Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » География

"Қызықты география" жарыс сабағы
[ Скачать с сервера (382.1Kb) ] 2014-12-19, 7:47 PM
Қостанай ауданы
«Мичурин орта мектебі» ММ

Қазақстан Республикасы Тәуелсіздінінің 23 жылдығына арналған
7 «Қ» сынып арасындағы
география пәні бойынша
«Қызықты география»
сабақтан тыс жарыс сабағы

География пәнінің мұғалімі: Есембек С.Ә

2014 жыл
Күні: 15.12.14
Пәні: География
Сыныбы: 7 «Қ»
Тақырыбы: Қызықты география

Мақсаты:
Білімділік: жарыс сабағы арқылы 7 «Қ» сыныбының өткен тақырыптар бойынша алған білімдерін тиянақтау, қорытындылау;
Дамытушылық: оқушылардың алғырлық, жылдамдық, тапқырлық, зияткерлік, сыни тұрғыдан ойлау, белсенділік сынды қасиеттерін дамыту;
Тәрбиелік: жарыс сабағы арқылы оқушылардың өзін-өзі ұстауы, сөйлеу мәнері мен дұрыс сөйлеу мәдениетін, Отаға, елге, жерге деген патриоттық сезімдерін тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: сабақтан тыс жарыс сабағы
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, зияткерлік, жан-жақты ізденушілік
Пәнаралық байланысы: биология, математика, әдебиет
Сабақтың көрнекілігі: интербелсенді тақта, дүние жүзінің физикалық және саяси карталары, атластар, слайдтар, сұрақтары бар конверттер, құрамалы карталар, постер, сызу және бояу құралдары, эмблемалар.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
2. Блиц сұрақтар
3. Озық облсан тауып көр!
4. Географиялық есептер
5. Мемлекеттер мен астаналар
6. Жас дарынды географ
7. Оқушылардан ән шашу
8. Қорытынды.

1.Ұйымдастыру кезеңі: оқушылармен амандасу, жарыс сабағының ережелерімен таныстыру.
Құрметті оқушылар еліміздің Тәуелсіздігінің 23 жылдығына орай география пәні бойынша сабақтан тыс жарыс сабағы ұйымдастырылып жатыр. Барлығыңызды алдағы келе жатқан айтулы мерекемен құттықтаймыз.
Бүгінгі біздің жарыс сабағымыз 5 кезеңнен тұрады:

1-кезең: Блиц сұрақтар.
Әрбір оқушыға 5 сұрақтан қойылады, әрбір бір дұрыс жауап үшін 1 ұпай.
1- оқушыға:
1.Жер шары бетінің жалпы ауданы? 510 млн км кв;
2. Әлемдегі көлемі бойынша ең үлкен арал? Гренландия;
3. Географияның атасы? Эротосфен;
4. Жер қыртысының құрылымы нешеге бөлінеді? 2-ге материктік және мұхиттық;
5. Геохронологиялық жыл санау дегеніміз не? жердің жасын, оның даму тарихын анықтайтын шкала.

2- оқушыға:
1. ХХ ғасырдың басында литосфералық плиталар теоориясын ұсынған неміс ғалымы? Альфред Вегенер;
2. Құрлықтың жалпы ауданы қанша? 149,1 млн км кв;
3. Көлемі бойынша 4 орындағы материк? Оңтүстік Америка;
4. Ұлы Географиялық ашылу кезеңдері қай аралықты қамтиды? 15 ғасырдың соңы мен 17 ғасырдың бас кезеңі аралығын.
5. Жердің жасы шамамен қанша млрд жыл? 3,5-5 млрд жыл.

3-оқушыға:
1. Нөлдік, яғни бастапқы меридиан қай қаладан басталады? Лондон;
2. Материктік жер қыртысы қандай қабаттардан тұрады? шөгінді, гранитті, базальт.
3. Ежелгі замандағы біртұтас материк? Пангея;
4. Жер шарындағы климаттық белдеулердің неше түрі бар? негізгі және өтпелі;
5. Дүние жүзінде неше мұхит бар? 4 мұхит.

4-оқушыға:
1. Мұхит суының тұздылығының өлшем біргілі? «‰» промилле;
2. Дүние жүзіндегі көлемі бойынша ең кіші материк? Аустралия;
3. Қай жылы Христофор Колумб Американы ашты? 1492 жыл;
4. Тау жыныстары нешеге бөлінеді? 3-ке: шөгінді, магмалық, метаморфтық;
5. Геохронологиялық кестеде қанша эралар бар? 5 эралар.

5-оқушыға:
1. Жер қыртысының ішкі құрылымы неше қабақттан тұрады? 3: Жер қыртысы, матия, ядро;
2. Көлемі бойынша 5 материк? Антарктида.
3. Атлант мұхитының ең терең жері? Пуэрто-Рико шұңғымасы 8742 м;
4. Дүние жүзін тұңғыш айналып шыққан саяхатшы? Фернан Магеллан;
5. Архей эрасы неше млрд жылды қамтиды? 1 млрд жыл.

6-оқушыға:
1. Дүниежүзілік мұхиттың жалпы ауданы? 361,1 млн км кв;
2.Фернан Магеллан қай жылдары дүниежүзін айналып шықты? 1519-1522 жылдар аралығы;
3. Экзогендік процестерге не жатады? жел, су, ауа, температура, қысым, климат, тірі организмдер;
4. Палеозой заманы қанша млн жылды қамтиды? 330 млн жыл;
5. Көлемі бойынша ең үлкен материк? Еуразия.

7-оқушыға:
1. Мұхиттық жер қыртысында қандай қабат болмайды? гранит;
2. Ежелгі Пангея материгі қаншаға бөлінді атаңдар? 2-ге: Лавразия және Гондвана;
3. Әлемдегі ең биік тау шыңы: Гималайдағы Джомолунгма Эверест;
4. Қысымы бірдей нүктелерді қосатын сызықтар қалай аталады? изобара;
5. Тынық мұхитының ең терең жері? Мариана шұңғымасы 11022 м.

2-кезең: «Озық болсаң тауып көр!»

Бұл кезеңде барлық оқушылар қатысады. Бұл кезеңнің басты ерекшелігі сұрақтар арнайы тақырыптағы ұяшықтарға бөлінген және оқушылар таңдау еркі бойынша сұрақтарды тиісінше ұпайлар арқылы таңдай алады.

Материктер

Мұхиттар

Ең, ең, ең

Материктер 5: Бұл материктің ауданы 14 млн км кв-қа тең?, бұл қай материк? (Антарктида)
Материктер 5: Бұл материктің жан-жағын 4 мұхит қоршап жатыр? (Еуразия)
Материктер 10: Бұл материктің ауданы 7*5+65/2 +4 –ға тең? (54 млн км кв Еуразия)
Материктер 10: Әлемде бұндай материк жалғыз, оны бастапқы Гринвич меридианы мен 0-дік ендік кесіп өтеді, бұл қай материк? (Африка)
Материктер 15: Бұл материкті 600 жыл бұрын финикиялықтар алғаш болып жүзіп өткен, бұл қай материк? (Африка)

Мұхиттар 5: Бұл мұхиттың ең терең жері 7729 м-тең, бұл қай мұхит? (Үнді мұхиты, Зонд шұңғымасы)
Мұхиттар 5: Дүние жүзіндегі ең жылы мұхит? (Тынық мұхиты +19,4°С)
Мұхиттар 10: Беринг бұғазы Солтүстік мұзды және қай мұхитты бөліп жатыр? (Тынық)
Мұхиттар 10: Гавай аралдары қай мұхитта орналасқан? (Тынық)
Мұхиттар 15: Бұл мұхиттың терең жері 100*100/2+6022-ға тең?, бұл қай мұхит және қай шұңғыма? (Тынық мұхитындағы Мариана шұңғымасы).

Ең, ең, ең 5: Бұл құрлықта әлемдегі ең кішкентай колибри құсы мекен етеді, бұл қай құрлық? (Оңтүстік Америка)
Ең, ең, ең 5: Әлемдегі ең ірі құс және ең ірі құрлықтағы жануар? (түйеқұс пен піл)
Ең, ең, ең 10: Әлемдегі ең тұздылығы жоғары теңіз? (Қызыл теңіз)
Ең, ең, ең 10: Әлемдегі ең суық температура қай материкте тіркелген және қанша градус болды? (Антарктидада -89,2° С)
Ең, ең, ең 15: Әлемдегі Ең ұзақ өмір сүретін ағаш (Вельвияия 2000 жыл)

3-кезең: Логиклық сұрақтар.

Координаталар мен ұзындықтарды өлшеуге арналған географиялық есептер. Бұл кезеңге алғашқы 2 кезеңде ең жоғары ұпай жинаған 5 оқушы ғана өтеді. Логикалық сұрақтар кезеңі екі тапсырмалдардан тұрады:
1-ші тапсырмасы географиялық координаталарды анықтау.
2-ші тапсырмасы ара қашықтықты есептеу.
Әр бір дұрыс жауапқа 5 ұпай. Мах 20 ұпай

1-ші Тапсырма: географиялық координаталарды анықтау әрбір оқушының белгілі бір материктерді таңдау арқылы жүзеге асады.

Келесі географиялық нысандардың координаталарын тап:
Еуразия. 1-ші оқушыға:
1. Калькутта қаласы 22° с.е, 89° ш.б
2. Фудзияма жанартауы 36° с.е, 139° шб
3. Қарағанды қаласы 49° с.е, 73° ш.б

Солтүстік Америка. 2-ші оқушыға:
1. Мак-Кинли тауы 63° с.е, 151° б.б
2. Нью-Йорк қаласы 41° с.е, 74° б.б
3. Шаста жанартауы 42°с.е, 121° б.б

Оңтүстік Америка. 3-ші оқушыға:
1. Аконкагуа тауы 32° о.е, 70° б.б
2. Рио-де –Жанейро қаласы 22° о.е, 43° б.б
3.Руис жанартауы 5° с.е, 76° б.б

Африка. 4-ші оқушыға:
1. Марра тауы 13° с.е, 25°ш.б
2. Аддис-Абеба қаласы 10° с.е, 39°ш.б
3. Килиманджаро жанартауы 3° о.е, 38° ш.б

Аустралия. 5-ші оқушыға:
1. Костюшка тауы 36° о.е, 149° ш.б
2. Мельбурн қаласы 38° о.е, 145° ш.б
3. Либиг тауы 24° о.е, 134° ш.б

2-ші Тапсырма: ара қашықтықты анықтау.

1-ші оқушыға: Алматыдан Токиоға дейін. 11,6 см * 430 тең 4988 км
2-ші оқушыға: Алматыдан Берлинге дейін. 10,6 * 430 тең 4558 км
3-ші оқушыға: Алматыдан Сингапурға дейін. 12,2 * 430 тең 5246 км
4-ші оқушыға: Алматыдан Мадридке дейін. 14,9 * 430 тең 6407 км
5-ші оқушыға: Алматыдан Анкараға дейін 8,1 * 430 тең 3483 км

4-кезең: Мемлекеттер мен астаналар

Жоғарыдағы 3 кезеңге қатысқан 5 оқушы ойынды жалғастыра береді. Мемлекеттер мен астаналар кезеңінің басты шарты мұғалім монитордағы мемлекеттердің кескін картасын жасырады, оқушы оны тауып астанасын айтады. Әрбір оқушыға мұғалімнен 5 сұрақ. Әрбір бір дұрыс жауап үшін 5 ұпай.Мах 25 ұпай.

1-ші оқушыға:
1. Қытай: Пекин
2. Аустралия: Канберра
3. Испаия: Мадрид
4. Судан: Хартум
5. Бразилия: Бразилия

2-ші оқушыға:
1. Монғолия: Ұлан-Батор
2. АҚШ: Вашингтон
3. Үндістан: Нью-Дели
4. Жапония: Токио
5. Алжир: Алжир

3-ші оқушыға:
1. Италия: Рим
2. Мадагаскар: Антананариву
3. Канада: Оттава
4. Иран: Тегеран
5. Түркия: Анкара

4-ші оқушыға:
1. Франция: Париж
2. Оңтүстік Корея: Сеул
3. Египет: Каир
4. Аргентина: Буэнос-Айрес
5. Конго Демократиялық Республикасы: Киншаса

5-ші оқушыға:
1. Ұлыбритания: Лондон
2. Жаңа Зеландия: Веллингтон
3. Марокка: Рабат
4. Мексика: Мехико
5. Германия: Берлин

5-кезең: «Жас дарынды географ»
Жарыс сабағымыздың соңғы әрі өте қызықты кезеңі «Жас дарынды географ» деп аталады. Бұл кезеңге жоғарыдағы барлық 4 кезеңдерден ең көп ұпай жинаған 3 оқушы ғана қатыса алады. Бұл кезеңді ақтық мәре деп айтамыз.
Ақтық мәре 2 тапсырмадан тұрады:
1-тапсырма: үй жұмысы. 8 ұпай
2-тапсырма: уақытқа картаны құру. 2 ұпай (1-ші болғанға 2, 2-ші 1,5 ұпай, 3-шіге 1 ұ)

Ақтық мәреде оқушының жеңіске жетуі өзіне байланысты., ең бастысы алғырлық, шапшандық пен зияткерлік тұрғыдан ойлай білуі қажет.Бұл кезеңге өткен үш оқушы өзінің үй тапсырмасы бойынша берілген «Бұрын соңды болмаған жаңалық, Сіз білесіз бе?, Ең, ең, ең, немесе эксперимент түрінде» өзінің үй жұмысын көрсетеді.

1-тапсырма: Үй жұмысы. Бұрын соңды болмаған жаңалық, Сіз білесізбе?, Ең, ең, ең, Эксперимент көрсету
1.Оқушы:______________________________________________
2.Оқушы:______________________________________________
3.Оқушы:______________________________________________

2-тапсырма: Уақытқа картаны құру. Оқушылар үш түрлі түсті конверттен құрамалы, яғни бөлшектерге қиылған мозайка түріндегі карталарды алады, жылдам уақытқа құрады.
1-ші карта: Солтүстік Америка 2-ші карта: Африка 3-ші карта: Оңтүстік Америка

Оқушылардан ән тарту. Орындайтын:________________________________________
Қорытынды:
Құрметті әділ қазылар алқасы, ойынды қорытындылау мақсатында келесі сөз кезегі сіздерге беріледі, өз ойларымен бөлісіңіздер. Жүлделі орын алған оқушылар құнды сыйлықтармен марапатталады.
1-орын: 8 сыныпқа аранлған Қазақстанның физикалық географиясы оқулығы және Атлас
2-орын: 8 сыныпқа арналған атлас пен кескін карта
3-орын: 8 сыныпқа арналған атлас

Жүргізуші: Ойынға қатысқан оқушылар және көрермендер! Еліміздің Тәуелсіздігінің 23 жылдығына арналған «Қызықты география» сабақтан тыс жарыс сабағы жайлы өз ойларымен бөлісу үшін ортаға оқушыларды шақырамыз.
Қадірменді мұғалімдер мен оқушылар, сайыскерлер осымен біздің жарыс сабағымыз аяқталды, назар қойып тыңдағандарыңызға рахмет! Қош сау болыңыздар!

Бағалау парақшасы
Күні:_________
Сыныбы:__________
Пәні:___________________
Тақырыбы:______________________
Бағалаған мұғалім:_________________________

Кезең-дер Атаулары Оқушылардың аты-жөні Жинаған ұпайлары Қорытынды
ұпайлары Орын-дар
І
Блиц сұрақтар

Мах 5 ұпай

1._________________________
2._________________________
3._________________________
4._________________________
5._________________________
6._________________________
7._________________________

____________
____________
¬¬¬¬¬¬-____________
____________
____________
____________
____________
ІІ Озық болсаң тауып көр!

Ұпай саны таңдауға байланысты

1._________________________
2._________________________
3._________________________
4._________________________
5._________________________
6._________________________
7._________________________

____________
____________
¬¬¬¬¬¬-____________
____________
____________
____________
____________
ІІІ Географиялық есептер

Мах 20 ұпай

1._________________________
2._________________________
3._________________________
4._________________________
5._________________________
____________
____________
¬¬¬¬¬¬-____________
____________
____________

ІV Мемлекеттер мен астаналар

25 ұпай
1._________________________
2._________________________
3._________________________
4._________________________
5._________________________
____________
____________
¬¬¬¬¬¬-____________
____________
____________
V Жас дарынды географ
Барлығы
Мах 10 ұпай
Үй жұмысы
8 ұпай
Уақытқа карта құру мах 2 ұпай 1._________________________
2._________________________
3._________________________

Картаны 1-ші болып 2 ұ
Картаны 2-ші құрғанға 1,5 ұ
Картаны 3-ші құрғанға 1 ұ ____________
____________
¬¬¬¬¬¬-____________


Бағалаған мұғалімнің сабақтан тыс жарыс сабағы жайлы пікірі:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Қолы:_______
Категория: География | Добавил: Amirchanuly
Просмотров: 1488 | Загрузок: 101 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пятница, 2016-12-09, 10:14 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [165]
Педагогика [291]
Математика [779]
Физика [242]
История [335]
Классному руководителю [519]
Русский язык и литература [697]
Физическая культура [200]
Английский язык [409]
Искусство [181]
Родительский совет [14]
Биология [319]
Информатика [366]
Начальная школа [1873]
Мой Казахстан [238]
Технология [126]
Самопознание [171]
Технология труда [49]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [40]
Профессиональное образование [155]
Дошколенок [463]
География [129]
Школьная библиотека [48]
Казахский язык и литература [544]
Химия [33]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru