Халық ауыз әдебиеті. Сыныптан тыс сабағы. 5 сынып. Сабақ мақсаты: 1. Қазақ халқының ауыз әдебиеті туралы білімдерін тереңдету, сөздік қорын молайту, қызығушылық- тарын арттыру. 2. Оқушылардың ойлау қабілеттерін, шығармашылық жұмыс істеу қабілеттерін дамыту. 3. Туған жерді, елді, халық ауыз әдебиетті құрметтеуге, өзара жолдастық қасиеттерге тәрбиелеу. Сабақ түрі: сыныптан тыс сабағы. Сабақтың әдісі: жарыс, қорғау. Сабақтың көрнекіліктері: интерактивтік тақта, ұлттық киімдер, тапсырма-сұрақтар, магнитофон, күй. Сайыстың өту барысы: 1. «Күй» орындалады. 2.Мұғалім ақын Қадыр Мырза Әлидың өлеңінің үзіндісін оқиды. Қазақ осы: Дала дейтін, Күн дейтін, Қазақ осы: « Өнер алды – тіл» дейтін. Қазақ осы: Қарасың ба, Ақсың ба, Қоңырсың ба, Жатырқауды білмейтін. Құрметті сайысқа қатысушы оқушылар,көрермендер, әділ қазы алқасы. Бүгінгі сайысымыз ата-бабаларымыздан қалған әдеби мұраны еске алу, оны құрметтеуге арналған.Бұл- бітпейдін асыл қазына, мөлдір бұлақ деуге де болады.Сайысымызды бастауға рұқсат етіңіз! Оқушылар екі топқа бөлінеді: 1топ- «Тұлпар», 2топ-«Жұлдыз» 1-кезең. «Бәйге» 1 Фольклор кімнің шығармасы? 2 Халық ауыз әдебиетіне не жатады? 3 Қазақ фольклорын орындаушылары кімдер? 4 Фольклор бізге қалай жеткен? 5 Ертегілердің қандай түрін білесіңдер? 6 Тұрмыс-салт жырлары нешеге бөлінеді? 7 Төрт түлік малды атап беріңдер 8 Қойдың иесі кім? 9 Жылқының иесі кім? 10 Сиыр иесі кім? 11Түйе иесі кім? 12 Наурыз күні қандай мейрам? 2-кезең « Білгіштер». Мақал-мәтелдерді еске алу сайысы. Бұл кезеңде оқушылар мақал –мәтелдерді жатқа айтады.Қай топ көбірек айтса, сол топ жеңеді. 3-кезең « Сиқырлы қоржын». Жұмбақтар сайысы. Қоржынның ішінен 4-5 тапсырмаларды алып., жұмбақтарды шешуге кіріседі. Осы сайыстан кейін әділ қазы алқасына сөз беріледі. 5-кезең «Тіл сындыру» Жаңылтпаштар сайысы. Оқушылар бірінен –бірі берілген жаңылтпаштарды тез айтуға тырысады, қайсы топтың оқушылары жаңылмай айтса, сол топ жеңімпаз аталады. 6-кезең « Ертегі әлемінде» Екі топ алдын ала дайындаған қойылым ретінде ертегіні көрсетеді. 7-кезең « Газет шығару» Оқушылар алдын ала жинаған мәліметтерді пайдаланып, сурет салып, өз еркінімен газетке ат қояды, шығаруға кіріседі. Мынадай айдар болуға мүмкін: «Халық даналығы», «Өнер алды –қызыл тіл», « Сөзжұмбақ», өздері жазған мақалалар, өлеңдер және т.б Қорытындылау: 1Әділ қазы алқасына сөз беріледі. 2 Мұғалімнің қорытынды сөзі: Әр уақытта ата-бабаларымыздан қалған мұраны сақтауға, келесі ұрпаққа жеткізуге және өз елімізді мақтан етуге, Қазақстанның нақты азаматы болуға тілеймін.Әрқашанда сәттілік болсын!
|