жерінде көптеген қазақтар тұрады, Басқа шетелдерде тұратын қазақтар да өз тілін ана тілім деп есептейді. Қазақ халқы ұлт болып қалыптасқаннан бері қазақ тілі өмір сүріп келеді. Руникалық жазбалардан кейін қазақ тілінде араб, латын, орыс графикасы бірінен соң бірі қолданылады, Қазақстан республикасының Конституциясында «Қазақ тілі – Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі» деп жазылған. Қазақстан Республикасының Тіл туралы алғашқы заңы 1989 жылы 22 қыркүйекте қабылданды. Біздің елімізде тұратын барлық ұлт өкілдері қазақ тілін оқып үйренуде. Қазақ тілін үйреніп жүрген шетел азаматтары да аз емес. Мәтін бойынша тапсырма: 1. Мәтінді оқып оған жоспар жаса. 2. Сұрақтар қой 3. Конспект жаз. 1-тапсырма. СӨЙЛЕСІМ 2– тапсырма. Диалогты толықтыра отырып өзара сөйлесіңдер. – Қандай жағдайларда сен қазақша сөйлейсің ? - Сенің таныстарыңның арасында кім қашақша еркін сөйлейді ? - Қазақ тілдін жетік білу үшін қалай оқу керек ? -Қазақ тілін сен өз бетіңмен меңгере аласың ба ? -Қазақ тілін не үшін білу керек ? -Сенің ата–анаң қазақша сөйлейді ме ? -Сен үйде қай тілде сөйлейсің ? -Сенің інің \ сіңілің\ бар ма ? -Қазір қазақ тілін білу үшін не қажет? ЖАЗЫЛЫМ 3 – тапсырма. Сөйлемдерді қазақ тіліне аударыңыз. Я говорю по-немецки. Я понимаю казахские песни. Эти слова написаны на казахском языке. Я пишу, говорю и понимаю по-казахски. 4 – тапсырма. Берілген сөздерді оқып, орыс тіліне аударыңыз. Қазақ, тіл, ұлт, тіл, мемлекеттік, тіл, мәртебе, заң, бағдарлама, қабылдады. оқыту, орталық, басқарма, оқу, меңгеру, үштұғырлы, ана тілі, неміс тілі, рух, халық, сөйлеу, жазу, айту, аудару, мазмұндау, үйрену, басқа/өзге, туралы, адам, әр, үшін, қымбат, бағалы, тыңдау, қажет, өкілдер,білу, аздап, жақсы, қажеттілік, қазақша, түсінемін, сөздікпен. 5 – тапсырма. Төмендегі етістіктерге «алу» көмекші етістігін қосып жіктеңіз. Мысалы: жазу - жаза аламын. Етістіктер: сөйлеу, жазу, айту, аудару, мазмұндау, үйрену, тыңдау, түсіну. 6– тапсырма. Сөз тіркестерін аударыңыз. Қазақ тілі; ұлт тілі; халықтың тілі;мемлекеттік тіл;ағылшын тілі;тіл туралы; халық рухы; ұлт өкілдері; тілді білу;тілдің қажеттілігі;қазақша сөйлеймін;қазақша түсінемін;сөздікпен аударамын;орталықтан/оқытушымнан үйрендім. 7 – тапсырма. Сөйлемдерді қазақ тіліне аударыңыз. Мой родной язык – казахский язык. Мой родной язык – руский язык. У каждого народа есть родной язык. Казахский язык – государственный язык РК. Я изучаю казахский язык 4 года. Я умею говорить, читать, писать. Закон о языках был принят в 1991 году. В управлении ведутся уроки казахского языка. Государственный язык – требование времени. Мой друг Василий свободно говорит на казахском языке. 8– тапсырма. Торкөздерді толтырыңыз. 4. Нығайту Закрепление 1. Тіл туралы нақыл сөздерде қалай деген ? 2. Ана тілі –асыл мұра. Осы мақалды қалай түсінесің ? 3. Ана тілім байлығым деп қай тілді айтады ? 5. Үй тапсырмасы барлық өткен тақырыптарды қайталап, мақалдарды жаттау. Домашнее задание 1.Тіл туралы мақал – мәтелдерді жаттау 2. Тіл туралы өлеңді жаттау. Оқытушы:Санияз Н. Препадователь: | |
Просмотров: 2120 | Комментарии: 2 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|