Қазіргі заманның жаңа формациядағы мұғалімі-баланың жеке басының дамуына педагогикалық жағдай жасай алатын рухани жағынан таза, дүниеге тік қарайтын, қоршаған ортамен жүйелі байланыс орната алатын, білімнің заманауи жаңа мазмұнымен қаруланған, әлемдік бәсекеге қабілетті жаңа ұрпақ өсіріп, дамытып жетілдіретін мұғалім болуға тиіс. Сапалы білім беруді қазіргі заманның зор жетістігі болып табылатын, электронды құрал-жабдықтарға негізделген жаңа ақпараттық технологиялармен ұштастыра жұргізуді бүгінгі отандық педагогиканың алтын діңгегіне, мектеп жұмысының тірегіне айналдыру баршамыздың міндетіміз. Білім беруді ақпараттық технологияға негіздеудің екі сипаты бар. Оның біріншісі – білім сапасын арттырады, екіншісі - әлемдік өркениет жетістіктерін игеруге мүмкіндік береді. Осы екеуін бір-бірімен ұштастыра отырып, қазақстандық өскелең ұрпақты өз күш-жігері мен білім-біліктілігін өзінің жеке өмірі мен қоғам игілігіне баулу – егемен еліміздің кемел келешегі үшін тиімді болмақ. Президент Н.Ә. Назарбаев 2014 жылғы 17 қаңтардағы «Қазақстан жолы: бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ» атты Қазақстан халқына Жолдауында білімді тағы да еліміздің әлемдегі ең дамыған 30 елдің қатарына кіруі жөніндегі жұмыстың басым бағыттарының бірі ретінде белгілей отырып, «Еліміздің ертеңі – бүгінгі жастардың қолында, ал жас ұрпақ тағдыры – ұстаздың қолында» деп ұстазға үлкен міндет қойып отыр. Осы жауапкершілікті жан-тәнімен сезініп, жаңа заманның ауыр жүгін қайыспай, жұмыла бірлесе көтерген жүктің жеңіл болатынын мұғалім мен оқушының бірлескен жұмысының нәтижесі көрсетеді. Ұстаз – шәкірт жүрегіне жол табатын, оның жан-жақты дамыған жеке тұлға болып қалыптасуына жауап беретін жан. Ұстаз алдындағы шәкіртінің жан-жақты тәлім-тәрбие алуына, олардың ішкі қабілетін анықтауға, дарынын шыңдауға, сол арқылы өздері көздеген тәрбие бұлағынан сусындатуға жағдай жасайды. Шәкірт даналықты, ақылдылықты, көрегенділікті бойына жастайынан отбасынан, ата-анасынан, бертін келе ұстазынан дарытады. Өз білгенін, көргенін шәкіртіне жеткізе білу, оның ой-өрісінің сағат санап өсуіне ықпал жасау – ұстаздың басты мақсаты. Егер әр ұстаз шәкірттерінің жан-жақты білім , тәлім-тәрбие алуына , олардың ішкі қабілетін анықтауға , дарынын шыңдауға, көздеген мақсатына жетуге ықпалын тигізсе, ол ұстаздың жетістігі болып табылады. Ұстаз жолының қиын да, қисыны көп жолдардан тұратынын біле тұра осы жолды таңдаған себебім-еңбегімнің жемісі ретінде шәкірттерімнің білім нәрімен сусындап, білім шыңына жетелей отырып, болашақ өмірімізді жарқын көргім келеді. Ия, ол мақсатқа жету үшін мына біз үнемі өзгеріс үстінде және мектепте тиімді ұстаз болу үшін біліктілігімізді үздіксіз арттырып отыруымыз қажет. Ол үшін жақсы ұстаз –оқушылардың әлеуметтік және жеке тұлға түрінде дамуы үшін өзінің жауаптылығын сезінуі қажет. Адам өмірінде таңғажайып қызықтар бастан өтіп жатады. Бірақ, бәрінен де көңіліме жақсы әсер қалдырғаны – біздің осы курстың ( «Білім беру сапасын арттыру жағдайында оқушылардың ғылыми жаратылыстану сауаттылық бағытын арттыру) «бетпе бет» кезеңінде алған теориямызды практикамен ұштастырып, ол практиканы жүргізе отырып, мүлде басқа көзқарас қалыптасты. Оқушыларды еркін сөйлету, олардың әңгімелесуі, топтасып, жұптасып, қызыға жұмыс жасауы, танымдық қабілеттерін дамыту, сергіту сәттерін тиімді ұйымдастыру, қабілеттерін ұштау, сергіту, сыныптағы жақсы психологиялық ахуал туғызу, сыни көзқарастарын қалыптастыру, жаңа әдіс –тәсілдерді әрбір сабаққа шебер қолдану – мұның барлығы кәсіби қызметімді өзгертуі мүмкін деп әбден айта аламын. Тәжірибе кезінде оқушыларымды асыға күтемін, олардың әрқайсысы бүгін қандай көңіл күймен келетінін ойлаймын. Себебі сабақ бастамас бұрын оқушыларымның сабаққа де¬ген көңіл күйін білу мақсатында түрлі тренингтер ұйымдастырып жақсы психологиялық ахуал туғызу, таңғажайып ба¬лалар әлемін тереңірек танып, өз өмір тәжірибемнің, мейірімнің дәндерін қондыру – үлкен бақыт. Себебі, тек қана бала, ешнәрсеге де алаңдамай мейірімділікке сенеді. Пәк, көңілді оқушылармен қарым-қатынас маған қуаныш, шаттық сыйлайды. Осы қуаныш пен сенімнің болуы – әр ұстаздың бақыты деп ойлаймын. Жалпы, мектептегі тәжірибеден өте отырып, оқытудың жаңа тәсілдерін қолдана от-ырып, оқушылардың сыни көзқарастарын қалыптастырып, сынып ішінде еркіндік беру, сыныптастарымен әңгімелесуге мүмкіндік беру, оқушыларды бір-біріне бет¬пе-бет отырғызу, сергіту сәттерін тиімді ұйымдастыру, сабақта ынтымақтастық орнату, оқушылардың өзін- өзі бағалауын, топтардың бір -бірін бағалауын жүзеге асыру, сыныптағы талантты және дарынды оқушылармен жұмыс, АКТ тиімді пайдалану, сыныптың жас ерекшеліктеріне сай жұмыстарды жоспарлау, өткізетін сабақты жан- жақты әзірлеу, талдау жұмыстарын жүргізе отырып «Жаңа мұғалім» атағына сай болуымыз қажет деп ойлаймын. Жаңа технологияларды пайдаланған кезде оқушылардың пәнге қызығушылығы мен болжау қабілеттері артады, жаңалықты тез қабылдауға, өз бетінше шығармашылықпен ізденуге бейімделеді. Әрбір ұстаз өз Отанын шексіз сүйетін, білімді, іскер, адамгершілігі мол, парасатты, мәдениетті, жан-жақты жетілген ұрпақ дайындауға міндетті. Сабақта әр түрлі әдіс тәсілдерді пайдалану, оқушының жеке басын құрметтей отырып, білім беру – қазіргі оқытудың негізгі талабы, өйткені оқушылардың бәрінің ойлау қабілеті бірдей емес. Сондықтан бұл мәселеге психологиялық тұрғыдан қарап, педагогикалық әрекет, әдістемелік шеберлікпен келу керек.Халқымыздың рухани көсемі Ахмет Байтұрсынұлы «Мұғалім әдісті көп білуге тырысу керек, оларды өзіне сүйеніш, қолғабыс нәрсе есебінде қолдану керек» дегені әр ұстаздың жадында болуы тиіс.
|