Главная » Файлы » В помощь учителю » Английский язык |
[ Скачать с сервера (21.4 Kb) ] | 2012-11-17, 12:13 PM |
[/b]“Magic land of Professions”. Teacher: Цисарь Евгения Вячеславовна. Класс:2-й класс (2-й год обучения по учебнику «Английский язык» для 2-го класса, Верещагина И. Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А. ) Цели урока: Обучающие: совершенствование навыка употребления глаголов «can» и «can’t». Повторение лексических единиц по теме «Профессии». Развивающие: продолжить развитие памяти учащихся, их речи и воображения. Воспитательные: воспитание умения работать в группе, развитие таких качеств, как взаимопомощь, ответственность, дисциплинированность и собранность , любви к английскому. The procedure of the lesson. -Good afternoon dear guests, our lesson is a review of the unit “What do you want to be.” -Good afternoon, children, I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. It’s our good sign of the lesson “Funny Sun” (На доску прикрепляется улыбающееся солнышко). Это хороший знак нашего урока- «Забавное солнышко»- оно принесёт нам удачу и хорошее настроение. -Today at the lesson we’ll make a tour to the Magic Land of professions. Мы совершим путешествие в волшебную страну профессий. We’ll talk on it, act our home dialogues, sing songs, do interesting exercises and of course we’ll work on grammar. Be very attentive. - We’ll start with a phonetical exercise. Clap your hands if you hear the sound “th”. With, this, thank, drink, life, those, hundred, take, that, rather, right, three, without, throw, breath. - Clap your hands if you hear the sound “ei”. Name, take, ten, may, like, cat, pet, lake, way, can, play, bye, make, try. - Let’s remember with you the poem “What is he?”. Listen to it. (Включается магнитофон, прослушивается стихотворение.) Let’s divide into 2 groups. The 1-st group will ask questions, the 2-nd group will answer them. Let’s change the words in this poem. (Заменяем слова father, doctor). Now the 2-nd group will ask questions, and the first group will answer. - Whom do you see? Кого вы видите? Oh, this is cruel Rendel, he wants to make our way hard, but we’re not afraid of him, we can do all his tasks. Это злой и коварный Рэндэл, который хочет помешать нам, но мы его не боимся, правда? Мы выполним все его задания. - Let’s remember the names of professions. We’ll play with a ball now. I tell you the word in Russian, translate it into English: учитель, доктор, космонавт, офицер, повар, экономист, инженер, бизнесмен, домохозяйка, зубной врач, лётчик, рабочий, танцор. - Let’s go to our magic office, where we find new tasks. Мы отправимся в волшебный офис, где нас ждут новые задания. Let’s go there by train. Take your sits and let’s sing a song together. (Учитель надевает маску паровозика): звучит песня «Hello, goodbye», поём все вместе и изображаем, что едем на паровозе. - Children, do you like to ride on a train? All together “WOW!” So, we came to our office, but here is Rendel waiting for us. Мы приехали, но Рэндэл поджидает нас здесь. He always repeats “Dialogue, dialogue, I want to listen to a dialogue.” Children, let’s tell him a dialogue you’ve learned at home. (выслушиваются 2-3 пары). - Very good. Thank you. We opened the door. Come into our office. We see here the letters. Take the letter, remember profession, beginning with this letter and answer the question your groupmates will ask you. The question is: “What do you want to be?”(на парте стоят открытки с буквами.) - Rendel is very cruel. Рэндэл очень коварный и он заколдовал нашу Карину. She thinks that she is not Karina, she’ll tell us her story, we’ll be interpreters and we’ll help to make her free. Карина сейчас будет рассказывать про себя, как будто она другой человек. Если мы переведём её рассказ правильно, злой Рэндэл вернёт её к нам.(пока учитель говорит девочка переодевается. Карина рассказывает текст «Brenda Johnson».) - Let’s go to another room of our office. Here is a picture gallery. People of different professions are here. Rendel doesn’t want to hear only the names of professions, he wants us to say where this people work. (Дети подходят к телевизору, учитель включает смонтированный фильм с эпизодами из фильмов, 8 эпизодов по 10 сек.) - We’ll come back to our classroom by bus. We’ll sing a merry song and remember the verbs we’ve learned. Давайте вспомним глаголы, которые мы выучили в песне. Repeat after me the verbs 3 times. Повторяйте за мной каждый глагол 3 раза(учитель надевает маску автобуса, звучит ритмичная мелодия, повторяются глаголы.) - Take your seats. Ilya will tell us a poem. Children, listen very carefully, and then tell me what grammar will work on. Прослушайте стихотворение и догадайтесь с каким глаголом мы сейчас будем работать? (Илья рассказывает стихотворение «My dog»). - Yes, you’re right. It is the modal verb “can”. Let’s go and see what is here. “Can” and “can’t” are waiting for us here. Между ними всегда идёт состязание. Один кричит: «I can jump», а другой кричит : «I can’t jump» (во время слов детям раздаются жёлтые карточки «can» и синие “can’t”. ) - Help me to make can and can’t friends. Помогите мне помирить can и can’t. А для этого сами скажите, что вы умеете делать, а что нет, показывая карточки. Ex. “I can jump, but I can’t run.” - We’re tired. Let’s have a rest and be animals. Seryozha will be a trainer now and we’ll make exercises. Stand up, please, come up here to the centre. - Can you hop like a rabbit?- Yes, I can. - Can you jump like a frog?- Yes, I can. - Can you swim like a fish? – Yes , I can. - Can you fly like a bird?- Yes, I can. - And be still as a good child, as still as you wish. - Let’s play “Big Foot” game now. You remember the rules. Вы должны перейти по лапам большого зверя с одного берега на другой, не сделав ошибки. You see here the words combinations. Use them with the beginning “I can” (Ex. Read English books, play on a computer, play games.) - The way back is harder. You should say that you can’t do this and that. - Take your seats. Let’s repeat this word combinations. I’ll show you the pictures , you should tell me what he or she can do. - Now, I’ll put marks for your work. It was great! You are very good, good, good, not bad. - Pupils, do you like the lesson? Take the red flower if you like it, the green one if the lesson is good, but it could be better, blue flower if you don’t like this lesson. - Let’s present the flowers to our guests. The lesson is over, thank you for your work, good bye. [b][size=11] | |
Просмотров: 1428 | Загрузок: 107 | Комментарии: 2 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|