Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Начальная школа

Табиғаттағы су айналымы
Табиғаттағы су айналымы
4 сынып
Бисенова Роза Бөлек қызы
Петропавл орта мектебі
Актөбе қаласы
Мақсаты :
Оқушыларға табиғаттағы судың айналымы туралы кеңінен мағлұматтар беру ;
Дамытушылық : оқушылардың есте сақтау, салыстыру, белсенділігін арттыру , ойлау қабілетін дамыту .
Тәрбиелілігі: оқушыларды табиғаттағы аялауға тәрбиелеу.
Көрнекілігі: слайд фильм, пайдалы қазбалар, электронды оқулықтар су,көмір,темір,жез,алюминий,т.б.
Техникалық құралдар :интерактивті тақта , компьютер.
Сабақтың әдісі :сұрақ ,жауап, сарамандық әдісі ,картамен жұмыс,кесте сызбалары,ой жинақтау, «Топтастыру» стратегиясы.
Сабақтың типі: жаңа сабақтымаңгеру.
Сабақтың түрі:кіріктіру сабағы.
Барысы.Ұйымдастыру.
а)Үй тапсырмасын сұрау.
б)Сабаққа назарын аударту.
-Балалар,бүгін біз дүниетану сабағында қазіргі жаңа технологияның бір түрі интерактивті тақтаны пайдалана отырып, сабағымызды өткіземіз.
І топ-Ойшылдар
ІІ топ-Алғырлар
ІІІ топ тапқырлар
Топпен Жұмыс.Әр топ басшысы сұрақ алып ;сол бойынша жауап береді.
1-сұрақ :
1.Кенді пайдалы қазбалар деп нені айтады?
2.Қандай түрлерін білесің?
2-сұрақ:
1.Жанғыш пайдалы қазбаларға нелер жатады?
2.Көмір түрлері.
3-сұрақ:
1.Кенге жатпайтын пайдалы қазбалар.
2.Кенге жатпайтын пайдалы қазбалардың пайдасы.
Интерактивті тақтамен жұмыс.
1. І.Топтастырустратегиясы жұмыс.
Әр топтан оқушылар интерактивті тақтаға пайдалы қазбалар деген сөздің маңайына пайдалы қазбаларға нелер жатады,соны топтастырады.
ІІ. Қолдануына қарай пайдалы қазбалар қандай топтарға бөлінеді?
Сызбаны толтырыды.
Сарамандық жұмыс.
Үстел үстінде болат ,шойын,алюминий,қорғасын,қалайы,никіль,күміс,т.б.металдарданжасалған бұйымдар қойылды. Оқушылар олардың әрқайсысына магнит жақындатып байқайды,кейбірі тартылады,кейбірі тартылмайды.
Оқушылар мынадайқорытынды жасады.Болат пен шойыннан жасалған бұйымшалар магнитке тартылады,яғни олар қара металдар, ал алюминий,қорғасын қалайы,күміс металдардан жасалған бұйымдар-қасықтар,сақина,қорғасынқұйылған асықтар магнитке тартылмайды,яғни олар түсті металдар.
Интерактив тақтаны пайдаланып пайдалы қазбаларды көрсете қорытындылау.
1.Пайдалы қазбалар карта
2.Пайдалы қазбалар
3.Пайдалы қазбаларды өндіру.
4.Мұнай өндіру.
5.Мұнайдан шығатын заттар
Сергіту сәті:Біз де. Ойыны
-Балалар ойынның шартын сіздер білесіңдер.
Әңгіме барысында адамға тән әрекет туралы айтылса ,ойыншылар Біз де-деп қосылып отырасыңдар.Егер жануарларға тән әрекет болса,үндемейсіңдер.
Мысалы.Мен жазда ауыл бардым. Біз де
Итім мені танып үрді.
Су. Табиғаттағы су айналымы.
Су деген тіршіліктің қаныемес пе,
Су деген табиғаттың жаны емес пе,
Су жоқ жерде өмір жоқ,ол ақиқат
Күміс су қара жердің сәні емес пе.
Мәтіннің мазмұнын ашып түсін.Судың физикалық қасиеттерін сипаттаңдар.Су үш түрлі күйінде кездеседі;мұз,су және бу.
Су-тіршілік көзі.
Су-табиғат айнасы.
Су-ғажайып зат.Сусыз тіршілік ететін ағза кездеспейді.Халқымыз ежелден-ақ суды қастерлеп табиғаттың көркін ажарландырып, жер бетін саялы баққа айналдыратын байлық көзі деп суды бағалай білген.
Тіршілік құбылыстарының бәрі судың қатысуымен жүреді.Адам ағзасы 50-90 пайызға дейін судан тұрады.Салмағы 70кг адамның денесінде 50кг су бар.Оның мөлшері 17 кг кемісе адам өледі.Адам су ішпей бір апта ғана өмір сүре алады.Сол секілді Жануарлар да, өсімдіктер де сусыз өмір сүре алмайды.Мысалы бір теректің өзі бір жазда 2000 литрге жуық судыбуға айналдырады. Өсімдіктер суды тамыры арқылы сіңіріп жапырағы арқылы буландырады.
Глобусты пайдалану.
Табиғаттағы ең көп таралған зат-су.Жербетінің екіден үш бөлігін су қабаты алып жатыр.Қалған бір де үш бөлігі құрлық.Картаны пайдалана түсіндіремін.
Мұхит, теңіз, өзен, көлдер көрсетемін.
Судың тағы біркереметі ол жер бетінде үнемі тынымсыз айналыста жүретіндігі. Күн сәулесі қызуынан мұхит, теңіз, өзен, көл суы буланып, ауа қабатына барады. Топырақтан, өсімдіктерден, жануарлардан да су бу күйінде бөлініп, ауа қабатыны көтеріледі.
«Табиғаттағы су айналымы» сызба нұсқалы сурет арқылы түсіндіремін.
Бұл арада ауа, су және құрлық қабаты арасында су айналымы үздіксіз жүретініне , оның ағзалар тіршілігі маңызы зор екеніне оқушылардың назарын аудару. Көзге көрінбейтін су буы ауаның салқын қабатына көтерілгенде қоюланып, бұлт түзеді.
Бұлт ауаның ағысымен қозғалысқа түседі.Ол жауын-шашынға айналып жерге қайтып оралады.
Бұлттардың пайда болуы , түрлері және әр түрінің ерекшеліктері жөнінде оқушылардың білімі еске түсіріледі.
Кестені пайдалана еске түсеру.
1.Шарпы бұлт.
2...........................
Бірақ ұзақ тұрақтамайды. Күн қыздырғанда қайтадан ауаға ұшып шығады. Жауын-шашынның бір бөлігі топыраққа сіңеді. Онда өсімдік қорегіне айналып , құрлықты жасыл жамылғысына орайды Жаңбардан соң жайқалып шөптер, бұйраланып бұталар, бой түзеп ағаштар өседі.
Топырақ қабатына өткен су сүзіліп тазарады. Онша терең сіңбеген су бастау-бұлақ түрінде жер бетіне шығады, бұлақтар қосылып өзендерге құяды. Терең қабаттарға жиналған жер асты суын құдық қазу арқылы пайдаланады.
Интерактивті тақтаны пайдалану.
Электрондық оқулық.
Мәтінді әр топқа оқыту.
Сұрақ жауап алу.
1.Судың физикалық қасиеттерінің ерекшелігі.
2.Су неліктен буланады ?
3.Ауада су буы қандай өзгерістерге ұшырайды?Қорытынды?
а)Мақал-мәтелдер.
ә)Су туралы нақыл сөздер мен мақалдарды дәптерге жазу.
Су-тіршілік көзі.
Сулы жер-нұрлы жер.
Су-табиғаттың айнасы.
Су біткен жерде, өмір бітеді.Судың да сұрауы бар.
Болсан-таза бұлақтай бол.
Сөз атасы-құлақ, су атасы-бұлақ.
Топ бойынша гүлдерді санау, бағалау.
Үйге:мәтінді оқу, су туралы нақыл, наным түсініктерді жазып келу.
Категория: Начальная школа | Добавил: zhania-1978 (2015-01-30) | Автор: Бисенова Роза
Просмотров: 332 | Теги: Табиғаттағы су айналымы | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 5:09 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1474]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [217]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [770]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1139]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [578]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3905]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [353]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1491]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [517]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [8]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru