Главная » Статьи » Английский клуб » Раннее обучение английскому языку |
ШҚО Бесқарағай ауданы Қоянбай ауылы «Қоянбай орта мектебі»КММ Ағылшын тілі мұғалімі: Еликбаева Гульмира Сафиуллиновна Grade: 7 The theme: «Animals» Aims of the lesson : 1. To enrich pupils knowledge, to develop pupils abilities in speech. To enrich their vocabulary 2. To develop their reading, writing, listening kills and grammar lexical habits 3. to bring up pupils to be attentive to write neatly and correctly. To foster their love for animals. The type: Revision lesson Teaching method: Explanation answer-question, listening, work in pairs and work in groups. Visual aids: flipcharts of the activeboard with pictures, pictures of the animals, riddles, a crossword. The procedure of the lesson: І. Organization moment a) Greetings Teacher: “Good morning, children! How are you?” Children: “Good morning, teacher! We are fine” -Let’s begin our lesson. b) Talking with the pupil on duty -Who is on duty today? -Who is absent today? -What day is it today? -What date is it today? -What’s the weather like today? -What season is it now? ІІ . Checking up the home task. Let’s check your hometask. -What was your home task for today? «Animals» тақырыбы бойынша берілген жаңа сөздерді тексеру Pupils, look at the activeboard you can see the names of different animals. жолбарыс түлкі арыстан керік маймыл зебра аю III Main stage: 1. -Now, children, look at our activeboard and listen to me. Be attentive! What animals can you see in the following track? (Тақтада «Мадагаскар» мультфилімінен үзінді көрсетіледі. Оқушылар қандай аңдарды көргендерін айтады. -Балалар, бугин біз қандай тақырыпта сабағымызды жургіземіз? -Дұрыс айтасыңдар, бугін біз сабағымызды аңдар жайлы өткіземіз - Бүгін біз сендермен Лондондағы хайуанаттар паркіне барамыз. Бізге аңдар әр түрлі тапсырмалар дайындап қойыпты. Тапсырмаларын дұрыс орындауға тырысайық. 2. The lion’s task: Fhonetic drill. “Lapping milk” [l] дыбысының айтылуы -No, we shall have fhonetic drills - Repeat after me! Lapping milk Little Kitty laps her milk. Lap, lap, lap. Her tongue goes out Her tongue goes in Lap, lap, lap. -Балалар, сендер [l] дыбысына тағы қандай сөздер білесіңдер? Оқушылардың жауабы .................. 3.The tiger’s task: Орфографиялық ойын. «Put letters in order» 4. The giraffe’s task: Divide animals into 2 groups: domestic animals and wild animals. Domestic animals Wild animals ………….. ………….. ………….. ………….. ………….. ………….. 5. The elephant’s task: Read and guess: “What animals is it?” Мұрты бар, сақалы жоқ, Тоны бар, шапаны жоқ. (мысық-кошка-cat) Тәтті көрсе, бас салар, Айнымайды баладан. Үп-үлкен боп жасқанар, Кіп-кішкентай арадан. (аю-медведь-bear) Шыңдары шырқау Көшіп жүр бір тау (түйе-верблюд-camel) Ауыр ағашты тасуға таста Тұмсығы ұзын, Құйрығы қысқа. (піл-слон-elephant) 6. The squirrel’s task: Put the words in the correct order. 1. This \an \ kangaroo\ is \ Australian\ an 2. Africa \ in \live \ Elephant 3. wolves\ are\ There\ a lot of\ in\ forest\ the\ of\ Kazakhstan 4. favourite/ your\ What\ is\ animal? 7. The monkey’s task: Physical exercise. Сергіту сәті. 8. The bear’s task: Make sentences: Dog eats …….. Cat drinks …… Monkey eats ….. Mouse eats ….. 8. The fox’s task: Complete the diagram 9. The rabbit’s task: Choose the right form. smarter/ stronger/ funnier/ the most beautiful/ the biggest 1. The dog is _______ than the cat. 2. The monkey is _____ than the parrot. 3. The lion is _____ than the wolf. 4. The elephant is ______animal. 5. The dolphin is _____ animal. 10. The wolf’s task: Test 1. ______cat is white. a) these b) this c) those 2. two ______ a) bears b) a bear c) bear 3. Monkeys don’t like ______. a) to run b) to jump c) to swim 4. These two elephants ____grey. a) is b) are c) do 5. I ____ dot three toy monkeys. a) have b) has c) does 11.The zebra’s task: Find fifteen more animals word in the word square. Animals: an elephant, a camel, a bear, a horse, a deer, a cow, a sheep, a goat, a monkey, a wolf, a fox, a lion, a tiger, a rabbit IV. Sing a song “Animals in the Zoo” V. Home work: Pupils, open your diaries and write down your homework: draw your favorite animal and describe it. VI. Marking Dear children, you all worked very well today and I give excellent marks to girls and boys. VII. The lesson over. Thank you for attention. Good- bye! | |
Просмотров: 914 | Комментарии: 3 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | ||||
---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|