Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Казахский язык и литература

«Әл Фараби»
2014-10-10, 1:53 PM
Сабақтың лексикалық тақырыбы: «Әл Фараби»
Сабақтың лексикалық тақырыбы: Етістіктің құрамдық түрлері
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Әл Фараби тарауы бойынша оқушылардың ұлы ойшыл туралы
мағлұматтарды қаншалықты меңгергендігін тексеру. Етістіктің
құрамдық түрлерін қайталау.
Дамытушылық: оқушылардың ойлау, іздену қабілетін арттыру, тіл байлықтарын
дамыту, өз ойларын айта білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: ұлы тұлғаларды құрметтей білуге, олардың бойындағы жақсы
қасиеттерге еліктей білуге, еңбектене білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, мәтінмен жұмыс, іздену
Сабақтың көрнекілігі: интербелсенді тақта, компьютер, карточкалар, тірек
схемалар.
І. Сабақтың барысы. І Ұйымдастыру бөлімі
а) Оқушыларды сабаққа дайындау
ә) Оқушыларды түгендеу.
ІІ.Үй тапсырмасын тексеру: Сұрақ-жауап
1. Әл Фарабидің «Араб музыкасының тарихы» деген кітабы қайда басылып шықты?
2. Ол неше томнан тұрады?
3. Оның жалғасын кім жазды?
4. Оны жинап бастырған кім?
5. Ол неше қолжазбадан тұрады?
6. Олар қайда сақтаулы тұр?
ІІ Жаңа сабақты меңгерту.
А) Мәтінді алдымен мұғалім оқиды
Ә) Оқушылар ілесіп оқып отырады.

Ғалымның еңбектері

Әл-Фарабидің жақсы дәрігер болғаны белгілі. Ол медицина ғылымы жөнінде пікірлер айтқан. Мысалы: «шаш пен сақал өседі, қас пен кірпік бір қалпынан асып көп өсе бермейді. Бұл оның түбіне қан тамырларының тарауына байланысты» дейтін түсініктемелері бар.
Әл-Фараби ғылыми еңбектерді көп жазған адам. Бірақ әл-Фараби өз еңбектерін жинап, тәртіпке келтіріп қоюға онша ұқыпты қарамаған тәрізді. Оның саяхатшылық өмірінің өзі де оның еңбектерінің жоғалып кетуіне көп себеп болған.
Солай бола тұрса да, оның жазған еңбектерінің белгілі санының өзі жүзден асады. Олардың көпшілігі арабша жазылған. Оның арабша еңбектерінің бірсыпырасы өткен ғасырдың аяқ кезінде және үстіміздегі ғасырдың бас кезінде Каирде, Стамбулда, лейденде, парижде, Лондонда, Берлинде, Ленинградта және тағы басқа жерлерде басылған.

1. Жаңа сөздермен жұмыс
• Оқытушы оқиды, оқушылар бірнеше рет хормен қайталайды.

Пікірлер айтқан- высказывал мнение
Бір қалпынан асып- сверх обычного
Қан тамырлары- вены
Тарау- здесь: разветвление
Тәртіпке келтіріп- упорядочного
Ұқыпты қарамаған- неаккуратно относился
Себеп болған- стала причиной
Бірсыпырасы- большинство
Басылған- была издана

• Жаңа сөздердің қазақша аудармасын табу.

высказывал мнение-
сверх обычного-
вены-
здесь: разветвление-
упорядочного-
неаккуратно относился-
стала причиной-
большинство-
была издана-

• Көп нүктенің орнына тиісті жаңа сөздерді қою
Мысалы, шаш пен сақал өседі, қас пен кірпік ................... көп өсе бермейді .
Ол медицина ғылымы жөнінде .......................... .
Бірақ әл Фараби өз еңбектерін жинап, .................. қоюға онша ұқыпты қарамаған тәрізді.
Бұл оның түбіне ............................... байланысты
Оның арабша еңбектерінің ............................. өткен ғасырдың аяқ кезінде және үстіміздегі ғасырдың бас кезінде Каирде, Стамбулда, Парижде, Лондонда және басқа жерлерде .......................................... .
Оның саяхатшылық өмірінің өзі де оның еңбектерінің жоғалып кетуіне көп ................. .

ІІ. Мәтінмен жұмыс
1. Оқушылар мәтінді тізбектеп оқиды.
2. Интербелсенді тақтадан әр сөйлемнің дәл аудармасын табады.
3. Әр абзацқа ат қояды
4. Сұрақтарға жауап береді.
• Әл-Фараби қандай дәрігер болған?
• Ғалым шаш пен сақал, қас пен кірпік туралы қандай пікірлер айтқан?
• Әл Фараби өзі жазған еңбектеріне қалай қараған?
• Ғалымның еңбектерінің жоғалып кетуіне не себеп болған?
• Бүгінде ғалымның қанша еңбегі бар деп есептеледі?
• Ол еңбегін көбінесе қай тілде жазған?
• Ғалымның еңбегі қай жерлерде басылған?
• Әл Фарабиді неліктен ұлы адам дейміз?

5. Топтастыру стратегиясы.

6. Дәлелдеу стратегиясы.
Топтастыру стратегиясын негізге ала отырып, өз ойларыңды дәлелдеңдер.

ІІІ. Ереже тұжырымдау
Етістік іс-қимыл, әрекетті білдіріп, не істеді? қайтті? деген сұрақтарға жауап береді.
Етістіктің құрамдық түрлері

Дара Күрделі

(Бір ғана негізгі және туынды (Бірнеше түбірдің бірігуінен,
түбірден жасалады) қосарлануынан, тіркесуінен жасалады)
Ал, кел, отыр, түне, жарқыра әкелу (алып келу), бағып-қағу, жақсы көру

1- жаттығу. «Кім жылдам» ойыны. Етістіктерді мағынасына қарай әр үйшікке жинау

Апар, ұйықта, жылап-еңіреу, әкет, тарс ету, жаз, дем алу

2- жаттығу. «Қалалар » ойыны. Берілген қалалардың суретіне қарап, оның әл-Фараби есімімен қандай байланысы бар екенін айтыңдар.
3-жаттығу. Өлеңді мәнерлеп оқып, асты сызылған етістіктердің қандай екенін анықта.
Кеткенім жоқ, елім, сенен атақ, бақыт, тақ іздеп,
Шықтым, жұртым, шалғай шетке ғылым атты шам іздеп.
Ақтадым мен ақ сүтіңді келгенімше шамамның,
Ассам-дағы сексен жастан сәбиіңмін, балаңмын
ІҮ. Сабақты бекіту:
Әл Фарабидің бойындағы қасиеттері
Артықшылығы КЕмшілігі



Ү. Сабақты қорытындылау
Ф) Оқушыларды бағалау
Ә) Үйге тапсырма: 3 жаттығу. Өлеңді жаттап келу
Категория: Казахский язык и литература | Добавил: Дияс
Просмотров: 421 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 5:10 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [165]
Педагогика [291]
Математика [778]
Физика [242]
История [335]
Классному руководителю [518]
Русский язык и литература [697]
Физическая культура [200]
Английский язык [409]
Искусство [181]
Родительский совет [14]
Биология [319]
Информатика [366]
Начальная школа [1873]
Мой Казахстан [238]
Технология [126]
Самопознание [171]
Технология труда [49]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [40]
Профессиональное образование [155]
Дошколенок [462]
География [129]
Школьная библиотека [48]
Казахский язык и литература [544]
Химия [33]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru