Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Самопознание

Рухани адамгершілік білім беруде музыканың алатын орны
2019-05-19, 6:26 PM
[/c]Рухани – адамгершілік білім беруде музыканың алатын орны
Мускина А.Н
«Өрлеу» БАҰО АҚ филиалы Қостанай облысы бойынша ПҚ БАИ
ББППҚ кафедрасының аға оқытушысы
ХІ ғасырдың табалдырығын аттаған еліміз әлемнің 50 елінің қатарына кіруге бет алды. Сондықтан еліміздің туын асқақтатар білімді, білікті, адамгершілігі жоғары ұрпақ тәрбиелеу – біздің алдымыздағы ең басты міндет. Ал ұрпақ тәрбиесінде адамгершілік тәрбиесінің маңызы қай қоғамда, қай кезеңде болмасын күн тәртібінен ешқашан түскен емес. Оған дәлел Аристотельдің «Ғылымда ілгері ұмтылғанмен, адамгершілігі ақсап жатса, ондай адамның алға басуынан гөрі, кері кетуі тезірек» — деген сөзі дәлел.
Осы тұрғыда жалпы білім беру жүйесін ізгілендіру қажеттілігі, қазіргі таңда рухани – адамгершілік тәрбие беру өзекті мәселе ретінде қарастыралады.
Жағымды көніл күй – ең тиімді әдіс болып табылады. бұл жарыққа концентрация жасау. бастапқыда қарапайым формаларды қолданған жөн. мысалы, деңені босаң күйге келтіру немесе қиялда заттардың суреттерін елестету. Оқиғалар – оқиға белгілі құндылықты көрсетуі тиіс. әндер және музыка – әнде оқиғада көрсетілген құндылық бейнеленуі тиіс. топтық іс-әрекет – бұл барлық топ жасайтын барлық оқушы кезекпен сурет салуға қатысатын ойын немесе балалардың көз алдында өздері үйренген құндылықтарды арттыратын және жалпы динамизмін көтермелейтін іс-әрекеттің кез-келген басқа түрі болуы мүмкін.
Қорытынды тыныштық сәті – оқушылардың шеңбер құрып отыруы тиімді. олардан бүкіл әлем туралы сүйіспеншілікпен ойлап және осы ойларын әлемдегі тыныштық үшін айналасына таратуды өтіну керек. тыныштық сәтін мынандай әнмен қорытындылаған жөн:тыныштық, тыныштық, тыныштық, тыныштық бар жерде, тыныштық, тыныштық, тыныштық, тыныштық бүкiл әлемде. Бізге және айналамызға дыбыс пен музыка қалай әсер етеді? әр аспаптың мүмкіндігі мен күшін ескере отырып, қалай тиімді пайдалануға болады? Ежелгі сенімдер мен хикаялардың қазіргі ғылыми зерттеу нәтижелерімен “сәйкестігі” келтіріледі. мысалы, бірқатар әлемдік діни кітаптардаға қасиетті жазбаларда әлемнің алғаш жаратылысы дыбыс ретінде суреттеледі.
Музыканың адамдарға әсері Ежелгі грек дәурінен Пифагордың ізбасарлары әуеннің шипагерлік күшіне сенген. олардың пікірінше, әуеннің белгілі бір түрлері адамның көніл-күйін көтереді және адамды тыныштандырып шипа береді. Осындай оқиға американдық терапевт Х. Лингерманның “музыканың шипагерлік қуаты” атты кітабында сипатталады: “Жазушы мэнли холл өзінің шығармаларында ашулы адамға музыканың әсері туралы былай жазады: “Ашушаң бір адам қолындағы қылышымен жауына қарсы ұмтылады, сол кезде Пифагорлық данагөй адам жағдаятты түсіне қойып, лира аспабында ойнай жөнеледі. сол сәтте ашушаң адамның ашуы мен жеккөрушілігі тарқап, момақан күйге түседі. «Күнделікті жұмыстан шаршап келген іскер адамның, креслоға отырып, сүйікті әуенді тыңдағанын елестетіңіз. Ол әуенді тыңдаған сайын тыңайып, өзін жақсы сезіне бастайды. бірақта, барлық әуендер адамға жағымды әсер етпейді. Өсімдіктер сияқты адам да музыканы әртүрлі қабылдайды. Оқиғалар қойылымы. Бастапқыда оқушыларға қойылымды бет қимылымен бейнелеуді өтіну керек. балалардың өздеріне сенімдері артқаннан кейін, мұғалім қойылатын әнгімені, не қойылымды көрсетуді сұрайды. Бейімделу үшін қойылымнын соңын өз бетінше өзгертуге болады. соңынан, неге солай көрсеткенін түсіндіруді талап етеді. Қойылымдардың пайдасы өзіне деген сенімін бекіту.шығармашылық тұрғыдан ойлау.ажырата білу дағдысын дамыту.өз іс-әрекетің өзгелермен үйлестіру дағдысын
Әуендік жалпыадамзаттық құндылықтар
1. Әуенді орындықтар ойыны. Әр орындыққа жалпыадамзаттық құндылықтар жазылған парақтар қойылады. Мұғалім классикалық әуенді қосады. Әуен аяқталған сәтте оқушылар орындыққа отыра қалулары тиіс. орындыққа ие бола алмаған оқушылар ойыннан шығады. мұғалім біртіндеп құндылықтарды орындықтан алып, сол құндылық болмаса, не болатынын оқушының түсіндіруін сұрайды.
2. Құндылықтарды беру. Сәлемдеме беру ойыны. оқушылар шеңбер құрып отырады. әуен қосылған сәтте немесе ән айтқан кезде, қолдарындағы сәлемдемесі бар қорапшаны бір-біріне береді.
3. Сүйіспеншілікті беру Оқушылар шеңбер құрып, қол ұстасып отырады. біреуі «сүйіспеншілік» туралы ойлап, көршісіне қол қысу арқылы береді. сүйіспеншілікті қабылдаған адам күлімсірейді де, оны келесі адамға береді.
Музыкалық сауаттылығын көтеруге, музыкалық аспаптарда ойнауға қызығушылығы арта түседі. Ол үшін сазды естіп – тыңдау қабілетімен қатар баланың эмоционалдық қасиеттерін дамытып, ойын түрлерімен жоғарғы дауыстық әуендерді пайдаланған жөн. Қол қимылымен дыбыстық елестетуді байланыстыра білу керек. Баланың музыкалық дыбысты ажырату қабілетін дамыту – шаруашылыққа деген қызығушылықты арттырып, музыкалық аспаптарда ойнап үйренуге жол ашады. Балалардың саз жетекшісі, тәрбиеші, ата – аналары оларды музыкалық мәдениетке, оның тілін ұғынуға, музыка арқылы тұлғалық қасиеттерінің қалыртасуына көмектеседі. Үлкендердің музыкағы деген қызығушылығы, талғамы, балаға деген сенімі, сыйластығы, түсінушілігі, байланыстағы шеберлігі жақсы жетімтіктерге қол жеткізеді.
Балаларды музыканы сүюге, оның тілін түсіне білуге, яғни олардың көокемдік талғамымен тәпбиелеуіміз қажет. Олар (халықтық, шектік, үрмелі) оркестр, әуен, ритм, темп, жылдамдық, инамика; балет, опера, оперетта, концерт секілді терминдерді түсініп, ұғынуға қабілетті. Музыкалық тәрбие берудің келесі санатында балаларды түрлі сипаттағы музыкамен таныстыру арқылы жалғасады. Музыкаға қызығу, бір жанр ішіндегі музыкадан айырмашылықтарынсипаттау мүмкіншілігі қалыптасады. Қазіргі музыкалық өнер туралы айтылады.
[c]
Категория: Самопознание | Добавил: n-nurlanovna
Просмотров: 110 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2020-05-28, 4:30 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [327]
Математика [863]
Физика [273]
История [382]
Классному руководителю [569]
Русский язык и литература [764]
Физическая культура [241]
Английский язык [455]
Искусство [203]
Родительский совет [19]
Биология [356]
Информатика [397]
Начальная школа [2035]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [181]
Дошколенок [573]
География [140]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [641]
Химия [51]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко 2 класс открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество 10 класс глагол Казахские пословицы проект Развитие Речи конспект урока 6 класс Интегрированный урок физика интеллектуальная игра язык 8 класс алгебра ашық сабақ класс стихи Казахстан математика урок праздник познание мира музыка доклад программа литература природа сценарий семья осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология дополнительное образование воспитательная работа коррекционная школа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский br конспект спорт дружба История история Казахстана 4 класс библиотека тренинг разработка физическая культура игры бастауыш сынып детский сад физкультура коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru