Главная » Файлы » В помощь учителю » Английский язык |
2014-01-23, 8:14 PM | |
Автор: учитель английского языка Савинова Е.А. Пресноредутская СШ Жамбылский район Северо – Казахстанская область Урок английского языка 5 класс Тема:”The Problems of Ecology “ Цель: Формирование лексических навыков чтения и говорения Задачи: • Знакомство с экологическими знаками. • Тренировать в чтении и переводе • Развивать способности к сравнению, умозаключению • Воспитывать уважительного отношения к природе, бережливость. I. Организационный момент. II. Введение в тему. Today we shall speak about very important problem. Our nature is in danger. We must do something to help it. First of all we should follow ecological signs. They tell us what to do or not to do. III. Упражнение на совмещение (самостоятельно). Look at these signs, match the sign, its meaning and Russian equivalent. Put your litter in the bin. По газонам не ходить. Keep dogs under control. Не ломайте деревья. Keep off the grass. Не сорить. Recycle. Перерабатывайте отходы. Don’t break trees. Выгул собак запрещен. IV. Упражнение на составление сложных предложений (мозаика). You must follow there signs in your everyday life. If you act properly you will help nature. If you don’t you will do it harm. You know enough words to speak about it. Make your own sentences as in the example. If people keep off the grass, they don’t damage nature. put litter in the bin reduce pollution break trees spoil the environment recycle protect nature disturb wild animals destroy wildlife throw away litter Make forests and rivers dirty Фразы выдаются в разрезанном виде для составления мозаики в парах. V. Чтение текста. 1) Чтение текста из упражнения 7 страница 141.(Аяпова Т. Акбаев Д.) 2) What does Сolin ask us to do or not to do? Самостоятельная работа по вариантам: I вариант — He asks us to… II вариант — He asks us not to… 3) Do you follow Colin’s advice? I always (usually, sometimes) … I try to … I don’t (never)… 4) Обратите внимание на два слова из текста, их объединяет одинаковая приставка. О каких словах идет речь? (Объясняю значение приставки.) Сами постройте новые слова и скажите, что они означают. • To write again • To build again • To make again • To do again • To tell again • To start again • To construct again • To count again Используйте новые слова в предложениях: 1. There are a lot of mistakes in your letter. You should … it. 2. There are not seven apples here. … them, please. 3. They … their house last year. 4. He made his bed carelessly. He must …it. 5. Did you like the story she told you? … it, please. VI. Подготовка к защите проектов. You are working at your projects now. One of your tasks is to speak about the ecological situation in our village. The next exercise will help you to make a report. Самостоятельная работа по уровням: 1. Низкий уровень. (подобрать правильный вспомогательный глагол) • The air and the water … polluted. • Litter … thrown away. • Rivers … not cleaned up. • Trees … cut down. • Pollution … not reduced. • Old materials … not recycled. 2. Средний уровень. (дополни предложения) • The air and the water (to pollute) ……………………………….. . • Litter (to throw away) ………………………………………….... . • Rivers ( not to clean up) …………………………………………. . • Trees ( to cut down) ……………………………………………… . • Pollution ( not to reduce) ………………………………………… . • Old materials ( not to recycle) …………………………………… . 3. Высший уровень. Используя данные глаголы дополни предложения. clean up pollute reduce throw away recycle cut down • The air and the water ……………………………………………… . • Litter ………………………………………………………………. . • Rivers ……………………………………………………………… . • Trees ………………………………………………………………. . • Pollution …………………………………………………………… . • Old materials ………………………………………………………. . VII. Homework:Подготовка проектов «Cutting Forests», «Water Pollution» VIII. Рефлексия . IX. Итоги урока. | |
Просмотров: 1687 | Загрузок: 0 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|