Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Русский язык и литература

«Қозғалысқа» берілген есептер.
Мырзаханова Гульмира Амантаевна
Семей қаласы, №38 мектеп-лицей
Сабақтың тақырыбы: «Қозғалысқа» берілген есептер.
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларды нысандардың қозғалыстарына (бір-біріне қарама-қарсы, біріне-бірі қарама-қарсы, бір бағыттағы (қуып жету, кейін қалу)) берілген есептерді түсініп, талдауға және шығара білуге үйрету.
Міндеттері:
Білімділік: Бір-біріне қарама-қарсы, бірінен-бірі қарама-қарсы, бір бағыттағы (қуып жету, кейін қалу) қозғалысының мағыналарына түсінік беру, қозғалыстарға берілген есептердің шығару әдістерімен таныстыру.
Дамытушылық: Оқушыларды қозғалысқа қатысты есептерді шығару дағдыларын, танымдық, зеректік қабілеттерін, логикалық ойлауын дамыту. Пәнге деген қызығушылығын арттырып, өз ойын қорытындылай білуге баулу.
Тәрбиелік: Оқушыларды өзара сыйластыққа, бірін-бірі тыңдай білуге, ұжымдық қарым- қатынасқа, сабақ үстіндегі белсенділіктерді арттыруға және өзін-өзі бағалауға тәрбиелеу.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту сабағы
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, топтық жұмыс.
Сабақтың көрнекіліктері: презентация, таратпа материалдар.
Сабақтың жоспары:
1. Ұйымдастыру
2. Үй тапсырмасын тексеру
3. «Ой қозғау»
4. Жаңа материалды игеру
5. Сергіту сәті
6. Тақырыпты бекіту
7. Үй жұмысы
8. Қорытындылау, бағалау
Сабақтың өтілу барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
а) Оқушылармен амандасып, түгендеу.
ә) Сабаққа дайындықтарын тексеру.
б) Оқушыларды төрт топқа бөлу.
2. Ұй тапсырмасын тексеру
3. Ой қозғау.
- Нысандардың жүрген жолын қалай табуға болады?
- Нысандардың жүрілген жолы мен уақыты белгілі болған жағдайда, жылдамдықты табуға бола ма?
- Егер қашықтық пен жылдамдық белгілі болса, онда жолға кеткен уақытты қалай анықтаймыз?
4. Бүгінгі сабағымызда нысандардың түзу бойынша қозғалысының мүмкін нұсқаларын қарастырамыз.
Нысандардың түзу бойынша қозғалысында келесі түрлерін ажыратуға болады:
1. Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
2. Бір пункттен бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
3. Бір бағыттағы қозғалыс (қуып жету)
4. Бір бағыттағы қозғалыс (кейін жету)

1-топ – Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
Арасы S км екі пункттерден бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы бағытта екі нысан шықты. Бірінші нысанның жылдамдығы V1 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы V2 км/сағ.

Екі нысан бір мезгілде жолға шығып, тоқтамай бір-біріне қарама-қарсы бағытта жүріп отырса, нысандар бір-біріне жақындайды. Уақыт бірлігінде нысандардың бір-біріне жақындауын жақындау жылдамдығы деп айтады.

Бір-біріне қарама-қарсы бағытта қозғалу кезінде жақындау жылдамдығы нысандардың жылдамдықтарының қосындысына тең болады.
V жақынд. = V1 + V2

Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыста нысандардың белгілі уақытта жүрген арақашықтығын білу үшін жақындау жылдамдығын жүрген уақытына көбейту керек.
S = Vжақынд ∙ t

2 топ – Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
Бір пункттен бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы бағытта екі нысан шықты. Бірінші нысанның жылдамдығы V1 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы V2 км/сағ.
Екі нысан бір мезгілде және бір пункттен жолға шығып, тоқтамай бір-біріне қарама-қарсы бағытта жүріп отырса, нысандар бір-бірінен алыстайды. Уақыт бірлігінде нысандардың бір-бірінен алыстауында алыстау жылдамдығы анықталады.
Бір-бірінен қарама-қарсы бағытта қозғалу кезінде алыстау жылдамдығы нысандардың жылдамдықтарының қосындысына тең болады.
V алыст. = V1 + V2
Бір пункттен шыққан бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыста нысандардың белгілі уақытта жүрген арақашықтығын білу үшін алыстау жылдамдығын жүрген уақытына көбейту керек.
S = Vалыст ∙ t

3 топ – Бір бағыттағы қозғалыс (қуып жетуі)
Екі нысанның арасы S км тең және олар бір мезгілде бір бағытта бірінен кейін бірі V1 және V2 жылдамдықтармен (V1> V2) жылжып келеді. Егер бір бағыттағы қозғалыста нысандардың жылдамдықтары V1> V2, олар бір-біріне жақындайды және жақындау жылдамдығы жылдамдықтардың айырмасына тең.
V1> V2, Vжақынд.= V1 – V2

4 топ – Бір бағыттағы қозғалыстың (кейін қалуы)
Егер екі нысанның арасы S-ке тең болып, және олар бір бағытта бірінен кейін бірі V1 және V2 жылдамдықтармен (V1< V2 ) жылжып келеді. Егер бір бағыттағы қозғалыста нысандардың жылдамдықтары V1< V2, олар бір-бірінен алыстайды және алыстау жылдамдығы жылдамдықтардың айырмасына тең.
Егер V1< V2, онда нысандардың алыстау жылдамдығын анықтау Vалыст.= V2 –V1

5. Сергіту сәті.

6. Тақырыпты бекітуге арналған тапсырмалар.
1 тапсырма. Арасы 600 км екі қаладан бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы екі поезд шықты. Бірінші поездың жылдамдығы 70 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы 80 км/сағ. Олар қанша уақыттан соң кездесті?



2 тапсырма. Арасы 10 км А және В пункттерінен бір мезгілде біріне-бірі қарама-қарсы бағытта 2 жаяу адам шықты. 1-ші жаяу адамның жылдамдығы 3 км/сағ, ал 2-ші жаяу адамның жылдамдығы 5 км/сағ. 4 сағ кейін арақашықтығы қандай?



3 тапсырма. Кішкентай балапан өрмекшімен танысқысы келеді. Қазір олардың арасы 40 м. Егер өрмекшінің жылдамдығы 360 м/мин болса, ал балапанның жылдамдығы 370 м/мин болса өрмекшіні қуып жете ала ма? 3 мин кейін олардың арақашықтығы қандай болады?



4 тапсырма. Ит 800 м/мин жылдамдықпен қашып келе жатқан қоянды 750 м/мин жылдамдықпен қуып келеді. Ит пен қоянның арақашықтары қандай жылдамдықпен өзгереді? Егер қазір ит пен қоянның арасы 600 м болса, 8 мин кейін ол қалай өзгереді?



5 тапсырма. Арасы 500 км екі қаладан бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы автобус пен жүк машинасы шықты. Егер жүк машинасының жылдамдығы автобустың жылдамдығына қарағанда 4 есе үлкен. Олар 4 сағ кейін кездессе автобустың жылдамдығы қандай?



7. Үйге тапсырма беру.
8. Қорытындылау, бағалау.
Категория: Русский язык и литература | Добавил: aster_g (2016-11-25)
Просмотров: 2032 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 3.0/2
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Понедельник, 2022-11-28, 5:17 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1611]
Школьный психолог [547]
История [783]
Опыт [554]
Научная кафедра [234]
Воспитание души [262]
Мастер-класс [251]
Семья и школа [201]
Компьютер-бум [271]
Английский язык [876]
Великие открытия [30]
Университет здоровья [142]
Математика [1278]
Химия [406]
Классному руководителю [701]
Биология [612]
Думаем, размышляем, спорим [113]
Казахский язык и литература [1894]
Краеведение [108]
Начальная школа [4177]
Беседы у самовара [26]
Мировая художественная культура [49]
Новые технологии в обучении [409]
Сельская школа [84]
Профильное обучение [89]
Демократизация и школа [34]
Физика [323]
Экология [198]
Дошколенок [1768]
Особые дети [330]
Общество семи муз [66]
Школа и искусство
Уроки музыки [668]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [494]
Мой Казахстан [248]
Школьный театр [84]
Внеклассные мероприятия [1275]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [107]
ИЗО и черчение [233]
Физическая культура [591]
Немецкий язык [61]
Технология [321]
Самопознание [445]
Профессиональное образование [133]
Школьная библиотека [93]
Летний лагерь [26]
Дополнительное образование [70]
Педагогические программы [24]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Теги

    презентация Ирина Борисенко открытый урок информатика флипчарт животные новый год 9 класс 5 класс творчество Казахские пословицы проект конспект урока 6 класс физика язык класс педагогика стихи Казахстан математика урок праздник наурыз познание мира музыка доклад программа литература география природа сценарий семья воспитание классному руководителю осень игра казахский язык и литература викторина Начальная школа тест конкурс ИЗО внеклассная работа литературное чтение Русский язык 3 класс технология воспитательная работа сказка Здоровье Оксана 8 марта искусство независимость английский язык психология учитель 3 класс биология статья внеклассное мероприятие классный час ЕНТ выпускной школа 1 класс Русский язык ЕГЭ тесты химия начальные классы Дети экология Дошкольники любовь разработка урока казахский язык самопознание Английский родители br конспект спорт критическое мышление патриотизм дружба дошколенок История обучение тренинг разработка 7 класс физическая культура игры КВН занятие детский сад физкультура Абай коучинг

    Статистика

    Рейтинг@Mail.ru