Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
Урок английского языка в 1 классе на тему "Аlphabet, Сolours, Numbers, Аnimals" учителя английского языка осш им. М.Горького ЮКО г.Шардара Садияровой М.А. Lesson purpose: formation of interest in studying of English, development of positive motivation. Plan of a lesson: I. Training of pupils for foreign-language activity. - Greeting. - Speech warm-up. II. Main stage. a) repetition of the studied letters. b) fixing of numerals. c) repetition of the subject "Colours". d) repetition of the subject "Animals"; III. Final stage. Lesson course I. Training of pupils for foreign-language activity. Teacher: Good afternoon, children! Nice to see you again! P: Good morning, good morning, Good morning to you, Good morning good morning, We are glad to see you. T: Sit down, please. Today we will make a trip to the magic country of Englishland. During travel we will meet her inhabitants (letters). Before we make this trip, let's remember all inhabitants – letters of the country of Englishland. We begin our lesson. II. Main stage. a) repetition of the studied letters. On a board two lodges with 26 windows are drawn. Each window – a cell for an alphabet letter, but not all cells are filled - there are empty cages for the passed letters. Т: And now we will check, whether correctly you arranged letters of our alphabet. “The ABC quiz ”. Answer the following questions; How many letters in the English alphabet? Call the fifth and twentieth letters of the alphabet. How many letters and sounds in the word green, lemon, cat, bus, red? Call three last letters. What letter costs in the alphabet before L or M? b) fixing of numerals. Посчитать хочу я вам: Вот одна овечка …. (one). К ней шагают по мосту Сразу две овечки … (two). Сколько стало? Посмотри! Три теперь овечки, … (three). Вон еще недалеко Их уже четыре, … (four). К ним спешит овечка вплавь - Стало пять овечек, … (five). Вдруг, откуда не возьмись, Еще овечка – шесть их, … (six). Это кто за стогом сена? Семь уже овечек, … (seven). Стал считать я их скорей – Получилось восемь - … (eight). Но на двор явились к нам Почему-то девять, … (nine). Я считал их целый день, Оказалось десять, … (ten). c) repetition of the subject "Colours". Знаете-ли вы цвета по- английски! Назовём их все для для друзей и близких! P: называют цвета по-английски. - Ох, неспелый мандарин. Он зеленый, просто – (green) - Очень черный негр Джек. Черный по-английски – (black) - Я тону, иду ко дну. Синий цвет, конечно – (blue) - Рыжий внук и рыжий дед. Красный, рыжий будет – (red) - Желтый фрукт – он, значит, спелый. Желтый по-английски – (yellow) d) repetition of the subject "Animals"; Мишка косолапый Ходит еле-еле Мишка, медвежонок По-английски -bear Кот вчера съел мясо лихо Был с мышами тэт на тэт Он воришка, этот –cat :- У меня живет бульдог А собака это –dog Кто среди зверей гигант? Слон, слоненок –elephant Кто хитрей на свете всех Красный, белый чудо-флокс! Рыжая лисичка-fox Школа мне нужна не ВУЗ Гусь, гусенок-это goose Трудный вам задам вопрос -Как назвали лошадь?-Horse Нужен здесь особый нюх Волк, волчище-это wolf Прыгнула из грядки Прямо на порог Зелёная красавица Лягушка …frog Свинья есть хочет каждый миг, Свинью мы называем …pig. III. Final stage. Excellent! You studied English letters, you are able to call figures, colors in English, you are able to call animals in English. Let travel over the remarkable country of Englishland will be only the beginning! I wish you success and joyful opening! Good Bye! | |
Просмотров: 737 | Комментарии: 4 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|