Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Начальная школа

Құрмалас сөйлем
Қазақ тілі
Сабақтын тақырыбы: Құрмалас сөйлем.
Мақсаттары:
1. Білімділік мақсаты: құрмалас сөйлеммен таныстыру жай сөйлем мен құрмалас сөйлемді бір-бірінен ажырата білуге үйрету .
2. Дамытушылық мақсаты: Танымдық тапсырмалар, сұрақтар арқылы оқушылардың дүние танымын,шығармашылық қабілетін дамыту сөздік қорын молайту.
3. Тәрбиелік мақсаты: Тапсырманы өздігінен орындай білуге ұқыптылыққа тәрбиелеу. Таза, әдемі жазуға, әсемділікке баулу.
Сабақтын әдіс-тәсілдері: Баяндау, түсіндіру, сұрақ-жауап
Сабақтың түрі: Дәстүрлі сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: Интерагтивті тақта.
Сабақты барысы: Ұйымдастыру кезеңі
а) Оқушыларды сабаққа дайындау, зейіндерін сабаққа аудару
ә) Психологиялық дайындық
Мынау менің жүрегім,
Бәрі осыдан басталған.
Мынау басым ақылды,
Бәрі осыдан басталған.
Мынау менің оң қолым,
Мынау менің сол қолым,
Барлық істі басқарған!
Біз көңілді баламыз
Сәлемдесіп аламыз
Бүгінгі қазақ тілінде:
Мақсатымыз-білім алу .
Міндетіміз-еңбектену
Көркем жазып әдеттену
Өткен сабақты пысықтау:
1) «Жалғасын тап» ойыны. (Берілген сөйлемнің жалғасын тап)
1) Ол бүгін ерте келіп,............ .
2) Лезде аспанды бұлт торлап,.......... .
3) Жаз ыстық болса,.......... .
2)


3)Құрмалас сөйлем туралы толығырақ білу үшін Асан мен Диляраны тындайық
Диляра:
-Қазақтың аса көрнекті жазушысы Ы.Алтынсаринің әңгімелерінде құрмалас сөйлемдер өте көп қолданылған. Оның «Надандық» атты әңгімесінің мәтінінде үш қана жай сөйлем кездеседі. Қалғандары құрмалас сөйлемдер.
Асан:
- Бұдан қандай қортынды шығаруға болады?
Диляра:
- Күрделі ойды білдіру үшін көбіне құрмалас сөйлемдер қолданылады екен.Жай сөйлем қаншажайылма болғанымен күрделі ойды жеткізе айтып, ұғымды етіп беруге жарай бермейді. Содықтан ауызекі сөйлеуде де,көркем әдебиетте де құрмалас сөйлем көп қолданылады.
- Асан:
- Құрмалас сөйлемде қандай тыныс белгісі қойылады?
Диляра:
- Құрмалас сөйлем құрамындағы жай сөйлемдердің арасына жазуда көбінесе үтір қойылады.

Қазанның отыз бірі
Сынып жұмысы
Құрмалас сөйлем

Жаңа сабақ
1) Сөйлемдерді тиісті тыныс белгілерін қойып көшіріп жаз.
Біздің сынып тәртіпті шәкірттері білімді болса ұстаз қуанады туған жерге туың тік туған жердей жер болмас туған елдей ел болмас мен өз елімді сүйемін бірлік болмай тірлік болмайды.
2) Сөйлемдердің қайсысы жай сөйлем,қайсысы құрмалас сөйлем екенің айт.
3) Жазған кезде құрмалас сөйлемнің құрамындағы жай сөйлемдердің арасына қандай тыныс белгісін қойдың?
Дәптермен жұмыс.
20-жаттығу.
Жай сөйлемдерді құрмалас сөйлемдерге айналдырып жаз.
1. Қыс түсті. Өзен суы қатты.2. Қарлыға аялдамаға келді.Меруерт күтіп тұр екен.3. Күн батты. Аспанда жұлдыздар шықты.
Сергіту сәті:
Біз жазамыз, жазамыз,
Саусағымыз талғанша.
Біз жазамыз ,жазамыз,
Бестік баға алғанша.
Берліген жұмбақты жалғастыр.
1) Дыбыс естісе қашады, Жердің бетін сүреді.
.....................................



2) Гүрілдеп жүреді, Естіледі сөзі.
..............................


3) Көрінбейді өзі, Жылыда су болып жатады.
................................


4) Қыста шыны болып қатады, Қырқаны бір –ақ асады.
....................................


Оқулықпен жұмыс:
21-жаттығу
1) Сөйлемдерді көшіріп жаз.
2) Кестені пайдаланып ойынды дәлелде

Бұл құрмалас сөйлем , ол екі немесе оданда көп
өйткені жай сөйлемнен құралған.

оның құрамындағы жай
сөйлемдер мағыналық жағынан
байланысып,үтірмен ажыратылған.

Білімді бекіту.
Шығармашылық тапсырма:
1) Берілген сызба бойынша сөйлеп құрап жаз.Оның жай құрмалас сөйлем екенің айт.
1.| ‗‗‗‗‗‗‗‗‗ .
2. | ‗‗‗‗‗‗‗‗‗ , | ‗‗‗‗‗‗‗‗ .
3. | ‗‗‗‗‗‗‗‗ ,| ‗‗‗‗‗‗‗ .
2) Сурет қарап әңгіме құра.

3)Мақалдарды жалғастыр.
1.Жері байдың-........ .

2. Оқу білім бұлағы,
.............................. .

3. Көп түкірсе, .......... .

Үйге тапсырма
23-жаттығу. Құрмалас сөйлемнің құрамындағы жай сөйлемдердің арасына тиісті тыныс белгісін қойып,мәтінді көшіріп жаз.
Бағалау.
Қорытынды.
Категория: Начальная школа | Добавил: Мака (2015-02-08) E
Просмотров: 835 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 1:08 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1474]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [217]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [770]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1139]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [578]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3905]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [353]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1491]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [517]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [8]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru