Сабақтың тақырыбы.Етістіктен өткенді қайталау
Сабақтың мақсаты.1.Етістік туралы алған білімдерін пысық-
тау, етістік түрлерін ажырыта білуге үйрету.
2.Сөйлеу тілдерін жетілдіру,шығармашылық қабілеттерін дамытуға ықпал жасау.
3.Талдауға арналған мысалдар арқылы адамдыққа,еңбексүйгіштікке,
бауырмалдылыққа, туған жерін сүюге баулу.
Сабақтың түрі : қайталау сабақ.
Сабақтың әдісі : сұрақ-жауап, талдау,тапсырмалар,тест
Сабақтың көрнекілігі :тақырыпқа байланысты тапсырмалар,кестелер,сөйлемдер.
Сабақтың барысы.1.Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушылармен амандасып,назарларын сабаққа аударамын.
2.Сабағымның тақырыбы мен мақсатын айтамын
Оқушылар, бүгінгі Етістік тақырыбын қайталау сабағымыз бірнеше тапсырмалардан тұрады.
1.«Біліміңді байқап көр» тапсырмасы бойынша сұрақ –жауап арқылы етістік туралы шолу жасап шығамыз.
2.»Сен қалай ойлайсың?»тапсырмасы бойынша берілген сөйлемдерден,мақал-мәтелдерден,нақыл сөздерден етістіктерді тауып, сөз құрамына талдау.
3.»Ізде,тап» тапсырмасы бойынша етістіктің түрлерін табу.
4.Сабақты етістікті салт етістікке айналдыру.Кестені толтыру.
5.Етіс тақырыбы бойынша кестені толтыру.
6.»Етістіктің сөйлемдегі қызметі» тапсырмасы бойынша етістіктерді тауып,сөйлем мүшесіне талдау.
Сабағымды қорынтындылай келе,оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігіне қарай бағалаймын.
Үйге:Мақал-мәтелдер жазып,етістіктерді тауып,сөз құрамына талдау.
БІЛІМІҢДІ БАЙҚАП КӨР.
1. ЕТІСТІК ДЕГЕНІМІЗ НЕ,СҰРАҚТАРЫ ҚАНДАЙ? Мысал келтір.
2. ЕТІСТІК ҚҰРАМЫНА,ТҰЛҒАСЫНА ҚАРАЙ ҚАЛАЙ БӨЛІНЕДІ? Мысал келтір.
3. МАҒЫНАСЫНА ҚАРАЙ ҚАНДАЙ ТҮРЛЕРІ БАР.? Мысал келтір.
4..ІСТІҢ БОЛУЫ ЖӘНЕ БОЛМАУЫНА БАЙЛАНЫСТЫ ҚАНДАЙ ТҮРЛЕРІ БАР? Мысал келтір
5.ЕТІСТІҢ НЕШЕ ТҮРІ БАР? Мысал келтір.
6.ЕСІМШЕ ДЕГЕНІМІЗ НЕ,ҚАНДАЙ ЖАСАЛУ ЖОЛДАРЫ БАР? Мысал келті р
7..КӨСЕМШЕ ДЕГЕНІМІЗ НЕ, ҚАНДАЙ ЖАСАЛУ ЖОЛДАРЫ БАР? Мысал келтір.
8.ТҰЙЫҚ ЕТІСТІК ДЕГЕНІМІЗ НЕ, ЖАСАЛУЫ ҚАНДАЙ ? Мысал келтір.
9.Етістіктің шақтары туралы не білесің? Мысал келтір.
10.Етістік сөйлемде қандай қызмет атқарады?
СЕН ҚАЛАЙ ОЙЛАЙСЫҢ?
Берілген маҚал-мәтелдерден, нақыл сөздерден, сөйлемдерден ЕТІСТІКТЕРДІ тауып, сөз құрамына талда.
1.ТІЛІН БІЛМЕГЕН,ТҮБІН БІЛМЕЙДІ. (Ғ.Мүсірепов.)
2.Желтоқсан құрбандарының есімі мәңгі жадымызда сақталады.
3.Туған жердей жер болмас,
Туған елдей ел болмас. (Мақал)
4.Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін. (АБАЙ)
5.Еңбекті сйгенді ел сүйеді.( Мақал)
6.Жеңіл еңбекпен бақытты бола алмайсың.
7.Көп жасаған білмес,көп көрген білер.( Мақал)
8.Бір-бірімізге көмектесу-біздің міндетіміз.
ІЗДЕ,ТАП!
1.Дара етістіктерді ата.
Жазып отыр,келді, жүгіріп келеді,жуылды,оқыды, айтып болған еді, тереді, сөйле.
2.Есімшелерді ата.
Айтқан,жүреді,келетін, сөйлер, бармайды,сөйлемек,жазар.
3.Көсемшелерді ата.
Келіп отыр, айтты,жүргізді, жазғалы отыр,күліпті,көре,мақтайтын,
тұрады.
4.Тыйым сөздерге мысал келтір,ол қандай етістіктерден жасалады.
5.Туынды етістіктерді ата.
Көркемде, ойна, ағар, көру,жарастыру,айтпа,шегеле.
6.Тұйық етістіктерді ата.
Көру,өзгерту,бар,санамайды,кешу,тоқу,ойнау,жағады.
Сабақты етістікті салт етістікке айналдыр.
Сабақты етістік
Өздік етіс Салт етістік
КӨР
ҚЫР
СҮРТ
ТАРА
КИ
ШЕШ
СӘНДЕ
ТӨМЕНДЕГІ КЕСТЕНІ ӨЗ МЫСАЛДАРЫҢМЕН ТОЛТЫРЫҢДАР.
Түрлері
Өздік Өзгелік Ырықсыз Ортақ
Жұрнақтары
Мысалдары
ЕТІСТІКТІҢ СӨЙЛЕМДЕГІ ҚЫЗМЕТІ
1.ЖАРТАСҚА БАРДЫМ,КҮНДЕ АЙҒАЙ САЛДЫМ.(Абай)
2.ЖАСЫМДА ҒЫЛЫМ БАР ДЕП ЕСКЕРМЕДІМ
ПАЙДАСЫН КӨРЕ ТҰРА ТЕКСЕРМЕДІМ.(Абай)
3.КӨРМЕС-ТҮЙЕНІ ДЕ КӨРМЕС.(Мақал)
4.ӨСЕР ЕЛДІҢ ЖІГІТІ БІРІН-БІРІ БАТЫР ДЕЙДІ.
5.ҰСТАЗДЫҚ ҚЫЛҒАН ЖАЛЫҚПАС;ҮЙРЕТУДЕН БАЛАҒА(Абай)
|