Главная » Файлы » В помощь учителю » Английский язык |
[ Скачать с сервера (57.5 Kb) ] | 2013-01-29, 11:33 AM |
Нұрғалиева Г.Т. Хлеборобное орта мектебі Мағжан Жұмабаев ауданы Солтүстік Қазақстан облысы Сабақтың тақырыбы: «Бос Уақыт» Сабақтың мақсаты: оқушылардың коммуникативтік мәдениетін, әлеуметтік -мәдени білімділігін дамыту сабақтың міндеттері: практикалық: оқушыларда ауызша тілдің дағдыларын дамыту белгісіз мәтінді оқуға қалыптастыру білімділік: «Бос уакыты»тақырыбы бойынша оқып үйренген лексикалық материалды бекіту тәрбиелік: шет тілге қызығушылықты тәрбиелеу Құрал- жабдықтар: кітап (Кузнецова ТД) тақта дидактиқалық материал презентация сабақтың барысы 1. Ұйымдастыру кезеңі Good morning, children! Let’s begin our lesson now. Is everybody ready to start? I hope you are all ready for your English lesson. It’s time to start now. Warm up ‘who …’(Who plays …?) 2. Ойлан да тап - сабақтың тақырыбын хабарлау. Today we are going to speak about you hobby and you after school activities. To begin with let’s remember the new vocabulary. Repeat it after me. (оқушылар қайталайды). Слайд 1. . There are some English proverbs. Say the Kazakh equivalents. ( оқушылар мақалдарды оқып дұрыс аудармасын табады). 1. Work done, have your fun. 2. The most wasted day is that in which we did not laugh. 3. There is no time to lose. 4. Lost time is never found again. 5. If you cannot have the best, make the best of what you have. Слайд 2. Let’s check. ( тақтада дұрыс жауаптары). Біздің күлмегеніміз бос кеткен күніміз Өткізген уақытты қайтара алмайсың Абаданың болмаса, барыңды абадан етіп пайдалан Ең алдымен ісіңді бітір содан соң қыдыр Бір минутты жоғалтуға болмайды Слайд 3. Teacher: What does it mean? Leisure time, free time, spare time… ( оқушылар сөздерді аударады). So, tell me, please, what words come to your mind when you hear the words “Free time”… What associations do you have? - тақырып бойынша берілген лексиканы белсендіру: Слайд 4. Teacher: Answer my questions: 1. How do you usually spend your free time? (If I have free time, I usually…) 2. What do you dislike doing in you free time? ( I dislike…) 3. How often do you watch TV? (… hours a day.) 4. Do you like going to the cinema or to the theatre? (I prefer… ) 5. Who is you best friend? 6. Can you describe his/her appearance? 7. Do you spend you free time together? Слайд 5. And now look at the blackboard. You can see some pictures. What do children do in their leisure time? And now tell me about your interests and hobbies. Слайд 6. And now look at the blackboard once again. Write some sentences about hobbies these people. (Оқушылар суретке қарап адамдардың ермектерін анықтайды) Слайд 7. British children like to do the following activities in their free time. fishing tennis cycling climbing shopping games chess nothing yoga swimming skating football ball gymnastics the guitar bowling walking sightseeing homework athletics What activities go to which column? GO DO PLAY Слайд 8. А lot of children enjoy these activities. Combine the words from the left and right columns. Listening to Reading Telling Watching Singing Going in for Playing Doing Writing books games athletics letters stories projects songs music TV sports Слайд 9. What do you usually do in summer, autumn, spring and winter? Write and then tell your classmates. Слайд 10. Match a line in A with a line in B and a line in C. A B C 1.I went for a walk 2.I am going to the library 3.I went to town 4.I phoned the theatre 5.I want to borrow some money 6.I bought some flowers 7.I am going to Paris 8.I wrote to John Слайд 11. Let’s repeat some English expressions. 1. to make 2. to buy 3. to get 4. to change 5. to visit 6. to explain 7. to find out 8. to do 9. the house smell nice. 10. a new car. 11. some friends. 12. how to get to my house. 13. my books. 14. some fresh air. 15. some shopping. 16. what time the play started. Suggesting Accepting Refusing How about watching a film? Let’s go to the cinema. What about going to the cinema? Why don’t we go to the cinema? Would you like to go to the cinema? I’d like to. With pleasure. That’s a good idea. Yes, I would. How exciting! I’m sorry. I can’t. I don’t think it’s very exciting! I ‘d like to but… It’s a waste of time. Pair work: (жүппен жұмыс) Situation 1. It’s stopped raining – the sun is coming out! (Suggest doing something). Situation 2. You go out of the house and it starts raining. (Go back in and suggest an indoor activity). Singing “There are so many Hobbies” ән айту Слайд 13. Complete the conversations: 1. -Let’s ______ out. - I’m sorry I____. 2. - Would ________ to the disco? - Yes, ________. With ____. 3. - How _____ watching TV? - I’d______, but I promised to help my mum. 3. сабақтың қорытындысы You have worked very hard. You get excellent marks. The lesson is over. Good-bye! | |
Просмотров: 1615 | Загрузок: 117 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|