Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Наша библиотека

Главная » Файлы » В помощь учителю » Искусство

Драма үйірмесінде мәтіндермен жұмыс істеу
[ Скачать с сервера (10.9 Kb) ] 2012-02-09, 12:49 PM
Буянбаева Алмагуль Амирбаевна.
Семей қаласының 8 мектеп-кешенінің драма студиясының жетекшісі.

Драма үйірмесінде мәтіндермен жұмыс істеу

Рухани тәуелсіздігін қамтамасыз етпеген елдің болашағы бұлыңғыр. Драма үйірмесі сабағының басты мақсаты-рольді орындау барысында сөйлеуге машықтану,әрбір сөздің мәнін жете түсіну, оның табиғатын тануға баулу. Актер жазушының шығармасын тыңдаушы жұртшылаққа бейнелі, айқын да анық, әсерлі жеткізе алғанға дейін мәтінмен ұзақ жұмыс істеуі керек, автордың айтар ойын, идеясын, шығарманың тақырыбын жете түсінуі қажет. Кейіпкерлермен бірге «мың өліп,мың тірілуі тиіс». Сонда ғана көрермен сахна төрінен спектакьді емес,шынайы өмірді көреді,сахнадағы өмірмен біте қайнасады, кейіпкердің жанын ұғады,оның қайғысына ортақтасады, не қуанышын бірге бөліседі.
Автордың ойы пьесада әр түрлі жолдармен жүзеге асырылады. Шығарманың стилистикалық қасиеті сөйлеу ерекшелігі,кейіпкерлердің ойын бейнелеп көрсету және басқа да көптеген сөйлеу өзгешеліктері сахналық шығармада басты роль атқарады.Осы ерекшеліктер спектакльде толық байқалуы қажет. Мұның бәрі оқушының яғни орындаушының сөзінде өзіндік орнын табуы басты шарттардың бірі болмақ.

Алғашқы сабақтарда мәтінді таңдау принципі
Көркемсөз өнерін меңгеру үшін алдымен қазақ әдебиеті, содан кейін басқа ұлттардың және шетелдің әдебиеті қолданылады. Романдар мен повестерден, әңгімелерден,позма, лирикалық өлеңдерден үзінділердің бәрі көркем шығармалармен жұмыс жүргізу үшін нақты материалдар т.б. Олардың тақырыптары әр түрлі болуы мүмкін. Бұлар-отаншылдың пен патриотизм жеке өмірдегі немесе қоғамдық өмірдегі адам,оның ішкі жан дүниесінің түрлі жақтарын ашу болуы да мүмкін. Ең бастысы-мәтінді таңдауда әдеби материалдардың көркемдік деңгейі өте жоғары болуы шарт.
Бірінші жылы шағын үзінділер беріледі.Ол үшін прозалық шығармалардан,әңгіме түрінде баяндалатын материалдардан ойы толық аяқталған диолог түрінде шығармалар алынады.
Екінші жылы прозаға,өлеңге байланысты әңгіме түрінде баяндалатын материалды пайдаланған жөн, сондай-ақ поэмалардан,ертегілерден, балладалардан да ұзақтығы 3-5 минут көлеміндегі материалды қолдануға болады.

Әр оқу жылына арналған мәтіндерді іріктеу және жұмыс істеу әдістері
Драма үйірмесінде қатысатын оқушыларға қажет болатын әңгімелердің жанрлары, тілдік негіздері және мазмұндары біркелкі емес,олар жан-жақты және р түрлі құрылған.

Бірінші оқу жылы
Драма үйірмесіндегі сабақтарда оқушылар бірінші жылы өздерінетаныс әрі жақын тақырыптарға байланысты этюттармен жұмыс істейді. Тақырыпты, орынды және этюд өтетін уақытты шешіп,таңдаудағы негізгі принцип-«Мен ұсынылған жағдайдамын».Бұл принципті оқушы драма сабағында және мәтінді талдауда қолданады.Тақырыптағы әңгімелер,очерктер баланы кәсіби жағынан ғана емес, адамгершілік жағынан да тәрбиелеп, өмірлік және театрлық процестерге араластырады.

Екінші оқу жылы
Бұл оқу жылында да бұрынғы принцип сақталады.Жоғары сыныптарда қолданылатын мәтіндердің ерекшелігі-адамның бейнелі ойлау сезімдеріне байланысты талап пен міндет өткір қойылады. Орындаушы әңгіме кімнің атынан айтылса, соның поэзиясынан шығуы керек. Сол адамның көзқарасын, ойы мен пікірін өзіндік етуі тиіс.сондай-ақ орындаушы оның ойымен ғана санаспай, сол кейіпкермен пікірлес болып,соның сөйлеу мәнерін меңгеруі қажет
Жоғары сыныптарда түрлі әдеби материалдар қолданылады, әңгіме көлемі жағынан ұзарады. Бұл оқушының ішкі техникасының мейлінше жоғарлауына септігін тигізеді.бірақ кез-келген оқушы дауыстап сөйлеу мәнерін меңгере бермейді.
Категория: Искусство | Добавил: анарка
Просмотров: 3186 | Загрузок: 225 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вторник, 2024-11-26, 9:47 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Психология [194]
Педагогика [338]
Математика [864]
Физика [274]
История [385]
Классному руководителю [571]
Русский язык и литература [770]
Физическая культура [246]
Английский язык [456]
Искусство [204]
Родительский совет [19]
Биология [360]
Информатика [398]
Начальная школа [2040]
Мой Казахстан [258]
Технология [147]
Самопознание [197]
Технология труда [66]
Персональная рубрика учителя технологии труда Шукурова Суюнгали Сагинтаевич. Западно-Казахстанская область,Жанибекский район,СОШ имени Т.Жарокова
НВП и ОБЖ [47]
Профессиональное образование [180]
Дошколенок [574]
География [142]
Школьная библиотека [55]
Казахский язык и литература [642]
Химия [54]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru