Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Новые технологии в обучении

Қоғамдық гуманитарлық бағыттағы пәндері бойынша жаңа технологияларды қолданудың маңызы
Елбасы Н.Назарбаев 2012 жылғы 27 қаңтардағы «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша бес жылдық ұлттық жоспарды қабылдау жөнінде нақты міндет қойды. Аталған міндет Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіруі процесінде де маңызды болып табылады. Еліміз үшін маңызды болып табылатын аталған стратегиялық міндетті шешу жағдайында тұлғаның ең басты функциялық сапалары белсенділік, шығармашыл тұрғыда ойлауға және шешім қабылдай алуға, кәсіби жолын таңдай алуға қабілеттілік, өмір бойы білім алуға дайын тұруы болып табылады. Бұл функционалдық дағдылар мектеп қабырғасында қалыптасады. Функционалдық сауаттылықты дамытудың жалпы бағдары Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында анық көрсетілген. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның физикалық құбылмалы әлемде әлеу¬меттік бейімделуін қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттіліктерін қанағаттандыру болып табылады. Қазіргі әлемде жай ғана жаппай сауаттылық жеткіліксіз болып қалғалы қашан. Сондай-ақ балаларымыздың жалпы барлық жеткіншек ұрпақтың функционалдық сауаттылығына да зор көңіл бөлу қажет. Қазіргі даму кезеңі білім беру жүйесінің алдында оқыту үдерісіне жаңа формациядағы білім беру қажеттілігі туындап отыр. Қазіргі білім бері жүйесінің мақсаты- бәсекеге қабілетті оқушы дайындау. Мектепте әрбір ұстаздың шығармашылығындағы ерекще тұс- оның сабақты түрлендіріп, оқушының қажеттілігін басшылықта ұстау. Негізгі және пәндік құзыреттіліктің білім берудің нәтижесі ретінде нақты, өлшемді, қолжетімді, шынайы және уақыты анықталған болуы қажет. Қоғамдық гумантарлық бағыттағы пәндерді оқытуда сын тұрғысына ойлау модулін қолдана отырып, оқушының функционалдық сауаттылығын артуына жол ашамыз Оқушылардың функциялық сауаттылығын дамытуға мыныандай факторлар әсер етеді:
-Білім беру мазмұны
Оқыту нысаны мен әдісі
Оқушының оқудағы жетістігін диагностикалау
Қосымша білім беру бағдарламасы
Достыққалыптағы білім беру ортасының болуы
Ата-ананың оқыту мен тәрбиелеу процесіндегі ролі
Пәндік білімдеріне,ептіліктеріне және дағдыларына сүйене отырып, оқу пәндері арқылы функционалдық сауаттылықты дамыту үдерісі ойлау дағдыларын қалыптастыру негізінде жүзеге асады. Ойлау дағдыларын қалыптастыру және дамыту құралдарына тапсырма түрінде берліген пәндік БЕД жатады.Ойлау дағдыларының өзі ,,білім,ептілік дағдылары құзыреттілікке көшуінің құралы ретінде қызмет атқарады.
Қоғамдық гуманитарлық бағыттағы пәндерде ойын элементтерін кеңінен қолдану жас ерекшеліктеріне сай жүргізіледі. Ойын түрлері сабақ тақырыбының мазмұнын ашып, қажетті іскерлікпен дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Тарих сабақтарында ойын элементтерін пайдалана отырып, оқушылардың өз бетінше білім деңгейін жетік және тез қабылдауға үйрету, ой-өрісін дамыту,тарихи оқиғаларды есте сақтауға,жадыны дамытуға болдады. Ойындар барысында оқушылардың білімі шыңдалып, пәнге деген қызығушылығы арта түседі.
Сонымен қатар СТО технологиясы да қоғамдық гуманитарлық бағыттағы пәндер үшін өте ұтымды. Тарихты оқыту процесінде білімнің терең меңгерілуі оқушылардың ойлауын дамытуды,фактілерді талдай,және қорытындылау білуі ,оқиғаларды салыстырып, өзіндік тарихи баға бере алатындығын көздейді.Себебі оқушының ойлау,талдау, сөйлеу мәдениеттілігі,пікір таластыру,ойын анық жеткізе алуына толық мүмкіндіктер туады. Берілген мәтін бойынша өзіне ең қажеттілігін анықтауға,оны қоғамда қалай пайдалана алатыны туралы ой пайымдайды. Білім технологияларын тарих сабағында қолданудың негізгі принциптері : оқушыға ізгілік тұрғысынан қарау, оқыту мен тәрбиені қатар алып жүру, оқушының танымдық ой –күшін қалыптастыру, өзіндік әркете етуге түрткі болу, шығармашылық қабілеттерін арттыру және оқуға деген өзіндік жауапкершлігін арттыру болып табылады. ,, Баланы білім, ереже, формулалар қоймасына айналдырмау үшін , оныойлануға үйрету керек,,- деп В.А. Сухомлинский мысалында біз баланың ойлау еркіндігін шектемей, жан-жақты ойлауына, шығармашылық қасиетін дамуына мүмкіндік беруіміз қажет. Әрбір адам ерекше,ешкімге ұқсамайтын тұлға . Бұл модуль оқушылардың да, мұғалімдердің де сын тұрғысынан ойлауды дамытуды саналы және оймен қабылдауын көздейді. Бастапқы деңгейде сын тұрғысынан ойлау үдерісі:
-тиісті ақпарат жинауды;
- дәлелдерді сын тұрғысынан талдау мен бағалауды;
- кепілдендірілген шешімдер мен жинақталған қорытындылар;

- ауқымды тәжірибе негізінде болжамдар мен ұсыныстарды қайта қарауды қамтиды.
ХХІ ғасыр-қатаң бәсеке ғасыры. Бұл ғасыр – марғаулықты көтермейтін ғасыр. Демек, әлемдік бәсекелестіктің жылдам дамуына ілесе алатындай білімді де тапқыр, дара тұлғаның тағдыры біздің қолымызға аманат ретінде тапсырылып отырғаны анық. Бүгінгі мектептің басты міндеті- өзіндік ой- көзқарасын ашық айта алатын, өмірге бейім тұлға қалыптастыру болса, оған мұғалімнің шәкіртіне деген сүйіспеншілігі, оны тұлға ретінде бағалауы баланың адамдық қасиеттерінің дамуына басты кепіл болуды көздейді. Ойын еркін айтатын,сын тұрғысынан ойлануға бейім, интеллект қабілеті дамыған , қоғамдық өмірде өз орнын табатын жеке тұлғаны қалыптастыру мектеп мұғалімдері үшін үлкен жауапты іс.
,,Сабақ беру-үйреншікті жай шеберлік емес, ол- үнемі жаңадан жаңаны табатын өнер,,-деп Жүсіпбек Аймауытов айтқандай әрбір мұғалім ізденісте болуы керек.
Категория: Новые технологии в обучении | Добавил: kereybaeva13 (2015-10-16)
Просмотров: 408 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Среда, 2016-12-07, 3:26 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1474]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [770]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1138]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [578]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3905]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [353]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1485]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [516]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [8]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru