Тәрбие басы отбасынан Ғ. Мұстафин атындағы №83 ЖЖБОМ жанындағы «Жеткіншек» шағын орталықтың тәрбиешісі Доненбаева Гаухар Аймұханбетқызы
Отбасы – адам баласының өсіп өңер алтын ұясы. Адамның өміріндегі ең қуанышты қызық дәурені осы отбасында өтіп жатады. Бала өмірінің алғашкы күннен бастап ата ана өздерінің негізгі борыштарын тәрбие жұмысын атқаруға кіріседі. Ата аналардың балалары алдында олардың денсаулығының дұрыс жетіліп өсуін қамтамассыз ету, тәрбие беру,білім беру,үй болып,аяққа тұрып ел қатарына қосылып кетуін камтамассыз ету сияқты міндеттерін орындауы,ал балалары алдында ата атасын қамқорлыққа алып, сүйеніш болуы секілді міндеттері ұштасып жатады. Бүгінгі тандағы отбасы тәрбиесінде қоғам ата аналар алдына үлкен жауапкершілікті жүктеп отыр. Бүгінгі тәрбие берудің негізгі міндеттерінің өзі «ең алдымен дені сау,ұлттық сана сезімі оянған,рухани ойлау дәрежесі биік, ар ожданы мол, мәдениеті,парасаты,еңбек қор,іскер, бойында басқада ізгі қасиеттер қалыптасқан адамды тәрбиелеу» деп көрсетілген Қазақстан Республикасының тәлім тәрбие тұжырымдамасында. Балалардың казіргі заман талабына сай оқыту мен тәрбие негізінің бастау бұлағы мектепке дейінгі кезенінең басталатыны бәрімізге мәлім. Балардың ой өрісін, білім дағдысын,деңгейін кеңейту,сана сезімін,танымын, қабылдауын дамытып, өмірге, білімге деген қызығушылығын тәрбиелеп, баланын өздігінен еңбектену белсенділігін арттыру қажет. «Тәрбие отбасынан басталады» дегеңдей, баланы өз отбасы жайында айта білуге үйрету, ата ананы, үлкенді сыйлап,кішіге қамқор бола білуге тәрбиелеу отбасынан басталады. « Адамдық асыл мұрат» дегендей, қарапайым «бола ма?», «рұқсат па?», «рахмет», «кешіріңіз» т.б әдептілік сөздерін орынды қолдануға үйрете отырып, баланын бойында адамгершілік қасиеттерге тәрбиелейміз. « Өзін өзі тану» пәні болашақ ұрпақтың бойында рухани адамгершілік қайнарын сіңіріп, мінез құлқын тәрбиелеуге, жалпы адамзаттық құндылықтарды, адамгершілік принцептері мен мұраттарды ғұмыр бойы басшылыққа алатын тұлға қалыптастыруға негізделген және тұлғанын рухани тәрбиелеуге, адамның адамгершілік болмысын қалыптастыруына бұл пәннің қосар үлесі мол. Баланың өзін өзі тәрбиелеуіне басшылық етіп, айналасындағы адамдардың жағдайымен, талап тілегімен санасуға үйретті, отбасында баламен жеке дара тәрбие жүмыстарын жүргізуге мүмкіндік болмайды, отбасы мүшелерін жақсы көру,ата ананы құрметтеу сезімі дамиды. Балаларды адамгершілікке, қарапайымдылыққа, кішіпейілдікке, әдептілікке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу және жаман нәрселерден аулақ болу керектігі туралы білімдерін қалыптастыру рухани адамгершілікке тәрбиелеудің бір бөлігі болып табылады. Осыған орай баланы тұлғалық, рухани қасиеттерін қалыптастыруды әлеуметтендіруге сәйкес, өз өміріғнің құндылығын дұрыс түсіне алатын ерікті тұлға тәрбиелеу көзделуде. Бала бойында табиғат үш кезеңнен тұрады да: даму,есею, еркіндік арқылы баланың табиғи байлығын, тұлғалық қасиетін аша алады. Сонымен қатар бала туылғаннан кейін ата ананың тәрбиесінен өтеді. Әрбір отбасының асқақ арманы мен мақсаты бала өсіріп, жақсы тәрбие беру. Сондықтан ата ананын рөлі баланың дамуының басты себепкері болып табылады. Дүниеге шыр етіп келген әр баланың жүрегі таза, сызық түспеген қағазға ұқсайды. Жақсы әдет пен әдепке кішкентайынан дағдыландырылган бала тәртіпті де тәрбиелі болып өседі. Қашан да болмасын әрбір қоғамда бала тәрбиесі өте маңызды болған. Ғалымдар бала ана құрсағынан бастап алған тәрбиесін, туылып 7 жасқа толғанша тәрбиелеп үлгеретінін айтуда.
|