Урок-презентация "Соединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии" Учитель английского языка: Боровикова Татьяна Анатольевна Класс: 8 «А» Дата: 3.02.2011, г.Семей Цели урока: Развивающая – развитие познавательного интереса учащихся; развитие умения извлекать информацию из текста; развитие мышления и воображения; Обучающая – совершенствование навыков аудирования, говорения и чтения; Воспитательная – расширение кругозора о стране изучаемого языка; воспитание уважительного отношения к другой культуре; воспитание гордости за свою страну; формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе. Методы: традиционные (словесные и наглядные) Оснащение урока – Презентация, видеоролики, карта Великобритании, мультимедийный проектор (для показа презентации), компьютер. ХОД УРОКА 1. Оргмомент T: Good morning, children! Sit down! I’m glad to see you and teachers on the lesson. Let’s start! The theme our lesson is Great Britain (№ 1 Cлайд 1/2) full name is “The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”. (№ 1 Слайд 3/4). Today at the lesson we are going to speak about the geographical position of the UK. The motto of our lesson is “It’s better to see something once than to hear about it a hundred times”. (№ 2 слайд 1/2) Give a Russian proverb to these words, please. – Yes, thank you. That’s why today at the lesson we’ll try to do so. 2. Фонетическая зарядка Let’s revise the new words and expressions (№ 3слайд) Pronouns after me, please! 3. Аудирование, чтение и перевод текста. T: Open you book p.117 ex. the 1st T: Open the map of Great Britain on your computer. (№ 4 слайд) T: Read to the 1st part. ______________________ T: Read to the 2nd part. ______________________ T: Read to the 3rd part. ______________________ T: Read to the 4th part. ______________________ T: Read to the 5th part. ______________________ T: Read to the 6th part. ______________________ T: Read to the 7th part. ______________________ T: Read to the 8th part. ______________________ 4. Извлечение конкретной информации из прочитанного T: Ok. Now you must make up 10 sentences about Great Britain. Look at the blackboard. (№ 5слайд) At first you should say “The UK…” (№ 5слайд /1) than you can add any phrase (№ 5слайд /2-11). Let’s start with main sentence. 5. T: Now is the rest. We’ll sing a song “My Bonnie lies over the ocean” (караоке, видео № 1) My Bonny lies over the ocean, My Bonny lies over the sea, My Bonny lies over the ocean, Oh, bring back my Bonny to me Bring back, bring back, Bring back my Bonny to me, to me, Bring back, bring back, Oh bring back my Bonny to me. The winds have blown over the ocean, The winds have blown over the sea, The winds have blown over the ocean, And brought back my Bonny to me Bring back, bring back, Bring back my Bonny to me, to me, Bring back, bring back, Oh bring back my Bonny to me. 6. Изучение дополнительного материала T: Well, children, do you want to see the flags and symbols of all 4 countries now? P: Yes, we do. T: Look at the blackboard (№ 6-9 слайд ) T: The flag of the United Kingdom is officially called the Union flag, because it embodies the emblems of three countries. The Union flag is commonly known as the Union Jack. (№ 10 слайд ) 7. Просмотр дополнительного видеоматериала “The United Kingdom” (видео № 2) 8. Закрепление изученного T: Answer the questions . (№ 11 слайд ) 9. Заключительная часть урока T: We have worked very good today, and you receive the marks for the lesson. T: Thank you for your attention and for your good work. Your home task is to speak about the UK. Home task: p. 116 - 119 read and learn the new words. (№ 12-13 слайд )
|