Коллеги - педагогический журнал Казахстана

Учительские университеты

Главная » Статьи » В помощь учителю » История

Қоныс аударушылардың шаруашылығы.
8 сынып Қазақстан тарихы
Сабақтың тақырыбы: Қоныс аударушылардың шаруашылығы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға Ресей империясының Қазақстанды кең көлемде отарлауын, еуропалық аймақтан келген орыс шаруашларының қазақтарың өміріне тигізген әсерін және Қазақстандағы өзгерістер туралы түсіндіру.
Дамытушылық: Тарихи оқиғалар мен құбылыстарды салыстыра отырып талдау жасау,мәтінмен жұмыс істеу әрекетін, кез келген оқиғаға өз көзқарасын қалыптастыру.
Сабақтың түрі: Сайыс сабақ
Сабақтың әдісі: Топен жұмыс,іздену
Сабақтың көрнекілігі: Карта, кестелер.
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі.
Оқу құралдарын тексеру, түгендеу.
Үй тапсырмасын тексеру: Сұрақтар қою арқылы оқушылардың бұған дейінгі сабақтардан алған білімдерін тексеру.
1. Орыс шаруаларының Қазақстанға қоныс аударуының негізгі бес себебін атап шық?
2. Шаруалардың Қазақстан аумағына қоныс аударуы қалай басталды?
3. Шаруалардың қоныс аудару қарқынының күшеюі неден көрінді?
4. Столыпинның аграрлық реформасының ақыры неге алып келіп соқтырды?
5. Патша үкіметінің шаруаларды қоныс аудару саясатына қазақ халқының қарсылығы неден көрінді?
Жаңа сабақ:
Сабақ жоспары:
1. Қоныс аударып келген шаруалардың тұрғын үйі?
2. Қоныс аударып келген шаруалардың көрген қиындықтары?
3. Егіншілік-шарушылықтың негізгі кәсібі.
4. Мал шаруашылығы.
5. Омарта шаруашылығы.
6. Бау-бақша өсіру және балық аулау кәсібі.
7. Қоныс аударушы шаруалар мен жергілікті қазақтардың шаруашылық және мәдени байланыстары.
Сабақ жоспар бойынша түсіндіріледі. Оқулықтағы кейбір мәтіндерді оқушыларға оқытамын.
Қоныс аударып келген шаруаларға берілген көмек: оларға көшіп келген бойда 185 сом ақшалай қарыз, тұқым азық-түлік алуға қаржы бөлінді. Әр отпасына 200-ге жуық құрылыстық бөрене, 50 сырғауыл берілді. Патша үкіметінің шаруаларға көмек беру себебі айтылады. Оқушылар оқулықпен жұмыс жасау үшін үш топқа бөлінеді әр топқа тапсырмалар беріледі.
1-топқа тапсырма:
Қоныс аударып келген шаруалар қандай қиындықтар көрді?
2-топқа тапсырма:
Егіншіліпен айналысатын шаруаларға мемлекет қандай қолдау көрсетті?
3-топқа тапсырма:
Мал шаруашылығы және омарта ұстау, бау-бақша, балық аулау кәсібімен қалай айналысты?
Оқушылардың дайындалуына 5 минут уақыт беріледі. Оқушылар дайындалып болған соң «Мергендер сайысы» ойыны ойналады. Ойынның шарты: тақтағы плакатқа сызылған нысана ілінеді нысанады 1-ден 10-ға дейін сандар жазылған, әр топқа 10 сұрақтан қойылады дұрыс жауап берген топ нысанадағы ондыққақа тигізген болып есептеледі.
1-топқа қойылатын сұрақтар:
1.Қоныс аударушыларға үй салу үшін қандай материалдар уақытында жеткізілмеді?
2. Қоныс аударушылар уақытша қандай баспаналарда тұрды?
3.Таңдап алған жердің топырағы қандай болып шықты?
4. Қоныс аударушыларды ауыз сумен қамтамасыз ету қандай жағдайда болды?
5. Егінді қандай зиянды жәндік жеп қойды?
6. Егінің шықпай қалуына тағы қандай жағдайлар әсер етті?
7. Шаруалар кімдерден пәтер жалдады?
8. Қүйзелген шарулар қайда қоныс аударды?
9. Қай жылы егін шықпай ашаршылық Қазақстан аумағын қамтыды?
10. Омбы қаласына неше мыңға жуық шаруа шоғырланды?
2- топқа қойылатын сұрақтар:
1.Қоныс аударып келген шаруалардың негідгі кәсібі не?
2. Қоныс аударушы әрбір ер азаматқа неше диятина жер берілді?
3. Берілген жерді толық игеріп үлгерген шаруа неше жылға алым-салық төлеуден босатылды?
4. Қоныс аударушыларға үй сайын қанда түп жеміс ағашы берілді?
5. Ауылшаруалық құрал саймандарын сатып алу үшін неше сом қайтарусыз ақша берді?
6. Шаруалар құрал-саймандардан басқан тағы не сатып алды?
7. Шаруалар өздерінің меншігіндегі жерлері тозып өнім беруден қалған кезде кімдердің құнарлы жерлерін жалға алды?
8. Жалға алған жерге қанша тиын төледі?
9. Шаруалар жерді жыртуға қандай малды пайдаланды?
10. Шаруалар дәнді-дақылдардың қандай түрін өсірді?
3- топқа қойылатын сұрақтар:
1. Шаруалар қандай мал түрін ұстады?
2. Қоныс аударушылар түйені қандай жұмыстаға пайдаланды?
3. Қоныс аударушылардың малын кімдер бақты?
4. Қазақстандың қай аймағындағы орыс шаруалары омарта шаруашылығымен айналысты?
5. Шарауалар омарта шаруашылығын кімдерден үйренген?
6. 1883 жылы Өсекмен уезінде шамамен ара ұясының неше мыңға жуық жәшігі болды?
7. Орыс шаруалары балықты қайдан аулады?
8. Орыс шаруалары қандай бау-бақша дақылдарын өсірді?
9. Кендір және сора өсірумен қай обылыстың шаруалары айналысты?
10. Өсекемен және Семей уездерінің шаруаралы қандай дақылдыар кеті?

Келесі ойын әр топтан бір оқушы шығып берілген проблемалық сұраққа өз ойын айтады.
1-ші сұрақ:
Қоныс аударушы орыс шаруаларына патша үкіметі тарапынан көмек берілмесе оның үкіметке кері әсері болама?
2-ші сұрақ:
Орыс шаруалары не себепті мал шаруашылығымен айналыспады?
3-ші сұрақ:
Орыс шаруаларының қазақ шаруаларынан қандай артықшылығы болды?
Әр топ оқушыларының жауабын топ мүшелері толықтырып отырады.
Сабақтың қортындылау кезеңіде «Алтын тәж» сайысы өткізіледі. Сайыстың шарты: тақтаға әр топтан бір оқушы шығады. Шықан оқушының басына тәж кигізіледі, тәжде сөз жазылған осы сөздерді оқушылар сұрақ қою арқылы айтқызады.
Тәжде жазылған сөздер:
1-ші топқа: 2-топқа 3-топқа
1.Қар тоқтату 1. 15 дисятина 1. 400 сом
2. Омарта 2. 20 сом 2. 200 сом
3. Түйе 3. Шошқа 3. 85 сом
4. 5-7 тиын 4. Өгіз 4. Жеркепе үнгір
5. Бидай, сұлы, арпа 5. Құдық 5. Пәтер жалдау
Бұл сөздерді айтқызу үшін дұрыс сұрақ қоя білу керек. Сұрақ дұрыс болмаса бұл сұрақты келесі оқушы дұрыстап қояды. Ойын соңында жеңілпаз топ анйықталып марапатталады.

Бағалау.

Үйге тапсырма: п-32 оқу. Сөзжұмбақ құрастыру. т
Категория: История | Добавил: Мака (2015-03-03) E
Просмотров: 460 | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Суббота, 2016-12-10, 3:36 PM
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Категории раздела

Русский язык и литература [1476]
Школьный психолог [501]
История [696]
Опыт [473]
Научная кафедра [216]
Воспитание души [219]
Мастер-класс [206]
Семья и школа [174]
Компьютер-бум [248]
Английский язык [771]
Великие открытия [17]
Университет здоровья [127]
Математика [1142]
Химия [375]
Классному руководителю [626]
Биология [579]
Думаем, размышляем, спорим [92]
Казахский язык и литература [1763]
Краеведение [92]
Начальная школа [3913]
Беседы у самовара [15]
Мировая художественная культура [38]
Новые технологии в обучении [355]
Сельская школа [70]
Профильное обучение [68]
Демократизация и школа [23]
Физика [290]
Экология [180]
Дошколенок [1492]
Особые дети [271]
Общество семи муз [56]
Школа и искусство
Уроки музыки [612]
Авторские разработки учителя музыки СШ № 1 г. Алматы Арман Исабековой
География [441]
Мой Казахстан [228]
Школьный театр [66]
Внеклассные мероприятия [1158]
Начальная военная подготовка, гражданская оборона, основы безопасности жизнедеятельности [72]
ИЗО и черчение [212]
Физическая культура [517]
Немецкий язык [51]
Технология [282]
Самопознание [381]
Профессиональное образование [101]
Школьная библиотека [73]
Летний лагерь [13]
Дополнительное образование [12]
Педагогические программы [4]

Социальные закладк

Поиск

Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz

  • Статистика

    Рейтинг@Mail.ru