Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » География

Материктер мен аралдар
Тақырыбы: Материктер мен аралдар

Сабақтың мақсаты:
Жер шарындағы материктар мен аралдар туралы түсінік беру. Оларды картадан көрсете білуге үйрету.
Сабақтың міндеттері:
1. Оқушылардың құрлықтар мен аралдар туралы түсініктерін қалыптастыру.
Аралдар мен материктердің ара жігін ажырата білуге,шығу тегіне,табиғат
ерекшеліктеріне қарай топтастыруға үйрету.

2. Дүниетанымдық көзқарастарын кеңейту,оқыту барысында әдіс-
тәсілдерді қолдану арқылы оқушылардың белсенділігін,қызығушылығын
арттыра отырып,еркін сөйлеуге дағдысын қалыптастыру.

3. Отанын сүюге,табиғатты қорғай, аялай білуге үйрету.

Сабақтың түрі: Саяхат сабақ

Сабақтың әдісі:баяндау, кестені толтыру,іздену,сұрақ-жауап,сәйкестендіру тесті,
картамен жұмыс.

Сабақтың көрнекілігі:Д.ж.физикалық және жарты шар карталары, интерактивті тақта,
плакаттар,кеменің суреті, бағалау парағы.

Сабақтың барысы:

I.Ұйымдастыру кезеңі.
- Оқушылармен амандасу
- Түгендеу
- Топқа бөлу және топ ережелерін түсіндіру.

II.Үй тапсырмасын тексеру.
§10.Жердің глобуста және картада бейнеленуі.

«Сұрақ менен,жауап сізден.» Оқушыларға 8 сұрақ. 2 слайд

1.Карта дегеніміз не?
2.Физикалық картада жер бедері қалай көрсетіледі?
3. Географиялық карталарпайдалануына қарай қалай бөлінеді?
4.Масштаб деген не?
5.Масштабтың түрлерін ата?
6.Ірі масштабты карталар дегеніміз не?
7.Ұсақ масштабты карта деген не?
8. Х.Колум кім?

Мұғалім сөзі.
Балалар бүгін біздің сабағымызға мектеп кітапханашысы Бақытгүл апайларың қонаққа келіпті сол кісіні тыңдайық.
Кітапханашы сөзі.
Мұғалім сөзі.
Балалар өздерің үзілісте мына жердегі көрмемен таныстыңдар және Бақытгүл апайларыңда көп мағлұмат берді. Қандай кітаптар бар екен? Қандай тақырыптармен таныстыңдар?
Оқушының жауабын тыңдау.
Мұғалім сөзі.
Ендеше балалар бүгінгі біздің өтетін жаңа тақырыбымыз «Материктер мен аралдар» деп аталады.
III.Жаңа сабақ.
Ой қозғау әдісі. §16 Материктер мен аралдар
«Адамзаттың табиғатсыз күні жоқ,мұны айтуға табиғаттың тілі жоқ.»
(Мақалдың мағанасын аша отырып, жаңа сабаққа көшу.)
Жаңа сабақтың мақсатымен таныстыру.

Жаңа сабақ жоспары:
1.Ең ірі рельеф формалары.
2.Шығу тегіне қарай аралдардың орналасуы.
3.Материктердің табиғат ерекшеліктеріне қарай түрлілігі.

Рельеф3 слайд

жазытар таулар үстірттер мұхиттар

Ең ірі рельефтер4 слайд

Материктік құрлық Мұхиттық ойыстар
жерлер

«Білмегенге арзан,білгенге маржан » (мұғалімнің сөзі)
Жер бедері ойлы-қырлы болып келгендіктен біркелкі емес.Осындай біркелкі орналаспаған жер бедерінің жиынтығын рельеф дейміз. Ең ірі рельеф формалары- материктік құрлық жерлер мен мұхиттық ойыстар.Олардың жер қыртысы құрылымына қарай әр түрлі болады.
Ғалымдардың ойынша бірінші болып мұхиттық қыртыс пайда болған.Одан кейін ішкі процестердің әрекетінен таулы жерлер, шөгінді және гранитті қабаттардан материктік құрлық пайда болған.Сондықтан да материктік қыртыс, мұхиттық қыртысқа қарағанда қалыңырақ және қабаттары да күрделірек. Мұхит табанының бедері де әр түрлі болып келуінен құрлықтан қалыспайды.Ол жерде де жазықтар,ойыстар және таулы жоталар кездеседі.Жарты шарлар картасына қарасаңдар құрлық солтүстік жарты шарда оңтүстік жарты шарға қарағанда екі есе көп.

