Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Казахский язык и литература

Дала жұлдызы - Абай.
Солтүстік облысы
Тайынша ауданы
Большой Изюм орта мектебі
Мулдашева Гүлнар Бопанқызы, қазақ тілі мен қазақ әдебиеті пәнінің мұғалімі

Тақырып: Дала жұлдызы - Абай.
Қазақ әдебиеті, 9 сынып
Мақсаты:
1.Білімділік:Қазақтың ұлы ақыны Абай (Ибраһим) Құнанбайұлының өмірі мен шығармашылығын білу.
2.Дамытушылық:Абайдың өскен ортасы туралы айта алу.Оның шығармашылығы туралы айта алу, мәнерлеп оқу, жатқа айту, Оқушылардың өлеңді машығын, сөйлеу мәдениетін жетілдіру.
3.Тәрбиелік: Оқушыларға Абайдың ұлылығын, оның поэзиясын тереңдігін сезіңдіру, туған елін, Отанның сүю, құрметтеу сезімдеріне ісер ету. Оқушыларға адамгершілік, эстетикалық тәрбие беру
Сабақтың әдістері: Топтастыру, баяндау, сұрақ-жауап, мәнерлеп оқу, пікір айту, жүйелеу, салыстыру. Венн диаграммасы, талдау.
Пәнаралық байланыс: Музыка, тарих.қазақ тілі
Көрнекіліктер: Абай портреті, Абай өмірі мен шығармашылығына арналған слайдтар, тест сұрақтары
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі:
1) Сәлемдесу
2) Оқушыларды түгендеу
3) Сабаққа даярлығын тексеру
4) Сабақтың тақырыбын айту
5) топпен жұмыс: Синквей әдісі бойынша оқушылар 4 топқа бөлінеді (аты, ұраны, белгі)
1 топ: Достық. 2 топ: Үміт. 3 топ Әлем. 4 топ Жұлдыз.
(әр топ 4 оқушыдан құралған)
ІІ. Мотивациялық – бағдарлау кезеңі
Аффирмациялармен жұмыс жасау
Біз бүгін сабақты жақсы көніл күймен бастасақ сабағымыз жақсы өтуге тиіс. Тақтаға назар аударайық Баяу музыка қойылады (Слайд 3 - 14)

Позитивтік кезең
(Оқушылар дауыстап сөйлемдерді айтады)
Мен өзіммен достасқан әлемде өмір сүремін!
- Менің айналамда сүйкімді адамдар өмір сүреді, олар маған әрқашан көмектеседі!
- Мен өз күшіме сенемін.
- Мен бұл өмірдің ең тамаша кереметтеріне лайықпын және оны қуанышпен қарсы аламын!
- Мен не қалаймын, соның барлығына қол жеткіземін!
- Мен өзімнің ғажайыптарымды осы қазір жасаймын!
- Өмірдің барлық жақсылықтары мен үшін!
- Мен күннен күнге күшті болып келемін!
- Менің оқуым күннен күнге жақсарып келеді!
- Менің барлық армандарым орындалады!
- Мен бәрін дұрыс жасайтыныма сенімдімін!
- Мені бәрі жақсы көреді!
- Осындай жүрекке жылы тиер жұмсақ сөздермен өз - өзімізге деген сүйіспеншілігіміз бен сенімімізді арттыра отырып сабағымызды бастайық.
ІІ. Негізгі бөлім.
Мұғалімнің кіріспе сөзі және сабақтың эпиграфы:
«Асыл сөзді іздесең,
Абайды оқы, ерінбе
Адалдықты көздесең
Жаттап тоқы көңілге!» -деп Сұлтанмахмұт Торайғыров айтқандай, Абайдың әр сөзін терең бойға сіңіріп, үңіле отырып, сезіну, тек әдебиет айдынында жүргендердің ғана емес, сонымен қатар нұрын, сырын көре білер, көкірегі ояу әрбір азаматтың парызы.
Ендеше балалар, біз осы уақытқа дейін өткен шығармаларды ғана емес, көрген – білгендерімізді ойға түйіп, еске түсіріп, бүгінгі сабағымызда ізденушілік, қорытындылау сабақ ретінде.
1 слайд. Абайдың портреті
2 слайд
- Балалар, сабағымыздың эпиграфына назар аударыңыздар:
Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз, қазақ халқын танытамыз.
Абай әрқашан біздің ұлттық ұранымыз болуы тиіс
Н.Назарбаев
- Балалар, Абайды біз кім деп танимыз?

Абай өмірінен мәлімет.

ІІІ. «Топтастыру» стратегиясы.
Әр топ «Абайды біз кім деп танимыз?» топтастыру стратегиясы бойынша жұмыс жасаймыз.
Абайдың өмірбаяны
Абай жазушы философ
Абай аудармашы
Абай сазгер
Абай шебер аудармашы
Абай ақын

18 слайд Абайдың өмірбаяны
19 слайд: Абай жазушы философ
20 слайд: Абай сазгер
21 слайд: бейнеролик Абайдың «Көзімнің қарасы»әнің тыңдату
22 слайд: Абай шебер аудармашы
ІV.Викториналық сұрақтар
1. Абай Құнанбаұлы-..................
2. Қай жерде дүниеге келген...............,
3. Ол қай жылы туылған..................
4. Алғаш хат таныған.......................
5. Абай оқыған медресе....................
6. Абайдың шын аты....
7. Абайдың арғы атасы....................
8. Өз әкесі...
9. Абайдың шешесі............... әжесі.................
10. Абайдың әкесі Абайды.........................
11. Абай оқыған шығыс ақындары.......................
12 Абай дос болған орыс демократ ғалымдары.........................
13. Абай шығармаларын оқыған философтар.........................
14 Абай шығармаларын оқыған орыс жазушылары мен ақындары..........
15. Абайдың ақын екенін танытқан алғашқы көркем өлеңі..................
16. Ол қай жылы жазылған..................
17. Абай оқыған орысша журнал.................
18 Абай рухани байлық алған үш саласы.....................
19. Қай жылы дүниеден озды?...............
-Балалар Абайды тағы кім деп танимыз?
24 слайд: Абай ақын (Балалардың жауаптары)
V. «Кім көп біледі?»
- Абай өлеңдерінің аттарын атап беріңіздер (тапсырма ауызша орындалады)
- Балалар, Абайдың әр өлеңі бізді жақсы болуға тәрбиелейді
VІ. 25 слайд «Кім тапқыр?»
- Әр топқа конверт беріледі оның ішінде әр түрлі орындайтын тапсырмалар бар.
Топқа 5 минут уақыт беріледі
(Топтар жұмыс жасап жатқанда Абайдың бір әнін баяу қосып қою)
1 Топ - ЖЕЛСІЗ ТҮНДЕ ЖАРЫҚ АЙ ӨЛЕҢДІ ТАЛДАУ

2 Топ - АБАЙДЫҢ ӨЛЕҢІҢ ЖАТҚА АЙТУ

3 Топ - САТЫЛАЙ КЕШЕНДІ ТАЛДАУ «ОН ЖЕТІНШІ СӨЗ»

4 Топ - АБАЙ ҚҰНАНБАЙҰЛЫ ТУРАЛЫ БЕС ЖОЛ ӨЛЕҢ ҚҰРАСТЫРУ

VІІ. 26 слайдтың тақырыбы «Жалғасын тап»
- Сабақтың келесі кезіңде «Поэзия сәтіне» кезек береміз
Интерактивті тақтада өлең жолдарынан үзінді берілді, әр топтан бір оқушы ақынның ұнаған өленнің жалғасын табады.
Күтемін сізден қайта хат,
Қуандырып, дертім жаз.....
***
Ақ киімді, денелі, ақ сақалды
Соқыр мылқау танымас тірі жанды.....
***
Өлеңге әркімнің - ақ бар таласы,
Сонда да солардың бар таңдамасы....
***
Ақындық жүріп, анық бас,
Еңбегін кетпес далаға....
***
Интерактивтік тақта арқылы өлеңдердің жалғасын табу.
Ол болмаса, шыныңды айт, кінә өзімде, өзіме аз ; үсті басы, ақ қырау, түсі суық,
басқан жері сықырлап келіп қалды; іші – алтын, сырты – күміс сөз жақсысын, қазақтың келістірер қай баласы; өлең сөздің патшасы, сөз – сарасы; ұстаздық қылған жалықпас
үйретуден балаға
VІІІ. 27 слайд «Мен - саған, сен - маған» Топтастыру стратегиясын қолдану .
Абайдың нақыл сөздерді оқушыларға тізбектетіп оқыту
ІХ. 28 слайд Кластер құрып әңгіме жазу
(интерактивті тақтада Абай туралы және өлеңің тақыраптар туралы сызбасы көрсетіледі)
Х. 29 слайд Сергіту сәт «Кім жылдам?» тақырып бойынша сөздерді табу
- Ойымызды жылдам және нақты жеткізуге тырысайық осы тапсырмаға 40 секунд беріледі
Р Қ Ы С Ж Р Ы
У Ы Х З П Е В
С С Г Е О Б Т
С О К Р А Т Е
К Д Ұ Е Р Ө К
И Б Р А Һ И М
Й Ө Л Е Ң И М
В Е С Т Н И К
ХІ. 30 слайд Тест сұрақтары
Бұл тапсырма барасында оқушылар білімдерін бекітеді, толықтырады, бір – бірінің білімдерін тексереді.
Тапсырмаға 2 минут уақыт беріледі.
1.Абай шығармаларын оқыған философтар
А) Платон, Сократ, Аристотель в) Пушкин, Лермонтов, Крылов д) Низами, Сағди, Хафиз, Фзули
2. Абайдың шешесі
а) Айгерим в) Ұлжан д) Зере
3. Абай қай жылы туды?
а)1855, в) 1963,д) 1845;
4. Қай жерде туды?
а) Семей в) Алматы д) Торғай
5. Әкесінің аты кім?
а) Ырғызбай в) Өскенбай д) Құнанбай;
6. Абайдың орыс достары кімдер?
а) Чернышевский Лермонтов в) Толстой, Добролюбов д) Михаэлис, Долгополов
ХІІ. 31 слайд «Музыкалық композиция»
Парасатты болып туған
Шыңғыстаудың Абайы
Ән мен жырын мұра қылған
Сарыарқақаның Абайы.
Нақылымен сана құйған
Қазағымның Абайы
Ақылмен дана болған
Бүкіл әлем Абайы
ХІІІ. Қорытынды
- Балалар сызба бойынша сабақты қорытынды жасаңдар
(оқушыларға бәріне бір парақтан таратылып беріледі. Кестесін толтыру)
Білемін Білдім Білгім келеді
Ал енді әр топтан оқушылар дауыстап жауап береді
- Балалар тақтаға назар аударыңдар. Біз осы жоспар боыйнша жұмыс істедік. Барлық тапсырмаларды орындап шықтық. Сондықтан сабақтың мақсатына жеттік деп ойлаймын.
- Ал енді бір – бірлеріңді бағалайсыңдар
- ХІV Слайд Топтың бағасы.(оқушылардың фотолар)
- Балалар, өте жақсы бүгінгі сабақта қандай топ аса белсенділік көрсетті, ойлаңдар содан кейін, бағалар койыңдар.
( Әр топ бір біріне баға қояды)
Қорытынды баға. Балаларды мадақтап, бағасын айту.
ХV. Слайд. Үйге Абай туралы эссе жазу
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: Alma777 (2016-02-18) | Автор: Мулдашева Гүлнар Бопанқызы
Просмотров: 160 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2016-12-05, 11:31 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1473]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [769]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1134]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3903]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [352]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1477]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [6]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru