Главная » Файлы » В помощь учителю » Информатика |
[ · Скачать удаленно () ] | 2012-05-26, 10:08 AM |
КГУСО школа-лицей №7, г.Семей, ВКО Учителя: Сангалиева Г.К., Шалаганова Г.К. Музыка. Музыка аспаптары. Кезектес салалас құрмалас сөйлем. Модуль бойынша нәтиже сабақ. Работа в текстовом редакторе Word. Составление программ в PascalABCNET (поиск в символьных строках). Сабақтың тақырыбы: Музыка. Музыка аспаптары. Кезектес салалас құрмалас сөйлем. Модуль бойынша нәтиже сабақ. Работа в текстовом редакторе Word. Составление программ в PascalABCNET (поиск в символьных строках). Сынып: 9 Сабақтың мақсаты: Білімділік: Оқушылардың шығармашылық қабілетін өсіре отырып жеке тұлғаның рухани адамгершілігін дамыту. Қазақ халқымыздың ұлттық аспаптарын қастерлеп үйрету. Өнерге бейімдеу арқылы әсемдік әлемін таныту, өнерге деген сүйіспеншілігін, ынта-ықыласын арттыру. Күйші-композиторлардың өмірімен таныстыруды жалғастыру. Сөздік қорын молайту. Кезектес салалас құрмалас сөйлемнен алған білімдерін пысықтау. Закрепление знаний и развитие навыков работы с символьными величинами. Дамытушылық: Оқушылардың қойылған сұрақтарды түсіну дұрыс жауап беру. Өздігінен ойлап талдай білуге, қазақ тілінде өз ойларын жеткізе білу дағдыларын қалыптастыру. Кезектес салалас құрмалас сөйлемді тауып түрін анықтауға үйрету. Развивать внимательность учащихся, алгоритмическое мышление. Тәрбиелік: қүйшілердің өмірінің өнегелік жақтарын көрсете білу. Оқушылардың білімге деген құштарлығын арттыру. Адамгершілік пен еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Ұйымшылдыққа, ізденімпаздыққа, іскерлікке үйрету. Воспитать внимательность и интерес к теме. І. Ұйымдастыру кезеңі. Повторение правил техники безопасности: Требования безопасности во время работы • При появлении изменений в функционировании аппаратуры, самопроизвольного ее отключения необходимо немедлено прекратить работу и сообщить об этом преподавателю. •Контролировать расстояние до экрана и правильную осанку. Запрещается: •При включенном напряжении сети отключать, подключать кабели, соединяющие различные устройства компьютера. •Касаться экрана дисплея, тыльной стороны дисплея, разъемов, соединительных кабелей, токоведущих частей аппаратуры. •Касаться автоматов защиты, пускателей, устройств сигнализации. •Во время работы касаться труб, батарей. •Самостоятельно устранять неисправность работы клавиатуры. •Класть какие-либо предметы на системный блок, дисплей, клавиатуру. •Работать грязными, влажными руками, во влажной одежде. Требования безопасности по окончанию работы: По окончании работы выполнить действия строго по указанию преподавателя. Мұғалімнің кіріспе сөзі. Сабақтың мақсатымен таныстыру: Өткен сабақта сіздер қазақ халқының музыклық аспаптармен, күйшілермен таныстыңыздар. Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Қазағымның музыкалық аспаптары» Осы сабақта біз аспаптар, күйшілер туралы білімімізді толықтырамыз, тереңдете түсіп, қорытындылаймыз. ІІ. Сұрақ-шолу. ІІІ. Үй жұмысын тексеру: А) Сөздік жұмыс. Перед работой на компьютере проконсультировать учащихся: 1.Открыть каркас «Работа со словами»; 2.Методом переноса перенести слова на русском языке к соответствующим казахским словам по переводу. 3.По окончании работы удалить пустой столбец и увеличить ширину оставшихся столбцов. Б) Үй тапсырмасын «Бәйге» ойыны арқылы тексеру. Қате жауапты келесі топ мүшелері толықтырады. а) Оқушыларды үш топқа бөлу: I-топ . «Домбыра» тобы. II-топ. «Қобыз» тобы. III-топ. «Жетіген» тобы. I – топ . «Домбыра» тобы 1 тапсырма аңыз Домбыра туралы аңыз (Презентация) Жаумен күрестен, ұзақ жолдан шаршап-шалдығып келе жатқан батыр жолда кездескен ауылға тоқтап, демалмақшы болады. Жар жағасындағы көлеңкеге отырған батыр ағаштың бөлігін кесіп алып, оған аттың қылын тартып өзі жасаған аспаптан дыбыс шығармақшы болады. Бірақ аспап дыбыс бермейді. Оны батыр қасына қояды да, ұйықтап қалады. Бір кезде оянса, аспаптан өздігінен дыбыс шығып жатыр екен дейді. Аспапты қолына алып қараса, домбыраның басына, шектің астына салынған ағаш кертпені көреді де, мұны шайтанның ісі деп шешеді. Сонан бері, халық арасында бұл «шайтан тиек» деп аталып келеді. Ат қылынан тартылған шекті, тиексіз аспаптар ерте кезде қолданылған. Домбыра аспабымен таныстыру (түрі, неден жасалады, бөліктері, қандай шығармалар орындауға болады – экраннан көрсету, түрлерін және бөліктерінің атауларын дәптерлеріне жазу). -Домбыра – ғасырлар бойы қазақ халқының тұрмысында анағұрлым кең таралған саз аспап екі шекті домбыра боп келеді. Егер бұрынғы заманда көне аспаптар ән, жыр, ертегі аңыздарды сүймелдеу үшін ғана қолданса, енді домбыра жеке шығарма орындауға арналып, күрделі аспаптардың қатарына қосылып отыр. Ол көбіне шайыры аз қарағайдан, аршадан жасалған. 9 кейін 14 пернелі қазақ домбырасы онша үлкен болмаған. Жалпы ұзындығы 1м шамасында. Мойны шанағынан екі есеге жуық ұзын. Ол тұтас ағаштан шабылған, шанақтың ортасы қашауменен кеуленіп ойылып, бетін жұқа қарағай тақтаймен жабылып сыртын оюлап көркемдеген. Кең тараған домбыра түрлері: ән және күй домбырасы, шіңкілдек, балдырған, торсық, тұмар, аша домбыра. 3. Үнтаспадан қобыз, домбыра, жетігенмен орындалған күй тыңдау. 2 тапсырма сөйлем құрастыру «Домбыра» тобына арналған үлестірмелі қағаздағы тапсырмалар: берілген сөздерді құрастырып салалас құрмалас сөйлем құрастыру. Домбыра ішекті аспаптардың ең көне түрі, Сүгір, Дәулеткерей, Дина домбырада шебер ойнады. IІ – топ . «Қобыз» тобы Қобыз туралы аңыз аңыз: Қорқыт жасынан өте ұғымтал, құйма құлақ болып өседі. Сол кездегі аспаптардың бәрінде де керемет ойнайды екен. Алайда, ол оған қанағаттанбай, адам және жануарлардың үнін, табиғаттағы құбылыстар мен дыбыстарды жеткізетін жаңа бір аспап жасағысы келеді. Он ойланып, тоғыз толғанды. Қарғай ағашын кесіп әкеліп, одан бір нәрсенің жобасын жасайды. Бірақ ары қарай қалай, не істерін білмей қиналады. Күндер осылай өте береді. Бір күні шаршап отырып, көзі ілініп кетіп, түс көреді. Түсіне періште енеді. Ол балаға: «Қорқыт, жасап жатқан қобызың алты жасар нар атанның жілігіндей екен. Енді оған түйенің терісінен жасалған шанақ, ортекенің мүйізінен ойылған тиек, бесті айғырдың құйрығынан тартылған қыл ішек жетпей тұр. Осылар болса, аспабың сайрағалы тұр екен», - деп кеңес береді. Қорқыт ұйқысынан ояна сала, осы айтылғандардың бәрін жасайды. Қарағайдың түбінен Қайырып алған қобызым, Үйеңкінің түбінен Үйіріп алған қобызым, Желмаяның терісін Шынақ қылған қобызым, Ортекенің мүйізін Тиек қылған қобызым, Бесті айғырдың құйрығын Ішек қылған қобызым, Құлағыңды бұрайын, Осы айтқаным болмаса, Қайырып жерге ұрайын Қобыз аспабымен таныстыру (түрі, неден жасалады, бөліктері, қандай шығармалар орындауға болады – экраннан көрсету, түрлерін және бөліктерінің атауларын дәптерлеріне жазу). - Қылқобыз – қазақтың шанағын тізеге сүйеп қойып, ысқымен тартылатын екі шекті өте көне саз аспабы. Оның негізі тұтас ағаштан шабылған. Қобыздың үлкен-кішілі ар алуан түрлері болады. Бұл күнде зеріттеліп өңделген қобыз түрлері 9-дан асады. Қобыз негізі он бөліктен: алақан, құлақтары, мойны, шанағы, көнтері, кіндік, тиек, бастырма тиек, түп тиек, ілгектен тұрады. «Қобыз» тобына берілген тапсырмалар: Көп нүктенің орнына салалас құрмалас сөйлем болатындай етіп толықтыр. Қорқыт жасынан өте ұғымтал болды, ол сол кездегі аспаптардың бәрінде де керемет ойнаған. IІІ– топ . «Жетіген» тобы Жетіген аспабының шығуы туралы аңыз (экранда суретпен және музыкамен көркемделген аңызды көрсету). Өте ертеде, жаугершілік заманда кемпір мен шал өмір сүріпті. Олардың жеті ұлы болыпты. Ұлдары кішкентай кезінде асық ойнағанды жақсы көріпті. Күндердің күнінде жеті ұлы ел қорғайтын үлкен азамат, батыр болып өседі. Әкесі ұлдарының ойнаған асықтарын сақтап қойыпты. Бір күні сол ауылда жұт болады. Адамдар ашығып, малдар өліп, қиыншылық заман болады. Сонда шалдың жеті ұлы малдарын аман алып қалу үшін суы, шөбі мол жер іздеп кетеді. Сол кеткеннен оралмай мол кетеді. Шал мен кемпір ұлдарын сағынып қайғырады. Содан шал ағаштан ойып бір аспап жасайды. Оған жеті ұлына арнап жеті ішек тағады. Одан дыбыс шығу үшін ұлдарының ойнаған асықтарын тағады. Сөйтіп, ұлдарына арнап күй тартады. Ол күй ел арасына тез тарап кетеді. Халық оны «Жетігеннің жетеуі» деп атапты. Ал аспапқа «Жетіген» деп ат қойыпты. Содан бері бұл аспапта шалдың жеті ұлының асықтары қалған екен деседі.» Жетіген аспабымен таныстыру (түрі, неден жасалады, бөліктері, қандай шығармалар орындауға болады – экраннан көрсету, түрлерін және бөліктерінің атауларын дәптерлеріне жазу). - Жетіген тұтас ағаштан ойып жасалады, 7 ішегі бар, 7 асық тағылып, ол тиек қызметін атқарады және ары-бері қозғалмалы болады. Бұл аспапта халық әндері мен күйлерін орындаған. «Жетіген» тобының тапсырмасы. Көп нүктенің орнына салалас құрмалас сөйлем болатындай етіп толықтыр. Жетігендене күй орындалады,не ән орындалады. 3. Оқушылардың өздік жұмысы. Презентация. «Күйшілер» Құрманғазы. Дина. Сүгір. 4.Работа в тестирующих оболочках (тесты прилагаются) Тест. Модуль бойынша тест сұрақтарына жауап беру: 1. Дина Нұрпейісоваға кім домбырасын берді? А) Сүгір Б) Дәулеткерей В) Құрманғазы Г) Нұргиса Тілендиев 2. Абайдың әнін табыңыз 1. «Қазақ елім» 2. «Қарлығаш» 3. «Көзімнің қарасы» 3. Синоним сөздерді табыңыз 1. Аудио жинақ, видео жинақ 2. Халық әні, қазақ әні 3. Дарынды, талантты 4.Туынды сөздерді табыңыз 1.Күйші, сазгер 2.Саз ,ақын 3.Аспап, өнер 5.Қазақстан Республикасы Әнұранының авторлары кім? 1. М.Мақатаев, Н.Назарбаев 2. Ж.Нәжімединов, Н.Назарбаев 3. Е. Хасанғалиев, Н. Назарбаев 6. Әннің сазын кім жазады? 1. Ақын 2. Әнші 3. Сазгер 7. Әннің сөзін кім жазады? 1. Сазгер 2. Әнші 3. Ақын Тестирование по информатике: Задание # 1 Вопрос: Как обозначается команда присваивания в PascalABC? Выберите один из 5 вариантов ответа: 1) * 2) = 3) := 4) == 5) Задание # 2 Вопрос: С помощью какой команды мы можем вывести на экран текст? Выберите один из 5 вариантов ответа: 1) write('текст') 2) read('текст') 3) написать('текст') 4) вывести('текст') 5) отобразить на экран('текст') Задание # 3 Вопрос: С помощью какой функции можно определить длину строки? Выберите один из 5 вариантов ответа: 1) Length 2) Pos 3) Str 4) Val 5) Copy Задание # 4 Вопрос: С помощью какой функции определяется позиция символа в строке? Выберите один из 5 вариантов ответа: 1) Length 2) Pos 3) Str 4) Val 5) Copy Задание # 5 Вопрос: С помощью какой функции можно вставить символ в строку? Выберите один из 5 вариантов ответа: 1) Val 2) Insert 3) Copy 4) Str 5) Pos 5.Задания для учащихся по информатике: (образцы программ прилагаются). Составить программу: из данного слова «инструменты» получить слова – «Нурпеисова», «Даулеткерей», «Тлендиев». 6.Тапсырма. Таныс аспаптардың ойналуы (дыбысталуын тыңдайды) арқылы атауын табады. Дұрыс емес жауабын келесі топ мүшесі толықтырады. Сол аспапқа байланысты суреттер мен тапсырмалар таратылады. Тапсырма. Тірек сөздерді пайдаланып, аспап туралы айту. Дабыл, дауылпаз – ұрмалы (ұрып ойнайды). Асатаяқ – сілкімелі (сілкіп ойнайды). Домбыра – ішекті (шертіп, қағып ойнайды). 7.Синтаксистік талдау. 8.Есту қабілеті арқылы музыкалық аспаптардың түрін анықтау. (Звуки инструментов прилагаются). 9.Өздік жұмыс «Бұл кімдер?» күйшілердің суреттері Қорытынды. «Ұлттық аспаптар қазіргі заманда» деген тақырып бойынша бүгінгі сабақты да, ойымызды да жинақтасақ (қорытындыласақ). Менің сұрақтарыма өз ойларыңды айтсаңдар. - Ұлттық аспаптар қазір жиі орындала ма? - Олардың тыңдаушылары бар ма? - Сен өзін тыңдайсың ба? 10. Бағалау. 11. Үй тапсырмасы. | |
Просмотров: 3603 | Загрузок: 330 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|