Главная » Файлы » В помощь учителю » Математика |
[ Скачать с сервера (22.5 Kb) ] | 2013-03-06, 10:11 PM |
ШығысҚазақстаноблысыҮржарауданыБақтыауылы « Б.Сахариев атындағы Бақты орта мектебі» КММ Математика пәнінің мұғалімі Бабаева Сагыныш Калкеновна Сабақтың тақырыбы: Позициялық және позициялық емес санау жүйесі. Сабақтың мақсаты: 1. Санау жүйесіне, екілік арифметиканың ережелерін үйрету және есептер шығарту; 2. Компьютордің арифметикалық негізін дамыта оқыту; 3. Оқушылардыбелсенділікке, дәлдіккеүйрету. Білім мен біліктіліккеқойылатынталап: - Оқушыларсанаужүйесі мен арифметикалықоперациялардыңережелерінбілуітиіс; - Бірсанаужүйеденекіншісанаужүйесінесандардыаударудыүйренуітиіс. Бағдармалық – дидактикалыққамсыздандыру: Электрондықоқулық, инженерлік калькулятор, жұмысдәптері. Сабақтыңбарысы: І. Ұйымдастырукезеңі. - Оқушыларменамандасу; - Есептеуіш техника кабинетіндеқауіпсіздікережесінқолданудыталапету; - Оқушылардыңсабаққадаярлығынтексеру. ІІ. Жаңасабақ. Жаңасабақтыңмақсаты: а) Сан туралықысқашамағлұмат беру; ә) Санаужүйесі мен арифметикалықнегізгеанықтама беру; б) Бірсанаужүйесіненекіншісанаужүйесінекөшудіңанықтамасын беру жәнеесептершығарту. Сан математикадағысияқтыинформатикада да бастынегіз. Бірақматематикадасандардыөңдеугекөпкөңілбөлгенболса, ал информатикадасандардыұсынуәдісіғанаемес, соныменқатаржадыныңқажеттіқорын, жылдамдықты, есептеудежіберетінқатеніанықтайды. Сандыкөрсетуүшінқолданылатынбелгілержәнеережелержиынынсанаужүйесідепатайды. Қысқашаайтқанда, санаужүйесідепсандардыңаталужәнежазылуәдісінайтады. Санаужүйесіекігебөлінеді: позициялықжәнепозициялықемес. Позициялықсанаужүйесіндегісандардыңмағынасы, оныңорналасқанпозициясынақарайөзгереді. Мысалы, 555,5 қандайпозициядатұруынабайланыстыбұлсанныңмағынасыөзгеруде. Позициялықемессанаужүйесіндегісандардыңтұрғанорны, оныңмағынасынөзгертпейді. Мысалы, ХХХ санында Х – ондықсанныңбелгісіжәнеоныңмағынасытұрғанорнынабайланыстыемес. Компьютордепозициялықсанаужүйесінғанақолданылады, себебібұлжүйедесандыжазубасқажүйегеқарағандаөтежинақыжәнеесептеугеыңғайлы. Тарихбойыншаондықсандықжүйееңкөптарағанжүйеболсада,оныменқатаркөптегенсандықжүйе осы күнгедейінадамөміріндеқолданыпкеледі. Мысалға Майя халқы – жиырмалық, индейцтер–бестікғңжәнеондық , Европа революцияғадейін - онекілік( дюжина) , ал Қытайда – бестіксанаужүйесінқолданған. Негізіндекез – келгенсандықжүйеқұруғаболады. Сандықжүйеніңнегізінретіндекез – келгенбүтінсандыалуғаболады. Мысалы, 2 бүтінсанды – екіліксанаужүйесідеп, 3 бүтінсанды – үштіксанаужүйесідепжәнет.б. сандардыалуғаболады. Екіліксанаужүйесін 1850 жылыағылшынматематигі Дж Буль ойлаптапқан. Бұлжүйеекісанмен: 0 және 1 өрнектеледі. Бұлжүйеніңтүбірі 2 саны. Осы екілікжүйедеәртүрліарифметикалықоперацияныорындауүшінмынаережелердібілуітиіс. ҚОСУ ЕРЕЖЕСІ 0 + 0 = 0 0 + 1 = 1 1 + 0 = 1 1 + 1 = 10 АЛУ ЕРЕЖЕСІ 0 – 0 = 0 1 – 0 = 1 1 – 1 = 0 10 – 1 = 1 КӨБЕЙТУ ЕРЕЖЕСІ 0 х 0 = 0 0 х 1 = 0 1 х 0 = 0 1 х 1 = 1 Сегіздіксанаужүйесі, 0,1,2,3,4,5,6,7 сандарынантұрады, негізі 8 саны болады. Ондықсанаужүйесі, 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 сандардантұрады, негізі 10 саны болады Оналтылықсанаужүйесі 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, A.,B,C,D,E,F сандарынантұрады. Бұлсанаужүйеніңбасқасанаужүйеденерекшілігі, 0 денбастап 9 ғадейінгіпозициялықсандарқолданып, ал 10,11,12,13,14,15позициялық сандарыныңорныналатыналфавитінің бас әріптерінқолданылады. Бірсанаужүйеденекіншісанаужүйесінекөшу. Ондықсанаужүйесінекілік, сегіздік, оналтылықсанаужүйесінекөшіруүшінмынаережелердіқолданамыз. ІІІ. Сабақтыбекіту. - Электрондықоқулықтағы « Санаужүйесі» тақырыбындағытапсырмалардыорындау; 1. тапсырма Санныңнегізіндәрежесініңқосындысытүріндеұсыныңыздар: а) 3678,89810 = 3*103+6*102+7*101+8*100+8*10-1+9*10-2+8*10-3 б) 7,2908310=7*100+2*10-1+9*10-2+0*10-3+8*10-4+3*10-5 в) 37000,0001=3*104+7*103+1*10-4 г) 0,0037=3*10-3+7*10-4 2. тапсырма № 1.Санныңнегізіндәрежесініңқосындысыретіндеұсыныңыздар: а) 1001,012 =1*23+1*20+1*2-2 ә) 1,100012=1*20+1*2-1+1*2-5 б) 0,001012 =1*2-3+1*2-5 в) 1000,00012=1*23+1*2-4 № 2.Сандардыекіліксанаужүйесіненондықсанаужүйесінеауыстырыңыз. а) 101000112 = 163 в) 11010112=107 ә) 110110012 = 217 г) 111012=29 б) 10010012 =73 д) 11101112=119 3-4. тапсырма. Оналтылықжәнеегіздіксанаужүйесінондықсанаужүйесінеауыстырыңыз: а) 5558 =365 в) 23516=565 ә) 6368=414 г) 7С3116=31793 б) 2378 =159 д) Ғ5416=3924 7-8.. тапсырма. Екіліксанаужүйесіндегіарифметикалықоперациялардыорында: 0110 1101 11010 1101 + + - - 0110 0110 01101 0110 1100 11010 1101 111 - Бұлтапсырмалардыоқушылардыңөздерінеинженерлік калькулятор арқылытексерту. IV.Үйгетапсырма. - Үйгетапсырманықосымшаоқулықтан( Информатика 7-9 сынып. Авторы: А.Г.Гейнжәнет.б. Алматы: Просвещение – Қазақстан, 2004жыл) беріледі. 67 беттегі № 2,3,4 тапсырмалар. №2 - тапсырма. Ондықсандардыекілікжәнеоналтылықсанаужүйесінеаударукерек. 19,44,129,561,1322 Жауабы: 19-10011-13; 44-101100-2C; 129-10000001-81; 561-1000110001-231; 1322-10100101010-52A №3 – тапсырма. Екіліксандардыондықжүйегеаударукерек. 1001,10101,111001,10111101 Жауабы: 1001-9; 10101 – 21; 111001-57; 10111101 – 189; №4 – тапсырма. Оналтылықсанаужүйесінондықсанаужүйесінеаударукерек. 25,4F,1А7,АВС,D1AE, FFFF Жауабы: 25-37; 4F – 79; 1A7 – 423; ABC – 2748; D1AE – 53678; FFFF – 65535. V. Қортынды. - Бізбүгінсанаужүйесітуралыұғымалдық, соларғаесептершығардық.Кіммынаэлектрондықоқулықтағысұраққажауапбередіекен? – депмұғалімоқушыларғамынадайсұрақтарқоядыэлектрондықоқулықтаналып. Сұрақтар: 1. Санау жүйесі деп нені айтады? 2. Позициялық санау жүйесі позициялық емес санау жүйесінен немен ерекшеленеді? 3. Позициялық санау жүйесінің негізі деп нені айтады? VI. Бағалау. Осысұрақтарғажауапалғаннанкейінсабақтықортындылап, оқушыларорындағантапсырмаларынақарайжәнесабаққабелсендіқатысыпотырғаноқушылардыбағалау. | |
Просмотров: 880 | Загрузок: 201 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|