Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Казахский язык и литература

Мамандықтар
[ Скачать с сервера (1.19 Mb) ] 2013-03-01, 8:25 AM
Қазақ тілі 5 сынып
Астана қаласы
Ғ. Қайырбеков атындағы
№2 мектеп-гимназиясы
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Залетаева Айгүл Құрманғазықызы

Сабақ тақырыбы: Мамандықтар
Сабақтың мақсаты:
1. Білімділік: Оқушыларды мамандық атауларымен таныстыру.Оқушыларға жаңа сөздер мен сөз тіркестерді үйрету және оларды сөйлеу әрекетінде дұрыс пайдалана білуге үйрету.
2. Дамытушылық:.Сөздік қорларын дамыту,тіл мәдениетін жетілдіру, ойлау, дұрыс атау, есте сақтау қабілеттерін арттыру, тіл үйренуге қызығушылықтарын арттыру.Сөздерден сөйлем құра білуді қалыптастыру.Сұрақтарға толығымен жауап беруге дағдыландыру.
3. Тәрбиелік: Оқушыларға еңбектің пайдасын, оның адам өміріндегі рөлін білгізу, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Әр түрлі мамандық иелеріне деген құрмет сезімдерін ояту.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Технология: п.ғ.д. Т. Т. Галиевтің «Жүйелілік тәсілі негізінде оқыту» технологиясы
Сабақтың көрнекілігі: тақырыптық суреттер,оқулық ,кесте
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ -жауап, айтылым, жазылым, сұхбат
Сабақтың барысы:
І кезең. Бағдарлау- мотивациялық кезең
• Оқушылармен сәлемдесу;
• Сабаққа қатысымын тексеру;
• Бүгінгі күн, ауа-райы туралы сұхбат.
ІІ кезең Операциялық- орындаушылық кезең
1.Қайталау-оқу анасы ( асықтардың нөміріне сәйкес сұрақтарға жауап береді)
1. Біздің елімізде қандай балалар көп?
2. Үлкен кісілер әңгімелесіп отырғанда балалар не істемеуі керек?
3. Отбасыңда қандай дәстүрлер бар?
4. «Мектеп» сөзі қай тілден шыққан? Қандай мағынаны береді?
5. Мектепте оқушыларға арналған қандай ережелер бар?
6. Мектеп ережелерін орындаған оқушы қандай болады?
7. Біздің мектеп қай көшеде орналасқан? Неше қабатты?
8. Біздің мектепте қандай мұражай бар? Нешінші қабатта?
9. Мектеп, білім туралы қандай мақал-мәтел білесің?
10. Сендердің сынып жетекшілерің кім? Қай пәннен сабақ береді?
11. Мектеп кітапханасы нешінші қабатта? Кітапханда өзіңді қалай ұстауың керек?
12. Кітапханада кітап неше күнге беріледі? Кітапты қалай ұстау керек?
13. Мектеп асханасында қандай тағамдар бар?
14. Бүгін неше сабақ болады? Қазір нешінші сабақ болып жатыр?
15. Мектепте қандай пәндер оқытылады? Саған қандай пәндер ұнайды?
16. Сен нешінші қатарда, нешінші партада отырасың?
2. Грамматика әлемінде
1-қатарға
Фонетика дегеніміз не?
Қазақ әліпбиінде неше әріп бар?
Дауысты дыбыстар қалай бөлінеді?
Дауысссыз дыбыстар нешеу?
Олар қалай бөлінеді?
Буынның неше түрі бар?
2-қатарға
Заттың атын білдіретін сөздер?
Ат, ет, от сөздері буынның қай түрін құрайды?
Қазақ тілінде қанша септік бар?
Барыс септік қандай сұрақтарға жауап береді?
Синоним сөздер дегеніміз не?
Тұрлаулы мүшелерге не жатады?
3-қатар
Қазақ тілінде жалғаудың неше түрі бар?
Сөз құрамы нешеге бөлінеді?
Антоним сөздер дегеніміз не?
Мектепт, тақтада, үстелде қай септікте тұр?
Тұрлаулы мүшелерге не жатады?
Заттың қимылын білдіретін сөздер?
ІҮ. Жаңа тақырып
Әсемпаз болма әрнеге, Сен де бір кірпіш дүниеге,
Өнерпаз болсаң, арқалан. Кетіген тап та бар қалан. (Абай)
1. Сөздік жұмысы
Жазушы – писатель жұмысшы – рабочий әртіс-артист
Мұғалім - учитель құрлысшы – строитель егінші - пахарь
Дәрігер – врач балташы – плотник қойшы - пастух
Есепші – бухгалтер кенші – шахтер шекарашы-пограничник
Мал дәрігері – ветеринар сатушы – продавец балықшы - рыбак
Іскер –бизнесмен даяшы – официант бояушы-маляр
Ғарышкер – космонавт тоқмашы – ткачиха заңгер - юрист
Жүргізуші – водитель бағбан – садовник теңізші - моряк
Суретші – художник аспаз – повар шаштараз - парикмахер
Тігінші –портной ұшқыш - летчик бояушы – маляр
Әнші - певец мүсінші – скульптор биші - танцор
Орманшы – лесник аудармашы – переводчик хатшы - секретарь
Аудармашы-переводчик зергер – ювелир сәулетші – архитектор
пошташы - почтальон ғалым – ученый тәрбиеші-воспитатель
2. Айтылым «Бұл кім?»


__________________ ___________________________ ______________________



___________________ ___________________ _______________________________



_________________________ _____________________________

3. Жазылым. НЕ ІСТЕЙДІ?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________

___________________________________________________

______________________________________________________

4. Қайда жұмыс істейді?
Аспаз
Әртіс
Дәрігер
Сатушы қайда жұмыс істейді?
Тәрбиеші
Құрылысшы

5. Көрініс «Мамандық таңдау»
Тілші
Менің мамандығым-тілші. Тілші болу үшін тілді жақсы біліп, сұхбат ала білу керек. Мен бүгін әртүрлі мамандық иелерінен сұхбат аламын.
1. Дәрігер
-Сәлеметсізбе.
-Сәлеметсізбе.
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым-дәрігер
-Дәрігерлер не істейді?
-Дәрігерлер адамдарды емдейді.
-Дәрігер қандай мамандық?
-Дәрігер өте жауапты мамандық.
-Сұхбатыңызға рахмет
-Сізге де рахмет.
2. Құрылысшы
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым-құрылысшы
-Құрылысшылар не істейді?
- Құрылысшылар зәулім үйлер мен әдемі ғимараттарды салады.
- Құрылышы қандай мамандық?
-Өте қажет мамандық.
-Сұхбатыңызға рахмет
-Сізге де рахмет
3. Аспаз
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым-аспаз
- Аспаз не істейді?
- Аспаз дәмхана, асхана, мейрамханаларда ас пісіреді.
- Аспаз болу оңай ма?
-Жақсы аспаз болу үшін шебер болу керек.
-Сұхбатыңызға рахмет
-Сізге де рахмет
4. Шекарашы
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым-шекарашы
-Шекарашылар не істейді?
- Шекарашылар еліміздің тыныштығын күзетеді.
- Шекарашы қандай болу керек?
- Шекарашы өте батыл, жауапты, қырағы болу керек.
-Өте қызық екен, рахмет
-Сізге де рахмет
5. Шаштараз
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым-шаштараз
- Шаштараз не істейді?
- Шаш қияды, әдемілейді, бояиды.
- Сіздің мамандығыңыз өзіңізге ұнай ма?
-Иә, өте ұнайды.
-Сұхбатыңызға рахмет
-Сізге де рахмет
6. Мамандығы жоқ адам.
-Сіздің мамандығыңыз кім?
-Менің мамандығым жоқ. Мамандық таңдап жүрмін.
Тілші: Кім болғыңыз келеді?
Адам: Әзірге білмеймін.
Дәрігер: Дәрігер болыңыз. Дәрігер- денсаулық сақшысы.
Шаштараз: Шаштараз болыңыз. Шаштараз- әдемілік кепілі
Аспаз: Мүмкін аспаз боларсыз. Ас-адамның арқауы.
Адам: Әрине, мамандықтың бәрі жақсы, бәрі керек. Бірақ, мамандық алу үшін оқу керек емес пе?
Тілші: Дұрыс айтасыз, жақсы маман болу үшін білім керек. Сондықтан оқыңыз, үйреніңіз, ұнаған мамандығыңызды алыңыз. Солай емес пе, балалар?
ІІІ. Бекіту
Тақырыпқа байланысты деңгейлік тапсырмалар орындату
ІІІ деңгей. Берілген сөздер қай септікте тұр?
Мамандықтың, дәрігерге, аспазбен, суретшінің, есепшіден, шаштаразға, бишіден, тігіншіге, хатшыдан, зергердің.
ІІ деңгей. Сөйлемдерді толықтырыңыз
Мамандықтың түрі көп: ....., ...., ....,.... Маған ......... мамандығы ұнайды. Өйткені, ........ Менің әкемнің мамандығы.......... Менің шешемнің мамандығы.............
ІІІ деңгей. «Дәрігер» тақырыбына шағын шығарма жазыңыз.
өте қажет, жауапты мамандық, ауруханада, денсаулық-зор байлық
Сергіту сәті
7. Жұмбақтар
1.Білімнің дәнін тереді,
Балаға тәлім береді. (______________)

2.Өскен шашты жаратпайтын,
Қайшысы бар жалақтайтын. (_____________)

3. Қалпағы ақ қарасаң,
Дәрігер емес, бірақ ол.
Дәм мәзірін қаласаң,
Алға ұсынып тұрады ол. (_____________)

8. Көршіңізбен сұхбаттасыңыз
1. Шаш қию үшін кімге барамыз?
_________________________________________________________
2. Суретшінің суреті қандай?
___________________________________________________________
3. Тісің ауырса кімге барасың?
___________________________________________________________

4. Жақсы маман болу үшін не істеу керек?
____________________________________________________________

Қорытынды
Сұрақтарға жауап беріңіз.
Менің атам етік тігеді. Оның мамандығы кім?
Сәуленің әкесі үй салады. Оның мамандығы қандай?
Үсеннің анасы азық-түлік дүкенінде істейді. Оның мамандығы кім?
Асанның ағасы ұшақты ұшырады. Оның мамандығы қандай?
Майраның әпкесі мектепте математика пәнінен сабақ береді. Оның мамандығы қандай?
Асан ағай үйлердің жобасын жасайды. Оның мамандығы қандай?
Салтанат адамдарды емдеп жүр. Оның мамандығы қандай?
Асан мектепте оқиды? Ол кім?

Үйге тапсырма
• 119-бет, 3-тапсырма оқу, мазмұны;
• Жаңа сөздерді қайталау;
• Ереже жаттау.
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: анарка
Просмотров: 8349 | Загрузок: 226 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 1.5/2
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пятница, 2024-04-26, 8:04 AM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [338]
Математика [864]
Физика [274]
История [385]
Классному руководителю [571]
Русский язык и литература [770]
Физическая культура [246]
Английский язык [456]
Искусство [204]
Родительский совет [19]
Биология [360]
Информатика [398]
Начальная школа [2040]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [180]
Дошколенок [574]
География [142]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [642]
Химия [54]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru