Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » Русский язык и литература

«Қозғалысқа» берілген есептер.
Мырзаханова Гульмира Амантаевна
Семей қаласы, №38 мектеп-лицей
Сабақтың тақырыбы: «Қозғалысқа» берілген есептер.
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларды нысандардың қозғалыстарына (бір-біріне қарама-қарсы, біріне-бірі қарама-қарсы, бір бағыттағы (қуып жету, кейін қалу)) берілген есептерді түсініп, талдауға және шығара білуге үйрету.
Міндеттері:
Білімділік: Бір-біріне қарама-қарсы, бірінен-бірі қарама-қарсы, бір бағыттағы (қуып жету, кейін қалу) қозғалысының мағыналарына түсінік беру, қозғалыстарға берілген есептердің шығару әдістерімен таныстыру.
Дамытушылық: Оқушыларды қозғалысқа қатысты есептерді шығару дағдыларын, танымдық, зеректік қабілеттерін, логикалық ойлауын дамыту. Пәнге деген қызығушылығын арттырып, өз ойын қорытындылай білуге баулу.
Тәрбиелік: Оқушыларды өзара сыйластыққа, бірін-бірі тыңдай білуге, ұжымдық қарым- қатынасқа, сабақ үстіндегі белсенділіктерді арттыруға және өзін-өзі бағалауға тәрбиелеу.
Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту сабағы
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, топтық жұмыс.
Сабақтың көрнекіліктері: презентация, таратпа материалдар.
Сабақтың жоспары:
1. Ұйымдастыру
2. Үй тапсырмасын тексеру
3. «Ой қозғау»
4. Жаңа материалды игеру
5. Сергіту сәті
6. Тақырыпты бекіту
7. Үй жұмысы
8. Қорытындылау, бағалау
Сабақтың өтілу барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
а) Оқушылармен амандасып, түгендеу.
ә) Сабаққа дайындықтарын тексеру.
б) Оқушыларды төрт топқа бөлу.
2. Ұй тапсырмасын тексеру
3. Ой қозғау.
- Нысандардың жүрген жолын қалай табуға болады?
- Нысандардың жүрілген жолы мен уақыты белгілі болған жағдайда, жылдамдықты табуға бола ма?
- Егер қашықтық пен жылдамдық белгілі болса, онда жолға кеткен уақытты қалай анықтаймыз?
4. Бүгінгі сабағымызда нысандардың түзу бойынша қозғалысының мүмкін нұсқаларын қарастырамыз.
Нысандардың түзу бойынша қозғалысында келесі түрлерін ажыратуға болады:
1. Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
2. Бір пункттен бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
3. Бір бағыттағы қозғалыс (қуып жету)
4. Бір бағыттағы қозғалыс (кейін жету)

1-топ – Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
Арасы S км екі пункттерден бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы бағытта екі нысан шықты. Бірінші нысанның жылдамдығы V1 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы V2 км/сағ.

Екі нысан бір мезгілде жолға шығып, тоқтамай бір-біріне қарама-қарсы бағытта жүріп отырса, нысандар бір-біріне жақындайды. Уақыт бірлігінде нысандардың бір-біріне жақындауын жақындау жылдамдығы деп айтады.

Бір-біріне қарама-қарсы бағытта қозғалу кезінде жақындау жылдамдығы нысандардың жылдамдықтарының қосындысына тең болады.
V жақынд. = V1 + V2

Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыста нысандардың белгілі уақытта жүрген арақашықтығын білу үшін жақындау жылдамдығын жүрген уақытына көбейту керек.
S = Vжақынд ∙ t

2 топ – Бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыс
Бір пункттен бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы бағытта екі нысан шықты. Бірінші нысанның жылдамдығы V1 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы V2 км/сағ.
Екі нысан бір мезгілде және бір пункттен жолға шығып, тоқтамай бір-біріне қарама-қарсы бағытта жүріп отырса, нысандар бір-бірінен алыстайды. Уақыт бірлігінде нысандардың бір-бірінен алыстауында алыстау жылдамдығы анықталады.
Бір-бірінен қарама-қарсы бағытта қозғалу кезінде алыстау жылдамдығы нысандардың жылдамдықтарының қосындысына тең болады.
V алыст. = V1 + V2
Бір пункттен шыққан бір-біріне қарама-қарсы бағыттағы қозғалыста нысандардың белгілі уақытта жүрген арақашықтығын білу үшін алыстау жылдамдығын жүрген уақытына көбейту керек.
S = Vалыст ∙ t

3 топ – Бір бағыттағы қозғалыс (қуып жетуі)
Екі нысанның арасы S км тең және олар бір мезгілде бір бағытта бірінен кейін бірі V1 және V2 жылдамдықтармен (V1> V2) жылжып келеді. Егер бір бағыттағы қозғалыста нысандардың жылдамдықтары V1> V2, олар бір-біріне жақындайды және жақындау жылдамдығы жылдамдықтардың айырмасына тең.
V1> V2, Vжақынд.= V1 – V2

4 топ – Бір бағыттағы қозғалыстың (кейін қалуы)
Егер екі нысанның арасы S-ке тең болып, және олар бір бағытта бірінен кейін бірі V1 және V2 жылдамдықтармен (V1< V2 ) жылжып келеді. Егер бір бағыттағы қозғалыста нысандардың жылдамдықтары V1< V2, олар бір-бірінен алыстайды және алыстау жылдамдығы жылдамдықтардың айырмасына тең.
Егер V1< V2, онда нысандардың алыстау жылдамдығын анықтау Vалыст.= V2 –V1

5. Сергіту сәті.

6. Тақырыпты бекітуге арналған тапсырмалар.
1 тапсырма. Арасы 600 км екі қаладан бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы екі поезд шықты. Бірінші поездың жылдамдығы 70 км/сағ, ал екіншісінің жылдамдығы 80 км/сағ. Олар қанша уақыттан соң кездесті?



2 тапсырма. Арасы 10 км А және В пункттерінен бір мезгілде біріне-бірі қарама-қарсы бағытта 2 жаяу адам шықты. 1-ші жаяу адамның жылдамдығы 3 км/сағ, ал 2-ші жаяу адамның жылдамдығы 5 км/сағ. 4 сағ кейін арақашықтығы қандай?



3 тапсырма. Кішкентай балапан өрмекшімен танысқысы келеді. Қазір олардың арасы 40 м. Егер өрмекшінің жылдамдығы 360 м/мин болса, ал балапанның жылдамдығы 370 м/мин болса өрмекшіні қуып жете ала ма? 3 мин кейін олардың арақашықтығы қандай болады?



4 тапсырма. Ит 800 м/мин жылдамдықпен қашып келе жатқан қоянды 750 м/мин жылдамдықпен қуып келеді. Ит пен қоянның арақашықтары қандай жылдамдықпен өзгереді? Егер қазір ит пен қоянның арасы 600 м болса, 8 мин кейін ол қалай өзгереді?



5 тапсырма. Арасы 500 км екі қаладан бір мезгілде бір-біріне қарама-қарсы автобус пен жүк машинасы шықты. Егер жүк машинасының жылдамдығы автобустың жылдамдығына қарағанда 4 есе үлкен. Олар 4 сағ кейін кездессе автобустың жылдамдығы қандай?



7. Үйге тапсырма беру.
8. Қорытындылау, бағалау.
Категория: Русский язык и литература | Добавил: aster_g (2016-11-25)
Просмотров: 32 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Четверг, 2016-12-08, 12:53 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1474]
Школьный психолог [501]
История [695]
Опыт [471]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [217]
Мастер-класс [205]
Семья и школа [173]
Компьютер-бум [247]
Английский язык [770]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1139]
Химия [374]
Классному руководителю [622]
Биология [578]
Думаем, размышляем, спорим [89]
Казахский язык и литература [1762]
Краеведение [92]
Начальная школа [3905]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [353]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [289]
Экология [179]
Дошколенок [1491]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [440]
Мой Казахстан [227]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1154]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [517]
Немецкий язык [51]
Технология [280]
Самопознание [379]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [8]
Педагогические программы [2]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru