Главная » Статьи » В помощь учителю » Английский язык |
4класс Тема: At the market. Цели: учить детей строить вопросы и ответить употребляя неопределенные местоимения some,any, повторить названия продуктов, двузначные цифры, развивать умения применять полученные знания на практике, воспитывать этику поведения учащихся в бытовых ситуациях(в магазине), countable and uncountable nouns Тип урока: изучение нового материала Стадия вызова 1. Орг момент. 2. Отгадать ребус. Через ребус выйдем на тему урока. + 2,3 Of course, it’s “at the market”. The theme of our lesson is at the market.Today at our lesson, we’ll speak about the pronouns “some and any”, revise the names of food and numbers till 100. Also we’ll do dialogue, play games, sing a song. I think that you’ll enjoy this lesson. 3. Reading and spelling the words. Names of food. Pb. p.48 ex.1 4. Playing the ABC game for food. Working in teams. It may be fruit, vegetable, meal food, everything, which can be eatable. A-, B-, C-, D-, E-,F-,G-,H-,I-,J-,K-,L-,M-,N-,O-,P-,S-,T-,W-,Y-. 5. Revising the numbers. Doing the exercise in SD-ROM. 6. Singing the song “The weekend” Стадия осмысления 1. Listening to tape recorder. Pb.p.49 ex.1 2. Presenting “Can I have some…” to make requests “Can I have some…, please” Yes, you can. I’m sorry, I don’t have any… воспитатель.цель. – как вы думаете надо ли нам соблюдать этику поведения в магазинах? Почему? 3. Speaking about the prices. 4. Presenting “How much is/are…?” with countable and uncountable nouns 5. Speaking. Making a dialogue “At the market” 6. Working with cards. Individual working. Рефлексия Хайку и хокку. Где я был? Что я видел? Что я делал? Примерные ответы детей: I was at the … (мarket, supermarket, cornershop) I see a lot of …(things, drink, food, etc.) I sell, buy, recommend other people. | |
Просмотров: 576 | |
Форма входа |
---|
Социальные закладк |
---|
Поиск |
---|
Друзья сайта |
---|
Теги |
---|
Статистика |
---|