Главная » Файлы » В помощь учителю » Начальная школа |
[ Скачать с сервера (18.6 Kb) ] | 2017-03-11, 2:57 PM |
Тақырыбы: Өтепберген Ақыпбеков .Наурыз - жыл басы. Мақсаты: Наурыз–жыл басы» өлеңімен таныстыру,өлеңнің мазмұнына, мағынасына түсінік беру. Білімділік: Өлеңнің шумақтарын мәнерлеп, түсініп оқи білуге жаттықтыру,көркем тілде мазмұндай білуге үйрету.Ұлттық салт-дәстүрлерді бойларына сіндіре отырып,ой- өрістерін кеңейту,тіл байлықтарын дамыту. Дамытушылық: Әдеби көркем шығарманы сүйіп оқуға, өз бетімен іздену қабілеттілігін арттыру. Өз ойын толық жеткізуге үйрету, оқыған шығармаларды талдай білуге машықтандыру.Өз білімдерін бағалай білуге дағдыландыру. Тәрбиелік: Оқушылардың наурыз мейрамы туралы дүниетанымын кеңейту,мәдениетін қалыптастыру,шығармашылық қабілеттерін арттыру. Сабақ түрі: аралас Көрнекілігі: Ө.Ақыпбеков суреті,интерактивті тақта,тапсырмалар, Барысы: І Ұйымдастыру бөлімі 1.Психологиялық дайындық. Екі топқа бөлініп тұрып бір - бірлеріне тілек айту Бәйшешек, Жауқазын, Қызғалдақ гүлдерін таңдау арқылы топтарға бөлу .Топ басшыларын сайлау. 3топқа бөлу (әр топ атауын айтады ) ІІ. Үй тапсырмасын тексеру Наурыздағы тілек өлеңін жаттау. "Бірге ойлаймыз" әдісі Өлеңді бөліктерге бөліп, өлеңді ретімен құрастыру. Құрастырып болған өлеңдерін оқу. ІІІ.Қызығушылықты ояту -Қазір қай мезгіл ? - жер бетінде қандай өзгеріс болып жатыр? -Көктем мезгілі деген кезде көз алдымызға нелер елестейді? ІV. Мағынаны тану Ендеше,балалар, бүгінгі сабағымыз наурыз туралы болмақ. Наурыз- парсы тілінен аударғанда "Жаңа күн" деген мағынаны білдіреді. Жаңа жыл түркі елі үшін қыс қыстығынан шығып, мал ауызы көөке тиетін кез. Күн мен түннің теңелетін уақыты адам баласына үміт әкелетін , адам көңілін көтеретін , елеңдетіп жаңаша серпін беретін керемет бір қасиеті бар ерекше уақыт. Сондықтан Наурыз туралы жырламаған ақын жоқ. Сол ақындарымыздың бірі-ӨтепбергенАқыпбековтің «Наурыз-жыл басы» өлеңімен танысамыз. Ө. Ақыпбеков-1950 жылы Алматы облысы, Қапал ауданы, Ақсу ауылында туған.Ол ақын.Алғашқы өлеңі 1973 жылдан бастап жарияланды. Шғыармалары: "Доп", "Керек кітап" , "Футболшы боламын", "Жарыс", "Қызықты Әліппе","Жылдың төрт мезгілі". Оқулықпен жұмыс. Бата, батаберу- адал ниет, жақсы тілек білдірудің ұлттық дәстүрі. Дастархан басында , түрлі жиын- тойларда т.б адам өмірінде кездесер ірілі- ұсақты қуаныштар кезінде той, қуаныш иесіне арнап қол жайып, бата береді. Сондай- ақ қиын сапар , алыс жолға аттанған азаматына ақ жол тілейтін халқымыздың ежелден келе жатқан , кең таралаған дәстүрлерінің бірі. Бата беретіндер , көбіне көпті көрген ақсақалдармен кемеңгер де дуалы ауызды билер болып келеді. Бата қысылғанда - қуат, қиналғанда- медет беріп, әрбір іс- әрекетіне даңғыл жол ашып, бәле- жаладан қорғайды деп есептеген. -Батаны оқу . -Батаның мағынасын ашу.( оқушылардың ойлары тыңдалады.) Өлеңмен жұмыс. -Өлеңді мәнерлеп оқу, -іштей оқу Топтық І тапсырма. 1- топ. Алғашқы екі шумақ 2-топ. 3-4 шумақ 3- топ. 4-5 шумақты мәнерлеп оқу,мағынасын ашу,түсіндіру. ІІ тапсырма 1- топ. Көктем мезгілі туралы айтылған бөліктерін өз сөзіңмен жаз 2- топ. Ақын "Әбігер жұрт неге?" деген сұраққа қалай жауап бергенін тауып оқы 3- топ. Наурыз мейрамы туралы жазылған бөлігін өз сөздеріңмен жаз -Балалар,кішкене сергіп алайық. Сергіту сәті. ІІІ тапсырма 1-топ. Көктем көркі тақырыбына сурет салу 2-топ.22- Наурыз мейрамын қалай қарсы алынады ( өз ойларын жазу) 3-топ. Көктемгі дала кейпін суреттеп жазу V. Ой қозғау Алдарыңда қандай құрастырылған сурет шықты. -Ол ненің суреті? - Гүлдердің басқа гүлдерден айырмашылығы неде? "Тақырыптық түйінді сөз " әдісі Көктем мезгілі кезінде жер бетінде қандай өзгерістер болады? Қар жауды. Күн жылынды. Қар еріді.Құстар жылы жаққа ұшып кетті. Айнала жасыл бола бастады.Күн суытты. Төрт түлік малдар төлдей бастады. VІ. Үйге тапсырма беру. Өлеңді мәнерлеп оқу VІ. Бағалау "Басбармақ " арқылы Басбармақты жоғары қарай көтергені- мен сабақты жақсы түсіндім Басбармақты көлденең- сабақты түсінгендеймін Басбармақты төмен қарай-мен сабақты түсінбедім Жәй қазақ болу жеткіліксіз, Нағыз қазақ болу біздің парызымыз Қазақтың бастан өткен тарихтарын Оқып, білу, үйрену қарызымыз. Ұлт намысын, тіл қадірін сақтайтын, Біз боламыз жас ұлан . Ата үмітін ақтайтын. - деп бүгінгі сабағымызды аяқтағым келеді. Тәрбие.оргсайтынан Өтепберген Ақыпбеков .Наурыз - жыл басы. Бастауыш сыныпқа арналған ашық сабақтар материалды тегін жүктеп сабақ барысында қолдануға рұқсат етіледі. Жарияланған материалға tarbie.org сайтының әкімшілігі жауапты емес Наурыз мейрамы — ежелгі заманнан қалыптасқан жыл бастау мейрамы. Парсы тілінен аударғанда «жаңа күн» мағынасын білдіреді. Қыс кетіп, көктем келіп, наурыздың 22 - сінде күн мен түн теңеледі. Қазақтар бұл мейрамды -"Әз - Наурыз" деп атаған. Халқымыздың ежелгі наным - сенімі бойынша наурыздың алғашқы күні жер - көкті жарып шыққан ерекше дыбыс естіледі. Дыбысты жұмақтан шыққан қой мен оны бағып шыққан қойшы ғана естиді. Наурыз мейрамы жаңа жылдың бастауы ғана емес, достық пен бірліктің, халықты тазалыққа шақырып, еңбекке бастайды. Наурыз - табиғаттың жаңарып, мал төлдеп, ақтың молаюының белгісі. Халқымыз мұнтаздай таза үйге кірсе, ол үй ауру - сырқаудан, пәле - жаладан аман болады деген сеніммен Наурызға дейін үй ішіндегі жиһаз, мүліктің шаңы қағылып, жуылып, тазартылады. Бұл күні таза киімдерін киіп, жыл басы жақсы басталса, аяғына дейін жақсы болады дейді. Наурыз мейрамында наурыз көже беріліп, түрлі ойын - сауықтар ұйымдастырған. Бүгінгі күні біз де " Шапағат" және " Бәйшешек" топтарының арасын сайыс ұйымдастырғалы отырмыз. Олай болса сайысқа қатысушы топтарды ортаға шақырамыз. 2) Сайыстың барысы І. Таныстыу. ІІ. Салтын сүйген, халқын сүйер.(сұрақ - жауап) ІІІ. Мақал - сөз мәйегі. ІҮ. Кім тапқыр Ү. Сандар сыры. ҮІ. Ас - адамның арқауы ІІ. Салтын сүйген, халқын сүйeр. Шарты: үш топқа сұрақтар қойылады. Қай топ бірінші болып жалауша көтерсе сол топ бірінші жауап береді. 1. Наурыз сөзі парсы тілнен аударғанда қандай мағынаны білдіреді? 2. Наурыз көже неше түрлі тағамның қосындысынан жасалынады? 3. Қазақ халқының ұлттық музыкалық аспаптарын ата. 4. Наурызшешек қандай өсімдік? 5. Қазақ халқының қандай ұлттық дәстүрлерін білесіңдер? 6. Наурыз тілек деген не? 7. Қазақтың ұлттық ойын түрлерін атап беріңдер. 8. Сүттен жасалынатын тағамдарды ата 9. Қазақ халқының ұлттық бас киімдерін ата 10. Жеті атаңды атап бер. 11. Бес дұшпанды ата. 12. Ас адамның арқауы. ҮІ. Қорытынды Жеңген топты марапаттау. Үйге тапсырма: өлеңді мәнерлеп оқып, әр бөлім бойынша түсінігін айту. | |
Просмотров: 1054 | Загрузок: 15 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|