Главная » Файлы » В помощь учителю » Искусство |
[ Скачать с сервера (10.9 Kb) ] | 2012-02-09, 12:49 PM |
Буянбаева Алмагуль Амирбаевна. Семей қаласының 8 мектеп-кешенінің драма студиясының жетекшісі. Драма үйірмесінде мәтіндермен жұмыс істеу Рухани тәуелсіздігін қамтамасыз етпеген елдің болашағы бұлыңғыр. Драма үйірмесі сабағының басты мақсаты-рольді орындау барысында сөйлеуге машықтану,әрбір сөздің мәнін жете түсіну, оның табиғатын тануға баулу. Актер жазушының шығармасын тыңдаушы жұртшылаққа бейнелі, айқын да анық, әсерлі жеткізе алғанға дейін мәтінмен ұзақ жұмыс істеуі керек, автордың айтар ойын, идеясын, шығарманың тақырыбын жете түсінуі қажет. Кейіпкерлермен бірге «мың өліп,мың тірілуі тиіс». Сонда ғана көрермен сахна төрінен спектакьді емес,шынайы өмірді көреді,сахнадағы өмірмен біте қайнасады, кейіпкердің жанын ұғады,оның қайғысына ортақтасады, не қуанышын бірге бөліседі. Автордың ойы пьесада әр түрлі жолдармен жүзеге асырылады. Шығарманың стилистикалық қасиеті сөйлеу ерекшелігі,кейіпкерлердің ойын бейнелеп көрсету және басқа да көптеген сөйлеу өзгешеліктері сахналық шығармада басты роль атқарады.Осы ерекшеліктер спектакльде толық байқалуы қажет. Мұның бәрі оқушының яғни орындаушының сөзінде өзіндік орнын табуы басты шарттардың бірі болмақ. Алғашқы сабақтарда мәтінді таңдау принципі Көркемсөз өнерін меңгеру үшін алдымен қазақ әдебиеті, содан кейін басқа ұлттардың және шетелдің әдебиеті қолданылады. Романдар мен повестерден, әңгімелерден,позма, лирикалық өлеңдерден үзінділердің бәрі көркем шығармалармен жұмыс жүргізу үшін нақты материалдар т.б. Олардың тақырыптары әр түрлі болуы мүмкін. Бұлар-отаншылдың пен патриотизм жеке өмірдегі немесе қоғамдық өмірдегі адам,оның ішкі жан дүниесінің түрлі жақтарын ашу болуы да мүмкін. Ең бастысы-мәтінді таңдауда әдеби материалдардың көркемдік деңгейі өте жоғары болуы шарт. Бірінші жылы шағын үзінділер беріледі.Ол үшін прозалық шығармалардан,әңгіме түрінде баяндалатын материалдардан ойы толық аяқталған диолог түрінде шығармалар алынады. Екінші жылы прозаға,өлеңге байланысты әңгіме түрінде баяндалатын материалды пайдаланған жөн, сондай-ақ поэмалардан,ертегілерден, балладалардан да ұзақтығы 3-5 минут көлеміндегі материалды қолдануға болады. Әр оқу жылына арналған мәтіндерді іріктеу және жұмыс істеу әдістері Драма үйірмесінде қатысатын оқушыларға қажет болатын әңгімелердің жанрлары, тілдік негіздері және мазмұндары біркелкі емес,олар жан-жақты және р түрлі құрылған. Бірінші оқу жылы Драма үйірмесіндегі сабақтарда оқушылар бірінші жылы өздерінетаныс әрі жақын тақырыптарға байланысты этюттармен жұмыс істейді. Тақырыпты, орынды және этюд өтетін уақытты шешіп,таңдаудағы негізгі принцип-«Мен ұсынылған жағдайдамын».Бұл принципті оқушы драма сабағында және мәтінді талдауда қолданады.Тақырыптағы әңгімелер,очерктер баланы кәсіби жағынан ғана емес, адамгершілік жағынан да тәрбиелеп, өмірлік және театрлық процестерге араластырады. Екінші оқу жылы Бұл оқу жылында да бұрынғы принцип сақталады.Жоғары сыныптарда қолданылатын мәтіндердің ерекшелігі-адамның бейнелі ойлау сезімдеріне байланысты талап пен міндет өткір қойылады. Орындаушы әңгіме кімнің атынан айтылса, соның поэзиясынан шығуы керек. Сол адамның көзқарасын, ойы мен пікірін өзіндік етуі тиіс.сондай-ақ орындаушы оның ойымен ғана санаспай, сол кейіпкермен пікірлес болып,соның сөйлеу мәнерін меңгеруі қажет Жоғары сыныптарда түрлі әдеби материалдар қолданылады, әңгіме көлемі жағынан ұзарады. Бұл оқушының ішкі техникасының мейлінше жоғарлауына септігін тигізеді.бірақ кез-келген оқушы дауыстап сөйлеу мәнерін меңгере бермейді. | |
Просмотров: 3186 | Загрузок: 225 | Комментарии: 1 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|