Главная » Файлы » В помощь учителю » Казахский язык и литература |
2014-05-24, 9:46 PM | |
Қазақ әдебиеті 8 «Ә» класс 1. Сабақтың тақырыбы Ш. Құдайбердіұлы «Қалқаман-Мамыр» поэмасы. Дастанға өзек болған тарихи шындық. Жырдағы әдет-ғұрып көрінісі. Кейіпкерлер бейнесі. 2. Сабақтың мақсаты білімділік: Оқушыларға поэмадағы салт-дәстүр, тарихи жағдай, кейіпкерлер туралы мәлімет беру. дамытушылық: оқушылардың ой-өрісін, шығармашылық қабілетін дамыту. тәрбиелік: жас ұрпақты шындыққа, адалдыққа, адамгершілікке, уәдеге беріктікке тәрбиелеу. 3. Сабақ түрі: жаңа білімді меңгеру сабағы. 4. Сабақтың көрнекілігі: слайд, Шәкәрім әні шығармалар жинағы. 5. Сабақ әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, СТО технологиялары. Сабақ барысы 1) Ұйымдастыру кезеңі. 2) Үй тапсырмасын сұрау. Класты 4 топқа бөлу. Үй тапсырмасын топтарға тапсырма беру арқылы сұрау. 1-топ. Шәкәрім кім? Ол туралы не білесіңдер? Қандай өлеңдер, дастандар жаған? Поэма кімнің ақыл-кеңесімен жазылған? Абайдың Шәкәрім шығармашылығына тигізген әсері. 2-топ. «Қалқаман-Мамыр» поэмасында суреттелген кезеңдегі қазақ халқының тарихи жағдайы қандай еді? Қалқаман мен Мамырдың жақындықтары қандай? 3-топ. Мамыр кімнің қолынан қаза тапты? Әнет баба неге Қалқаманда оққа байлады? Қалқаман не себепті өз еліне өкпелі? Мұғалім сөз: Поэма 1882жылы жазылған. 1912 жылы Семейдегі Жәрдем баспасында жарық көрген. Оқиға болған жер – Сыр өңірі. 1722 жылы қазақтың Ақтабан шұбырынды қарсаңындағы қилы кезең суреттеледі. Поэма жанры – эпикалық-ғашықтық дастан. Тақырыбы екі жастың махаббат драмасына құрылған. Идеясы – қоғамның әділетсіздігіне, ел билеушілердің озбырлығына қарсылық. Жаңа сабағымы өткен сабақпен байланыстырамыз. Жаңа сабаққа сәйкес мынадай тапсырмалар орындату. 1-топ. Қазақтың салт-дәстүрлері қандай? Поэмада қайсысы кездеседі? Топтастыру әдісімен қорғау. 2-топ. Екі жасты қатаң жазалаудың астарында не жатыр? Туыс адамдардың үйленуі қазақы салтымызға сай келе ме? Оған өз пікірің қандай? 3-топ. Басты кейіпкерлерге мінездеме бер (Қалқаман, Мамыр, Әнет баба, Көкенай). ІІ тапсырма. Кітаппен жұмыс. «Қалқаман-Мамыр» поэмасынан үзінді оқи отрып, өлең құрылысын талдау. 1-топ. Оқиғаның қай жерде, қай жылы болғанын баяндайтын шумағын тауып оқу. 2-топ. Мамыр мен Көкенайдың бақұлдасуын баяндайтын шумақ. 3-топ. Қалқаманның тобықты жұртына өкпесі. ІІІ тапсырма. Шығармашылық жұмыс. 1-топ. РАФТ әдісін қолданып хат, эссе, өлең жазу. 2-топ. Салт-дәстүр сөзіне бес жолды өлең құрастыру. 3-топ. Егер мен Қалқаман болсам... ІҮ тапсырма. Пікірталас. 1-топ. Қалқаман мен Мамырдың қосылуы дұрыс па? 2-топ. Бұрыс па? 3-топ. Қалқаманның елден кеткені дұрыс па? Мұғалім сөзі: «Қалқаман-Мамыр» трагедиясы сол заманның ащы шындығы, шынайы реализмі Қалқаман мен Мамырдың қосылуы дұрыс, теріс деп айту қиын. Ол заман әйел затын қор еткен, бұғауда ұстап, мал сатқан заман. Шәкәрім де өз заманына қоғамға наразы. Бағалау. Үйге тапсырма: 1) үзінді жаттау. 2) жырдың ерекшеліктеріне тоқталу. Қорытындылау Өткен адам болады көзден таса Өлді-өшті, оны ешкім ойламаса Ол кетсе де белгісі жоғалмайды Керектісін ескеріп ұмытпаса. Сабақтан алар мәліметіміз: «Ата салтын аттауға болмас жүрек қалауын тастауға да болмас!» Сергіту сәті. Шәкәрім әні «Анадан алғаш туғанымда...» | |
Просмотров: 4024 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | |
Форма входа |
---|
Категории раздела | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Статистика |
---|