Главная » Статьи » В помощь учителю » Дошколенок |
Жамбыл облысы Байзақ ауданы Сарыкемер ауылы Қазақстанның 40 жылдығы орта мектебі Қасымова Айнам Берикбаевна мектеп алды даярлық тобының тәрбиешісі Басты мақсат – бала тәрбиесі Мектепте өзін-өзі басқарудың ең маңызды міндеті-балалардың ұйымдастыру дағдыларын дамыту болу тиіс. «Ұстазына қарай ұстамы» деген қанатты сөз бекерге айтылмаған болар. Дүниетанымы аз абын ұштап отыратын мұғалімнің жылы жүзі мен ілтипаты оның ыстық сүйіспеншілікке бөленеді. Өмірге қадам басып, мектеп есігін алғаш рет ашушы балғын бөбектердің көңіліне қаяу түсірмей, құлшынысы мен ынтасын арттырарлықтай еліктіріп, көңілді күлкіге бөлеп, батылдық мінезге шыңдап отыру керек. Мұны іс жүзінде асыру бірге ойнап, бірге жүгіріп, бірге күліп осылардың барысында бәсеке, талас туғызып, баланың өзіндік жігер – намысын тұтандырып, оята білу – ұстаз міндеті. Сәби жүрегінің намыс ойын тұтандырып оятуды мен баланың болашақ адамгершілік қасиетінің алғы шарты деп білемін. «Баланы жастан» дегендей мектеп есігін алғаш ашқан сәттен бастап, баланың мінез құлқындағы селқостыққа жол бермеу керек. Өйткені селқостық өте зиянды қылық. Мектепке алғаш келгенде бала ана тілінде дұрыс сөйлей білмейді. Мұндай жағдайда мұғалім әрбір шәкіртпен жүргізетін жұмыс түрі сан алуан. Сондықтан тіл дамыту баланың ойлау қабілетімен тығыз байланысты болғандықтан, олардың ойлау процесін жан-жақты дамытып, кеңейтіп отыру көзделеді. Балаларға ертегіні өте түсінікті етіп оқып беріп, кейінірек өздеріне рольмен орындатса, қызығушылығы артады. Баланы тәрбиелей отырып оқыту, этнопедагогикалық деп қою қазіргі өмір талабы. Халқымыз қашанда имандылықтарды, бауырмалықты, сезімталдықты қастерлеген. От басы – ошақ қасындағы үйлесімділік, туған-туысқанға мейірімділік, ата-анаға, қарияларға қамқорлық халқымыздың ежелгі салты. Осындай әдет – ғұрып, салт-санамызды бала санасына кішкентай кезінен сіңіруде ана тілінің, оқу сабағының орны ерекше. Әрбір сөз – белгілі ұғымдардың атауы. Мұғалім кім?не? сұрақтарын қою арқылы заттық ұғымдарды меңгерсе, қанша? Сұрағы бойынша сандық, мөлшерлік, қандай сұрағы бойынша сапалық.не істеді? қайтті? сұрақтарын қою арқылы қимыл-әрекеттік ұғымдарды меңгертеді. Қазақ халқы ауыз әдебиеті үлгілеріне өте бай. Онда ананың нәрестеге, атаның балаға, әженің немереге ең асыл дүниесіндей аманат қалдырған мол мұрасы бар. Соңғы кезде ертегілер, аңыздар, ауызша әңгімелердің үлгілері жекелеп те, арнайыв тұтас жинақ болып та басылып жүр. Баланы ұшқыр ойға, тапқырлыққа жетелейтін жұмбақтарды әр сабақ сайын жүйелі пайдалану керек. Кейде бардың парқын біле бермейміз. Сабақта балаларға жұмбақ жаттатқызу, оны жатқа айытқызудың өзі бала тілін жаттықтырады. Мұғалім тақырыпқа сай жұмбақтар алып, жұмбақ жарысын өткізіп отырғаны жөн. Өйткені жұмбақ баланы шапшаң ойлай білуге, шапшаң сөйлеуге үйретеді. Бала психологиясына жақын ұлттық ойындарды іріктеп ала білудің пайдасы мол. Өйткені бал ойнап отырып, еріксіз сөйлеуге, өз ойын, сезімін жеткізуге әрекеттенеді. Бала тілін дамытудағы негізгі мақсат-баланы өзі үшін сөйлеуге үйрету,сөйлеудің адам үшін қажеттігін ұғындыру, ана тілінің қадір-қасиетін түсініп, сүйуге тәрбиелеу. Источник: http://Басты мақсат – бала тәрбиесі | |
Просмотров: 683 | Комментарии: 1 | | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|