Главная » Статьи » Английский клуб » Поликультурное образование |
Урок-путешествие Тема урока: «London». Цель урока: формирование и развитие поисково-исследовательской деятельности учащихся, т.е. •поиск информации о стране изучаемого языка из различных источников Задачи урока: 1.Обучающие: •повторить употребление модальных глаголов в предложении. 2.Воспитывающие: •прививать интерес, жажду знания к другим странам; •развивать любовь к иноязычной культуре; •расширять кругозор учащихся. 3.Развивающие: •Работать над развитием творчества учащихся через выполнение разнообразных по содержанию и форм работ на уроке; •развитие речи (словарный запас, смысловые и коммуникативные функции); •развитие мышления (сравнение, классификация, осознание поставленной цели); •организовать продуктивную деятельность учащихся для развития специальных умений (монологическая и диалогическая речь, чтение), а также развития общеучебных умений (осуществлять целенаправленную деятельность, осуществлять самостоятельную деятельность). Тип урока: •Комбинированный, повторение пройденного материала. Методы: •Поисковый, словесно-наглядный, интегрированный. Форма урока: •Мультимедиа – урок, повторение известного и знакомство с новыми понятиями, работа с интерактивной доской. Прогнозируемый результат: •Учащиеся должны уметь: •Использовать дополнительными источниками информации, таблицами и схемами, умение работать с интерактивной доской. Оборудование урока: •презентация Microsoft Point, мультимедийный проектор (для показа презентации), компьютер, интерактивная доска, электронный учебник “Pythagoras”, ноутбук для каждого учащегося. Составляющие урока: •Организационный момент (включая выступление учителя), •Фонетическая, речевая зарядка. Основная часть урока: •Обучение монологической речи, •Обучение аудированию, •Контроль чтения и понимания прочитанного. •Технологическая карта. I.1.Orgmoment. Организационный момент. Teacher: -Good morning, children and guests. How are you? Pupils: - We are fine, thank you. Teacher: - Who is absent today? Pupils: - All are present. II.2.Warm-up. Разминка. Teacher: - Today we’ll speak about sightseeing and important things of London. You will introduce with them on our lesson. Look at the blackboard and read the proverb: Pupils: - If you’re tide of London – you’re tide of life. Teacher: - Let's discuss this proverb Pupils: - I think there is no such person who does not like to see this old city. -I would really like to see the old castles. -One who is tired of London he is just a boring person. Teacher: - Would you like to go to Britain? Pupils: - Yes, I would. Teacher: - Why would you like to go to Britain? Pupils: - I think Britain is an attractive land. I’d like to see Big Ben. Teacher: - Would you like to visit London? Pupils: - Yes, I would. Teacher: - What places would you like to visit in London? Pupils: - I’d like to see parks, gardens and museums. Teacher: - Why would you like to see them? Pupils: - I see they are very beautiful. Teacher: - What places would you like to see there? Pupils: - I’d like to visit Trafalgar Square and the Tower of London. I think they are attractive. Teacher: - Who would like to visit Astana? Pupils: - I would. I want to see Baiterek, Duman and many others interesting places. -One who is tired of London he is just a boring person. Teacher: - Would you like to go to Britain? Pupils: - Yes, I would. Teacher: - Why would you like to go to Britain? Pupils: - I think Britain is an attractive land. I’d like to see Big Ben. Teacher: - Would you like to visit London? Pupils: - Yes, I would. Teacher: - What places would you like to visit in London? Pupils: - I’d like to see parks, gardens and museums. Teacher: - Why would you like to see them? Pupils: - I see they are very beautiful. Teacher: - What places would you like to see there? Pupils: - I’d like to visit Trafalgar Square and the Tower of London. I think they are attractive. Teacher: - Who would like to visit Astana? Pupils: - I would. I want to see Baiterek, Duman and many others interesting places. 3. Look at the blackboard and read English proverb: 2.Unscramble these places you find in a city. 3.Работаем по учебнику “Pythagoras”, читаем текст и выполняем задание по этому тексту на доске и ноутбуке. a) 2. Trafalgar Square In the centre of square there is a big column. At the top of the column there is a statue of Admiral Nelson who had to fight the French at the Battle of Trafalgar in 1805.
12. Проверим знания, полученные в течение урока 1. What is the official name of this country? a) Britain b) The United Kingdom of Great Britain c) England 2.What is the population of this country? a) 56,878,000 b) 300,000,000 c) 100,000,000 3.How many countries make up Great Britain? a) Four b) Three c) Five 4.What is the national flag of the UK? 5.The Union Jack is… a) The flag of the UK b) The flag of Scotland c) The flag of Wales d) The flag of England 6.What is the capital of the UK? a) London b) Belfast c) Glasgow 7.Money in the UK is… a) Dollars b) Pounds c) Euro 8. Big Ben is… a) A palace b) A bell c) A square 9. The Queen lives in… a) The Tower of London b) Buckingham Palace c) Windsor Palace 10. This is … a) Westminster Abbey b) The Houses of Parliament The Bloody Tower 13.Reflection of the lesson. Ассоциации с Великобританией, во время путешествия в Лондон, что бы они хотели больше всего увидеть I offer each can analyze his progress during the lesson. Ребята, как вы сами оцениваете свои успехи? (пусть каждый сам даст себе оценку и выставит отметку за урок). 14. Итоги урока, полученные оценки 15. Homework: make up 8 sentences about London. | |
Просмотров: 5340 | Комментарии: 4 | | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | ||||
---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|