Тіл үйретуде ойын технологиясын қолдану. Жалпы білім беру жүйесінің алғашқы сатысы болып есептелетін мектепке дейінгі мекемелерде қазақ тілін оқытып, қазақ тілінде сөйлеп, өз ойын дұрыс жеткізу дағдыларын жаңа технологиялар арқылы жетілдіруді жүктейді. Мектепке дейінгі ересек жастағы балалардың бірыңғай, тұтас дамуын құрайтын жан-жақты қабілетті жеке тұлға тәрбиелеу. Қазақ тілін үйренудің түпнегізі-балабақшада қалыптасады. Мектеп жасына дейінгі баланың дүниетанымы, санасы, зердесі, тілінің дамуы, сөздік қорының молаюы, сөзге қызығушылығы жедел қалыптасатыны ғылымда әлде қашан дәлелдеген. Балабақшада қазақ тілін үйретуде сөздік жұмысты қоршаған ортамен, күнделікті өмірмен тығыз байланыстыра жүргізу, жаңа сөздер қамтылатындай түрлі ойындар ұйымдастыру: сөздік, дидактикалық, қимылдық, оқиғалы-желілі ойындар арқылы тіл ұстарту: көру, есту, тыңдау, қайталау, есте сақтау, жаттау қабілеттерін жетілдіріп отыру: балаларды сөйлесе білуге, сөйлемдерді дұрыс айтуға, тәрбиешінің сұрағын түсініп дұрыс жауап беруге баулу мақсаты көзделеді.Әрбір сабақты өткізуд етәрбиешінің шығармашылығы, әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалануы, сабақты түрлендіріп ұйымдастыруда ойындарды, мақал-мәтелдерді, жұмбақтарды қолдануы балалардың қиялын шарықтатады. Білімді меңгеру үстінде баланың ойлау қабілеті ұшталады.Жас бала тез еліктегіш, үлгі тұтатын заттың бейнелі жағына көңіла ударғыш келеді. Сөзді мәнерлеп айтуда болсын, жалпы тілді меңгеруде болсын, бала тәрбиешіге еліктейді. Қазақ тілі сабақтарын ойын арқылы жүргізу адамгершілік мінез-құлықты қалыптастыруға ықпал етеді, сапалы түрде сәлемдесуге баулу, достыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеуге бейімдейді. Қазақ халқының ұлы ғұламаларын біліп, құрметтеуге дағдыланады. Қазақ тіліне деген құрмет пен қызығушылығын арттырады.Тіл-барша адамзаттың рухани кемелдігінің белгісі. Ол-адамдар арасындағы ғана емес, қоғамдағы барша қарым-қатынастың дәнекері болатын құдіретті құрал. Қандай ұлт болмасын өз анатілін ерекше қадыр тұтады. «Өзге тілдің бәрін біл-өз тіліңді құрметте»-дегендей, біздің еліміз де басқа ұлт өкілдерінің тілін, мәдениетін, салт-дәстүрін сақтай отырып, қазақ тілін ерекше құрметтеп, оны үйренуге талпыныс жасалуда.Мектеп жасына дейінгі балалар үшін қазақ тілін игеруге ойын тәсілін қолданған тиімді. Себебі, бала ойын арқылы айналадағы құбылысты танып, біледіОйынның негізгі ерешеліктері: бала үн-түнсізойнамайды. Тіпті бала жалғыз болғанның өзінде де сөйлеп жүреді. Сөйлесе жүріп балалар пікірлесіп, әсералысып, ойынның түпкіниеті мен мазмұнын анықтайды. Ойынның негізгіқұрылымдық элементтері мыналар; ойынның өзінен туатын және балалар жасайтын немесе ересектер ұсынатын ойын ережелері. «Ойын ойнап, ән салмай өсер бала бола ма» дегендей, ойынның қайтүрі болсын зерсалып, ой жүгіртіп қарасақ, одан мәнді де мағыналы істер туындап өрбитінін байқаймыз. Ойын үстінде бала өзін еркін ұстайды, ал еркіндік дегеніміз дамудың баспалдағы. Сондай-ақ ойын баланың болашақ өміріне есікашып, оның ізденімпаздық, тапқырлыққа білетін оятады. Қорыта айтқанда, ойын-баланың жансерігі. Ойын сырттай қарағанда ешқандай қиындығы жоқ, оп-оңай көрінуі мүмкін. Ал, іс жүзінде бала ойынға қатысу үшін басқалармен тіл табысып, өзінің ойлаған ойын іске асырады. Баланың рухани жетілуі мен табиғи өсуі, денесінің дамуы мен ой дүниесінің өркен жаюы ойынға тікелей тәуелді.
|