2.
АРАЛДАР5 слайд

МАТЕРИКТІК ЖАНАРТАУЛЫҚ МАРЖАНДЫҚ АРХИПЕЛАГ

Материкке жақын, Мұхиттардың қозғал- Тірі ағзалардың Шығу тегі бір-бұғаз арқылы бөлінеді. малы бөліктерінде әсерінен судың текті болып
Олар-жер қыртысында- жанартаудың әсерінен беткі температурасы топтасып жатады
ғы қозғалыстар әсерінен пайда болған. +250С-тан жоғары Әсіресе Тынық
құрлықтың кейіннен аймақтарында болады мұхитындағы
бөлініп қалған бөліктері, саны 7000-нан
көбінесе ауданы ауқымды артық.
келеді

Гренландия, Исландия, Гавай, Үлкен Аустрия Канадының Багам,Канар, Азор Тосқауыл рифі, Арктикалық
Мадагаскар,Британ маржан теңізінің архипелагы,
аралдары т.б. аралдары Багам,Маршалл,
Мальдив.

3.Материктер-табиғат жағдайының алуан түрлілігіменерекшеленетін табиғи кешен.
Жер шары бетінің жалпы ауданы 510,2 млн км2-ге тең.Ол материктер мен мұхиттарға бөлінген.
Құрлықты құрайтын материктер мен аралдар үлесіне шамамен 149,1 млн км2 немесе бүкіл Жер бетінің 29,2%-келеді.Қазіргі кездегі материктер-табиғат жағдайының алуан түрлілігімен ерекшеленеді.Мысалы: Еуразия-ауданы ең үлкен материк,Африка ең ыстық т.б.Материктердің және онда орналасқан елдердің атаулары-тарихи ашылуына,географиялық орнына,халықтардың атымен және сол жерді бірінші болып ашқан адамдардың есіміне байланысты қойылған.

Материктерге саяхатқа шығу.
І- топ: Еуразия және Африка (Еуразия кіндігі Жидебайда екендігін айту)
ІІ- топ: Солт.Америка және Оңт.Америка
ІІІ-топ: Антрактида және Аустралия
• Аустралия материгі жер көлемі бойынша Африкадан неше есе кіші? 4 есе
• Оқулықпен жұмыс (Әр топ өздеріне берілген материктермен танысады)
• Дәптермен жұмыс (Әр топ өздеріне берілген тапсырманы қорғайды, екі топ қажетті мағлұматты дәптерге жазып отырады )
• 2-ші топтан кейін сергіту сәті

IY.Жаңа сабақты бекіту.

А ) Кестені толтыр.
Құрлықтардың аты
еуразия африка С.Америка О.Америка Антрактида Австралия
Ерекшелігі
Ең үлкен Ең ыстық Солт.жарты шарда орн. Көп бөлігі ыстық клим.белдеуде жатыр Ең суық Оңт.шарда жатыр.Ең кіші материк
Ортақ ұқсастығы
Барлығы құрлықта орналасқан. Барлығының өзіне тән атауы бар.Жануарлар мекендейді.

Ә ) «Артық болмас білгенің.» ЕҢ,ЕҢ,ЕҢ ...

Әлемдегі ең ірі ескек аяқты сүтқоректілер-морж.
Әлемдегі ең ірі жыртқыш-ақ аю(Солтүстік Мұзды мұхит жағалауы мен аралында)
Жер бетіндегі ең алып құс-африкалық түйе құс.
Ең жүйрік сүтқоректі-геопард.
Әлемдегі ең әсем құс-жұмақ құсы(Жаңа Гвинея мен басқа аралдарды мекендейді.)
Әлемдегі құстардың ішіндегі ең ұсағы-колибр.
Біздің планетамыздағы ең ірі жануар-көк кит.
Г) «Сәйкестендіру» тесті.
А) 53,3 млн км2 Аустралия
Б) 18,3 млн км2 Африка
В) 14 млн км2 Солтүстік Америка
Г) 7,6 млн км2 Еуразия
Д) 24,2 млн км2 Оңтүстік Америка
Е) 30,3 млн км2 Антарктида

Y. Қорытынды.
* Сұрақ-жауап
* Картамен жұмыс

YI.Үйге тапсырма: §16 Материктер мен аралдар.Кескін картамен жұмыс.
Сұрақтар мен тапсырмаларды орындау, 45-бет.

. Қай материкке саяхат жасағыларың келеді? ЭССЕ жазу
YII.Оқушыларды бағалау
Бағалау парағынан қорытынды шығару.
Категория: География | Добавил: Мака (2015-01-27) | Автор: Сапанова Шолпан E
Просмотров: 366 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вторник, 2016-12-06, 1:13 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1474]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [472]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [216]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [769]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1137]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [577]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3903]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [352]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1484]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1155]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [514]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [100]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [8]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru