Главная » Статьи » Школа, как она есть |
Мектептен біз не күтеміз? Осы сұрақты ата-аналар мен оқушылар өздеріне жиі қояды Жақсы бағамен толы аттестат, терең білім, кәсіби дайындық және болашақ мамандық даярлаудағы көмек, баланың жалпы дамуы? Бүгінгі мектеп әр қилы. Бұл уақыт талабы. Біз мұғалімдер, сабақта көп жұмыс істеп, көп нәрсені талдап тастасақ, сан қилы әдіс-тәсілді қолдансақ- сол сабақты сәтті деп санаймыз. Ал қандай сабақ оқушыға және ата-анаға ұнайды, ата-аналар мен оқушылар мектептен нені қалайды? Әлуметте өмір сүріп одан оқшаулануға мүмкін емес. Күнделікті біз қарым қатынаста болып, әлуметпен тығыз өмір сүреміз. Мектеп сол өмірдің бір тізбегі және сын көздің нысанасы. Сондықтан кез келген мектеп әлуметпенпен тек санасып қана қоймай, қарым қатынасын құру керек, мүмкіндігінше жылы және достық қарым қатынас. Кез келген демократиялық қоғамда әлеуметтік елеулі сфералар сыртқы әлеуметтік ортаның әсерінен өзгеріп және дамып отырады. Қандай да болса идиал моделді мектеп құрсақта, ол барлығын қатар қанағаттандыра алмайды. Өйткені қарсы болатын ата-аналар да жеткілікті болды. Сондықтан замануй мектеп әртүрлі әлуметтік топтарға сай түрлі нұсқаларды ұсыну керек, жалпы стандарттарды сақтай отырып бірде инклюзивті білім беру, бірде денсаулықты сақтау технологиясы және дене шынықтыруды , әлде жекешелендіріп оқыту. 7,9,10,11 сынып оқушылары арасында өткізілген сауалнам көрсеткіші: • Мектепке ынтасымен барады- 50%; • Бар ынтасымен сабақты орындайды- 30%; • Көркем әдебиетті оқиды - 5%; Келесі сауалнама : 1. Мұғалімдер маған жақсы қарайды______________________________ 2. Маған сабақта қызықты______________________________________ 3. Мұғалімнің түсіндіргені маған түсінікті___________________________ 4. Мен сабақта өзіме жаңалықтар ашамын______________________ 5. Мен сабақта көп пайдалы ақпарат аламын_________________ 6. Пәндер бойынша менің білімім мықты және өткендерді мен есте сақтаймын___ 7. Үй тапсырмасын орындау маған қиын емес__________________________ 8. Сабақтар түрлендіріп өткізіледі__________________________________ 9. Мен сабақта бар ынтаммен белсенді жұмыс істеймін__________________ 10. Мен сабаққа көтеріңкі көңәіл күймен барамын__________________________ Сауалнама көрсеткендей, оқушыға мұғалімдердің тарапынан жақсы қарым қатынасы көбірек қажет. Бұл негізгі мектепте басымырақ. Басқаларға сабақтың әртүрлі өткені керек. Бұл орта мектепте көрінеді. Қаншалықты оқушының мұғаліммен қарым қатынасы жақсы болса, сабақ соншалықты жоғары бағаланады және пән бойынша білімдері мықты сіңіріледі. Ондай сабақтарға оқушылар бар көңілімен барып, белсенді жұмыс істеуге дайын. Бастауыш, негізгі және орта мектептерде оқушылар мұғлімнің түсіндіргені түсінікті болғанын керектенеді. Мұғалім неғұрлым түсінікті түсіндірсе, соғұрлым білім мықты әрі нақты болады. Оқушы үшін сабақ қызықты. Түсінікті және мұғаліммен қарым-қатынас рәсми емес түрде болса. Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту үшін білім беру жүйесінде басшылыққа алынады. Олар : - Білім беру мазмұны - Оқыту нысандары мен әдістері - Білім алушылардың оқудағы жетістіктерін диагностикалау мен бағалау жүйесі - Мектептен тыс қосымша білім беру бағдарламалары - Мектепті басқару моделі - Барлық мүдделі тараптармен әріптестікке негізделген достық қалыптағы білім беру ортасының болуы - Ата-аналардың балаларды оқыту мен тәрбиелеу процесіндегі белсенді рөлі Функционалдық сауаттылық бойынша ұлттық жоспардың маңызы ерекше. Жоспардың мақсаты – оқушылардың білімдерін өмірде тиімді қолдануға үйрету. Сонымен қатар, ол орта білім жүйесінің парадигмасын түбегейлі өзгертудің негізі болып табылады. Бұл – дәстүрлі мектеп моделінен рационалды модельге, әрі қарай феноменальді модельге «үш адым» ілгері аттау дегенді білдіреді. Осы мақсатқа қол жеткізу арқылы Қазақстан оқыту деңгейі мен сапасы жағынан жетекші елдер тобына қосылады. Ұлттық жоспарда функционалдық сауаттылықты дамытудың төрт негізгі механизмін бөліп қарауға болады. Бірінші механизм – оқыту методологиясы мен мазмұнын түбегейлі жаңарту. Екінші механизм – оқу нәтижелерін бағалау жүйесін жаңарту. Функциональдық сауаттылықты дамытудың үшінші механизмі – балаларды оқыту мен тәрбиелеуге ата-аналардың белсенді қатысуы. Төртінші механизм – қосымша білім беру жүйесін дамыту. Функционалдылық сауаттылықтың төртінші тетігіне (механизміне ) тоқталар болсақ, оған қосымша біліммен және мектептен тыс сабақтармен қамтуды жатқызады Білім алушыларға : 1. Түсіндірменің түсініктілігі; 2. Үй тапсырмасы орындауға боларлық; 3. Сабақта әртүрлі және қызықты жұмыс; 4. Уәж – бұл жақсы қарым қатынас. Ата-аналардан алынған сауалнама қорытындысы төмендегідей: Қатысқаны:20 Мұғалімдердің сабақ беруіне көңілдері толады 65% Баласының алған білімі келешекте пайдасына жарайды 49% Мұғалімдердің сабақ беруіне көңілдері толмайды 35% Баласының алған білімі келешекте пайдасына жарамайды 51% Бүгінгі сапалы білім беру мен саналы тәрбие берудің мақсаты адамның ептіліктерімен дарындылығына сүйене отырып, жеке адамды қалыптастыру және оның жан-жақты толыққанды дамуын қамтамассыз ету. Еліміздің болашағы ұрпақ тәрбиесінде , оқу процесінде өркениетті қоғаммен құқылы мемлекеттің, нарықты экономика кезеңінің қалыптасуы өскелең ұрпақтың рухани байлығы мен мәдениеттілігін, еркін ойлау қаблеті мен шығармашылық, кәсіби біліктгі мен біімділігін керек ететіні белгілі.Әрбір балаға жеке тұлға ретінде қарап, оның өзіне тән саласы , еркі, өзіндік әрекет жасай алатын ортасы бар екенін ескере отырып,оқушының білімге, ғылымға , шығармашылдыққа, өнерге деген ынтасын арттыру , олардың ақыл ой қабілетін, өмірлік мақсат – мүддесін айқындауға , жеке басының қасиеттерін дамытып оған қоғам талабына сай мектептен тыс қосымша білім беру маңызды рөл атқарады. Оқушының қабілетін ашып, сезімін ояту және қызығушылығын арттыру мақсатында қосымша білім берудің маңызы : - Түсінігін жақсы жеткізе алады - Талдауға белсене қатысады - Өзіндік пікірін еркін жеткізуге үйренеді - Топта жұмыс істей алады - Жан-жақты дамиды - Өмірге деген көз қарасы өзгереді - Қоршаған ортаға қызығушылығы артады - Салт- дәстүрлерді құрметтеуді түсіне бастайды - Өзіндік белсенділігін таныта бастайды -Ата-анасын, жолдастарын, мұғалімдерін құрметтейді. «Бақыт жолы тек білімнен табылар» деп Ахмет Игүнеки айтқандай, ертеңгі келер күннің бүгінгіден гөрі нұрлырақ болуына ықпал ететін адамзат қоғамын алға апаратын құдірет күші тек – білімде. Қай елдің болмасын өсіп-өркендеуі, өркениетті дүниеде өзіндік орын алуы- оның ұлттық білім жүйесінің деңгейіне, дамуына тікелей байланысты. Сауалнамалар қортындысына сүйенсек, қазіргі ата-ана мектепті таңдауға көп көңіл бөледі, аса жауапкершілікпен қарайды. Мектепті таңдағанда басшылыққа алатындары: сапалы білім, мектеп беделі, күшті педколлектив. Мектеп беделі 38%, күшті педұжы | |
Просмотров: 609 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|